Permalänk

Compaq presario CQ50 segt internet

Hej!

Jag har ett mycket irriterande problem. Det är nämligen så att min nya Compaq presario CQ50 fungerar otroligt segt när jag surfar. Jag har gjort ett tptest och fick modemhastighet. När jag laddar ner en fil så går det ca 10 kb/s.

Youtube, expressen TV osv är helt omöjliga att titta på för att det buffrar så långsamt. Detta trots att jag har 10/10 mbit direkt från väggen (ingen router emellan). Internetjacket fungerar som den ska eftersom jag har testat med en annan dator. Jag har testat att installera senaste JAVA, Flash, senaste uppdateringarna från Vista (Datorn har alltså Vista som operativsystem).

Det finns för tillfället inget virusprogram på datorn, men Internet fungerade inte optimalt när jag hade det heller. Även om windowsbrandväggen och andra säkerhetsinställningar avaktiveras kvarstår problemet.

Jag skulle bli jätteglad om någon hade en lösning på problemet!

Tack på förhand!:P

Visa signatur

Shuttle SN95G5V2 | AMD Athlon 64 3200+ Winchester | Canyon 1024MB| WD 200GB + WD 100GB + Iomega Extern 500gb | Palit 6800GS 256mb| NEC Multisync 1850X 18.1" TFT | fUnc sUrface + Logitech MX500|