Permalänk
Medlem

"Hår i halsen"

Har haft känslan av att jag har massor med hår i halsen började på julafton och håller i sig än, det är som inte precis i halsen utan en bra bit in bakom gommen. Har hostat konstant och försökt gurgla bort det och försökt köra ner tandborsten för att få bort skiten, går fan inte. Kanske inte är hår men känns så. Nån som har en blekaste aning om vad det kan vara eller har haft samma upplevelse?

Otroligt störande!

Permalänk
Medlem

Du kanske håller på att bli förkyld? Får också en konstig känsla i halsen några dagar innan förkylningen bryter ut.

Permalänk
Medlem

Det är nog inte hår i alla fall. Jag tror det är en väldigt dum idé att hålla på att sticka ner tandborstar och grejjer, gör förmodligen allt mycket värre.

Permalänk
Medlem

Grattis du har fått din första förkylning/hosta?....

Permalänk
Medlem

inte allergi då?

Permalänk
Medlem

Eller slutat röka så 'flimmerhåren' växer tillbaka? ^^

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har aldrig varit så här när jag varit förkyld förut, röka gör man bara om man har mycket pengar eller inte vill ha dom. Det är fan inte halsont det är bara irriterande som helvetet värre än torrhosta och förkylning. Fortsätter det imorgon blir det ett samtal till vårdcentralen.

Permalänk
Medlem

Har haft så många ggr, brukar sticka ner nå skit i halsen och klia, spy reflexen lever om i af

Kan ju vara någon infektion, men det brukar lösa sig för mig genom att klia lite.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Tja, klåda i halsen är ju inte jätteovanligt vid allergi. Har du ätit/äter du något speciellt under julen du inte brukar äta som du kan ha reagerat på?

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk
Avstängd

Jag tror fortfarande på att det är massor av hår i halsen

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Inte så att du är allergisk mot gran? Eller blivit det nu plötsligt?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bulbin
Tja, klåda i halsen är ju inte jätteovanligt vid allergi. Har du ätit/äter du något speciellt under julen du inte brukar äta som du kan ha reagerat på?

kan vara så att under tiden som gott sedan förra julmats intaget kanske en allergi mot något på julbordet utvecklats?:)

lr så hade ni något nytt på julbordet:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
lr så hade ni något nytt på julbordet:)

Hår kanske?

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Hår kanske?

tjaa, hans familj kanske fått ett sådant konstigt tips att ha det på julbordet:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP