Permalänk
Medlem

hp 530 stänger av strömmen spontant

Hej! Jag har i dagarna fått en hp 530 bärbar,helt gratis.Pga av att den stänger av sej spontant(strömmen) men kom på att om man tejpa kabeln till strömmen i ett visst läge,så fungera den.Ett tag några timmar åt gången,han som hade laptoppen tidigare,misstänkte moderkortet.Men jag tror mer på något annat,när den stått ett tag så stod batteri indikatorn på 99% batteri kraft,sen stängdes den av,när jag väl fick igång den igen,så stod batteri kraft på 11%,men om jag kör ström varför minskar batterikraften så drastiskt,den ska väl inte köra batteri när jag kör ström kabel!!!! Kan det funka köra helt utan batteriet(plocka ur det),kan de funka ???? Jag har aldrig ägt en laptopp förut.Snälla tipsa mej om vad det kan vara..och eventuell kostnad vad,det nu e för fel MVH:Petrow58

Permalänk
Medlem

Det går bra att köra utan batteriet.
Nästa felsökning bör väl vara att prova med en annan nätadapter.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för ditt svar..ska genast plocka ur batteriet ,och testa.Sen då prova annan nätadapter. MVH:Petrow58

Permalänk

kan va damm i fläkten o så stannar den för den blir för varm

Permalänk
Medlem

tack för de tipset åxå steve,n OBS: Jag har löst problemet,fastän på ett sätt som inte e normalt..Jag kör utan batteriet,isatt i laptopen,så stänger den inte av sej längre.Utan funkar som den ska .Tack iaf / Petrowe58