Permalänk

Ps 2 död eller odödlig

Jag har länga funderat till och ifrån om det skulle löna sig att satsa på en konsol som ni säkert har märkt här på forumet...
Sedan satte jag mig ned och funderade en stund med pappa och vi kom fram till att jag spelar nästan bara "hoppa slå" spel på konsol och fps på pc... Jag gick in på Tilts hemsida (stor butik i Finland som säljer spel) och såg att det kommer massor med nya spel till Ps2 ännu så pappa erbjöd sig att skicka min Ps2 på service och dom skulle sätta in ny dvd station och ett nätverkskort och en hdd... Så skulle den va upp to date för mig igen... Men lönar det sig?? Kommer det ändå snart att ta slut på spel till Ps2... Snälla hoppas ni orkar svara på det här??? Jag har ett litet trumma enligt mig själv med det här.... ;D

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem

Jag tror den kommer finnas kvar ett tag till men de nya spelen kommer sällan till ps2 då den inte är tillräckligt kraftfull.

Permalänk

Hur är det med online spelen spelas det av dom ännu för Ps2 det är nu på senare tid när jag fick egen ekonomi som jag har fått upp ögonen för den fast jag fick den till 10 års present men då gillade jag dator mera men nu när jag itne spelar just mera så... vill jag ge make upp på min lilla 2a

Förresten så kom ju CoD 5 till ps2

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traktor_APA
Hur är det med online spelen spelas det av dom ännu för Ps2 det är nu på senare tid när jag fick egen ekonomi som jag har fått upp ögonen för den fast jag fick den till 10 års present men då gillade jag dator mera men nu när jag itne spelar just mera så... vill jag ge make upp på min lilla 2a

Förresten så kom ju CoD 5 till ps2

Han menade nog mer att när du ser ett spel du blir sugen på så kommer det självklart inte komma till ps2. Jag tycker nästan du borde köpa det billigaste PS3:t, ifall du kan spela dina gamla på det.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk

Jag har nog funderat på det också....... vet inte riktigt vad jag vill när mitt spelande sakta sjunker hela tiden..... Nu förtiden så håller jag mig enbart till ett spel på Pc också å det är Tf2 jag har inte spelat just något annat sen det kom...

Vet någon var det finns en bra butik som skulle ha Nätverksadaptrar till en Ps2...
Samt om någon har sett en skymt av Simpson road rage.... Jag nöte det som fan med min familjen men sen när jag skulle ta å pröva på nytt för nån dag sedan var skivan sönder ripad nu ser ni vilken typ av spel jag spelar också...

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Avstängd

vafan. köp ett nytt ps2 är säkert billigare

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk

Jag har sett på det

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem

ps2an är som wii, vi vill inte ha den som ny nu (undantag wii, fast jag fattar inte grejen med wii sämre spel får man leta efter) fast den är hjärtligt välkommen hos resten av familjen.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Avstängd

köpte själv en PS2 som komplement till min 40gb PS3, är mer än nöjd med den
Billiga spel, liten snygg konsoll, och nu har jag nåt att stoppa min Dansmatta till.

Permalänk

Playstation 2 har lätt det bästa spelutbudet, så jag skulle ha satsat på det i din situation. PS3 anser jag vara ganska onödigt med tanke på spelutbudet, men däremot om ett år eller två är det helt klart intressant.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk

den här tråden kan dö bort för jag har bestämt mig jag skaffar 360 fast det skär hårt att svika sony

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem

Vad menar du hoppa slå spel? Är det Beat 'M Up du menar så är PS2 den vinnande konsollen.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Köp en nintendo DS. hoppa slå med Mario är jättekul. Kasta eldbollar på Bowser är oxå jättekul

Permalänk
Avstängd

bojkotta 360 och ps3, ps3 lär man aldrig kunna chippa och 360 suger med dem nya lite-on läsarna som kostar 1k att flasha..så kör på med ps2, den är odödlig!

Permalänk
Medlem

hmm, omlasern måste bytas på konsolen så vetifan om det inte blir billigare att köpa en ny pstwo. eller iaf inte mycket dyrare.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av able
bojkotta 360 och ps3, ps3 lär man aldrig kunna chippa och 360 suger med dem nya lite-on läsarna som kostar 1k att flasha..så kör på med ps2, den är odödlig!

Varför ska man chippa för?.. om du dvs inte ska köra brända spel, onödigt inlägg.