Strömkabel, hittar ej i butik?

Permalänk
Avstängd

Strömkabel, hittar ej i butik?

Tjena tjena!

Tycker jag har letat överallt nu, jag söker en 4 pins kabel men hittar bara det jag inte söker. Kolla bild:

Den inringade är det jag söker efter, jag vill ha 2 sådana utav den inringade istället för två utav de andra som det alltid är verkar det som.

Då jag köpte en kylning till hårddisken behöver jag just en sån som är inringad på bild för jag har inte några över.

Hoppas ni vet vart man kan få tag på detta.

Mvh:rolleyes:

Permalänk
Hedersmedlem

Hur menar du att du ska koppla, baklänges? Köper du grendosor till 230V med 4 stickontakter och ett uttag också?

Det finns en anledning till varför förgreningar är gjorda som de är, fundera bara lite, så kommer du på det.

Edit: Kontentan är iaf att det inte lär finnas det du eftersöker efter som det är direkt olämpligt pga kortslutningsrisken om inte alla honor är anslutna. Man kan ju bygga själv, men ingen lär sälja det av ovan nämnd anledning.

Berätta gärna i vilket fall hur dina kopplingar ser ut. Du ska inte behöva en sådan sladd som du eftersöker.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Hur menar du att du ska koppla, baklänges? Köper du grendosor till 230V med 4 stickontakter och ett uttag också?

Det finns en anledning till varför förgreningar är gjorda som de är, fundera bara lite, så kommer du på det.

Edit: Kontentan är iaf att det inte lär finnas det du eftersöker efter som det är direkt olämpligt pga kortslutningsrisken om inte alla honor är anslutna. Man kan ju bygga själv, men ingen lär sälja det av ovan nämnd anledning.

Berätta gärna i vilket fall hur dina kopplingar ser ut. Du ska inte behöva en sådan sladd som du eftersöker.

Tjena tjena, tackar för svaret!

Jag tog en bild för en stund sedan:

Den inringade är kontakten för kylningen till hårddisken. Och det finns därav inga kontakter där jag kan trycka in den

Därför behöver jag en sån som jag ringade in i första inlägget.

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

Då är kylningens kontakt fel isf. Är du säker på att det inte är en genomgående kontakt med en hona på baksidan? Det ser ut så för mig.

Alla nätaggskontakter är hanar ut från agget. Anledningen till att du ser en hane på bilden (om kontakten är genomgående) är för att du ska kunna fortsätta koppla till ett annat tillbehör, som fläkt eller optisk läsare tex.

Fläktar brukar också ha adaptrar med en hona i ena ändan och hane i den andra, dock med kabel emellan, men det finns även sådana där allt sitter i kontakten, en sorts hane/hona kombikontakt.

Titta alltså en gång extra på baksidan av den inringade kontakten.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem

hehe, ser nu framför mig hur TS tittar på sladden och sen vänder på den för att upptäcka den "korrekta" sidan.

Nån som sett Mr.Bean-avsnittet när han leker tandläkare på sig själv?

Permalänk
Avstängd

hahaha herregud....... Sitter och skrattar för mig själv, jag borde komma med i idioternas Hall of Fame? Det var en genomgående.
Tack så mkt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rMx416
hahaha herregud....... Sitter och skrattar för mig själv, jag borde komma med i idioternas Hall of Fame? Det var en genomgående.
Tack så mkt.

Väldigt svårt att koppla fel i en dator om man inte tar i med våld typ bara sata/ide kablar mellan moderkort/kontrollerkort/hdd/dvd mm som går koppla fel. resten är gjort för att bara passa på ett sätt.

Visa signatur

I am Extrazz.