Permalänk
Medlem

XFX GeForce 9400GT 1GB

Fungerar detta kortet bra till gaming?

Funderar först och främst till GTA IV.. Vill inte lägga ut massor på en graffekort.

Snabba svar skulle sitta fint, då jag ska iväg imorrn

Permalänk

Funkar gör det säkert, om du har andra komponenter som möter systemkraven för spelet. Men nog inte på högsta grafiken.

Permalänk

Nej det är värdelöst. Om du tror det är bra bara för det är 1GB Minne så tror du helt fel. Ännu ett sätt att lura alla svenssons.

Om du ska spela GTA IV så kommer du få gå mycket mer upp, gta är dåligt optimerat.
4850 då kanske du får hyggliga fps.

Permalänk

Det kortet suger.
Jag vet inte vad som krävs för att spela GTA men det kortet kommer aldrig att nyttja 1gb minne och det skulle inte förvåna mig om mitt grafikkort är bättre än det.

Jag förutsätter att du är n00b så vi börjar med det mest självklara.
Har du PCI-Express? Vad är din budget? Vad har du för system i övrigt?

Om du är villilg att lägga ut ca 1500-2000 kr så tror jag att ett 4850 är bra och ifall du vill lägga ut 1000-1500 så tror jag att ett 8800gt passar alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem

Fick låna en kompis kort, och det var ett Nvidia Quadro FX 4500.. Fungerade rätt så bra till IV..

För övrigt så har jag en dual core, 3 gb ram mm....

Kan inte lägga ut mer än en 1000-lapp, och jag ska iväg till netonnet imorrn, så kan ni kanske kolla igenom snabbt vilka kort i min prisklass som är bäst ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arkearke
Fick låna en kompis kort, och det var ett Nvidia Quadro FX 4500.. Fungerade rätt så bra till IV..

För övrigt så har jag en dual core, 3 gb ram mm....

Kan inte lägga ut mer än en 1000-lapp, och jag ska iväg till netonnet imorrn, så kan ni kanske kolla igenom snabbt vilka kort i min prisklass som är bäst ?

Det är skilland på dual core och dual core... 9600gt får man väll för en 1000 lapp. eller ati 4570 kostar väll nått sånt. det är dom två som är bäst i den "prisklassen"

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Bästa kortet i den prisklassen som netonnet har är absolut
Sapphire Radeon HD4670 512MB

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=150918&sid=1007305&SpaceC...

Permalänk
Medlem

Men då ska väll detta också vara hyffsat?

Har ett radeon 1300 änsålänge, så allting är ju en uppgradering. Så frågan är mest om det kommer flyta nått sånär med lägre inställningar med dessa kort..

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=150916&sid=1007305&SpaceC...