Permalänk

WLAN i Japan

Letar efter en netbook för jag ska till Japan och funderade lite på hur WLAN och allmänt hur det fungerar med Internet där? Något man bör tänka på där/här? Tänkte då köpa netbooken i Sverige.
Det borde inte vara något problem tycker man, men dessa japaner...

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Medlem

Minns jag rätt så har Japan några fler kanaler utöver de som vi har här, men annars är det samma standard så det du köper här borde funka bra där.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Det ska vara samma teknik där, enda skillnaden är att Japanerna får utöver 1-11, använda kanalerna 12,13 och 14(endast för 11.b)
Dom flesta nätverkskorten går att ställa in på Japan som region, så kan du använda nät som ligger på dom höga kanalerna.
Kör själv Japan som region här hemma, för att kunna köra på Kanal 13, man slipper att krocka med andra nät och jag upplever att det faktiskt funkar lite bättre, kan dock lika gärna vara inbillning, har aldrig gjort några tester.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majorn
Det ska vara samma teknik där, enda skillnaden är att Japanerna får utöver 1-11, använda kanalerna 12,13 och 14(endast för 11.b)
Dom flesta nätverkskorten går att ställa in på Japan som region, så kan du använda nät som ligger på dom höga kanalerna.
Kör själv Japan som region här hemma, för att kunna köra på Kanal 13, man slipper att krocka med andra nät och jag upplever att det faktiskt funkar lite bättre, kan dock lika gärna vara inbillning, har aldrig gjort några tester.

Svensk/Europeisk standard innefattar även kanal 1 till 13.

Permalänk

Bra, då behöver jag inte oroa mig. Tack så mycket!

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)