Permalänk
Medlem

Obskyr musik

Letar efter ett album som heter "Back to the Goblin", från 2005. Men efter att ha letat på alla internet sidor inser jag att detta albumet tamefan inte går att hitta i sverige. Jag vill helst ha detta albumet i handen, "köpt", så sista utvägen är att köpa MP3erna från Amazon.co.uk. Men jag vänder mig hit ifall någon vet någon bra internet affär här eller utomlands som kan ha albumet?

Permalänk
Medlem

Läste inte hela tråden, my bad!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Detta albumet?
http://www.goblinhome.com/shop.php

Går det inte att beställa därifrån?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badboll
Detta albumet?
http://www.goblinhome.com/shop.php

Går det inte att beställa därifrån?

Helst inte, då det kan kosta upp mot 300 kronor att beställa därifrån. Det gör jag ogärna just nu.

Permalänk

Jag hittade den hos Amazon.de

Men min tyska är obefintlig så jag vet inte om den finns i lager eller om den ens går att få tag på...

Permalänk
Medlem

"Derzeit nicht auf Lager." = För närvarande inte i lager.

Permalänk

Man förstår ju att folk fildelar när det är svrt att få tag på saker...

Hoppas du hittar det i en Butik så du kan titta på fodralet och njuta till musiken

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Har inget tips om vart du kan köpa det, men du har bra smak!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Man förstår ju att folk fildelar när det är svrt att få tag på saker...

Hoppas du hittar det i en Butik så du kan titta på fodralet och njuta till musiken

Absolut. Det enda som finns att köpa i svenska affärer är det som spelas på Radio, har jag märkt. Om du är heavy metal kille finns det butiker för dig också, men med ganska taskigt sortiment. Andra Hand finns väl också, men då är det mest tur som avgör om det finns något man tycker om.

Jag håller med, inte konstigt att folk fildelar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Vilket kom först då? Dåligt utbud eller fildelning?

Inom musik vet jag inte. Men inom film kommer jag ihåg att det fanns (och finns!) fortfarande ett väldigt bra utbud i Göteborgs trakterna. Det gäller bara att leta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Vilket kom först då? Dåligt utbud eller fildelning?

Ganska givet att det är fildelning. Skivhugget hade länge landets bästa skivutbud i butik, men i våras fick de stänga pga för dåliga säljsiffror.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badboll
Ganska givet att det är fildelning. Skivhugget hade länge landets bästa skivutbud i butik, men i våras fick de stänga pga för dåliga säljsiffror.

Inte konstigt att skivbutiker slår igen när dom bygger på en sådan föråldrad affärsmodell som går ut på att exploaterar folk så mycket som möjligt. Man kan inte bara lura folk hur länge som helst, eventuellt öppnar de ögonen. Skulden ligger antagligen mer på itunes och andra ställen där man inte tvingas köpa en hel skiva när man bara vill ha någon enstaka låt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinin
Inte konstigt att skivbutiker slår igen när dom bygger på en sådan föråldrad affärsmodell som går ut på att exploaterar folk så mycket som möjligt. Man kan inte bara lura folk hur länge som helst, eventuellt öppnar de ögonen. Skulden ligger antagligen mer på itunes och andra ställen där man inte tvingas köpa en hel skiva när man bara vill ha någon enstaka låt.

Du får det att låta som att det är skivbutikernas fel, som "exploaterar" folk..

Felet i modellen, vad gäller hela skivindustrin, är att den innehåller för många led och för många som ska ha för stor del av kakan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Du får det att låta som att det är skivbutikernas fel, som "exploaterar" folk..

Felet i modellen, vad gäller hela skivindustrin, är att den innehåller för många led och för många som ska ha för stor del av kakan.

Nja, inte deras fel, dom har ju inte så stor talan i saken. Iallafall inte på en nivå som de lokala svenska skivbutikerna ligger på. Men det är ju upp till dom att göra bedömningar och investera så som dom gör. Min poäng var mer det att skivindustrins modell är att skylla på butikernas undergång mer än fildelarna.