Permalänk
Avstängd

Loxus-

90 står för fotbolls-vm 90. Är så pass gamal för att förstå att här ligger en död hund begraven. Om det inte är två döda hundar?

Permalänk
Medlem

Ursäkta off topic men vad är det som var så speciellt med fotbolls vm 1990? Att västtyskland vann?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Avstängd

Fotboll och datorer är min hobby. VM-90 är det första som jag minns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
Loxus-

90 står för fotbolls-vm 90. Är så pass gamal för att förstå att här ligger en död hund begraven. Om det inte är två döda hundar?

Tja, jag kommer i håg att ABBA vann slagerfestivalen, och handlar på Inet, hur många hundar ger det?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Hedersmedlem

Totalt OT men hur tidigt man minns saker varierar otroligt mycket. Jag minns tex OS 1968 i Mexiko City, var tre år då.

Första minnena är från dryga 1,5år då jag i sann experimentlusta stoppade ena änden av en bandspelarsladd i vägguttaget samtidigt som jag höll i den andra, fint avskalade sidan. Hade inte städerskan varit hemma hade MultiMan befunnit sig i himmelen nu. Jag överlevde med grava brännskador på vänster hand som faktiskt har läkt otroligt bra.

Min hund dog för många år sedan och ligger begravd i Skåne. Har fem katter numera, och handlar från Inet. Hur ska vi göra nu?:p

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tycker vi skall fortsätta att handla på Inet & Minnas allt dumt vi har gjort
beställer mitt nya system därifrån nu i veckan litar 100% på dom .

Permalänk
Avstängd

frankof-

Hur många hundar som ligger begravda vet jag inte i dagsläget men det är ingen liten valp som ligger där.

MultiMan-

Du kan lugnt fortsätta att handla ifrån Inet. Det är värre med Datorbutiken.

Permalänk

Lade precis en liten order hos Inet på knappa 11K men tog PF för säkerhetsskull. De var så pass mycket billigare på varorna än Dustinhome. tyvärr. Hos Dustin skulle jag inte tvekat att ta visakortet

Återkommer när de levererat, allt fanns på lager enligt bekräftelse.

Uppdaterat: måndag 14:20
Beställde igår söndag, allt fanns på lager. Fler än 1st dessutom
I dag måndag godkändes orden och alla varor utom mobo o cpu packades. Kollade lager status och mobo fanns ännu på lager men cpu var nu slut. Mailade order med en fråga om "min" CPU fanns eller var restad. Mailade vid 10 tiden i förmiddags men nu vid 14.40 ännu inget svar och fortfarande ej packat.
Kollade nu 14:45 då är även mobo slut på lager.

Uppdaterad: 14:55
Har nu ringt Inet.se och fick svar direkt av en trevlig kille.
Förklaringen är att lagerstatus ej uppdateras under helgen och att många köpt dessa grejor. Detta stämmer ej med hemsidans info där står det att saldot uppdateras en gång i timmen.
Någon ljuger eller försvann sakerna på 1 timme men det fanns ju mobo i lager efter att delar plockats??

Han sade att mobo kommer in i morgon(röddag)? och processor på torsdag. Avvaktar,, men tvekar inte att plocka bort detta om datum flyttas igen.

Uppdaterad 17:50
Mailsvar kl 16:56.
Det har skakat fram ett mobo så det är packat o klart nu.
Väntar då på cpu.

Dömer ingen ännu

Namn Pris Beställt Packat Skickat Summa
MK Asus P6T DeluxeATX/DDR3/S1366 3 009 kr 1 st 0 st 0 st 3 009 kr
CPU Core i7 920, 2.66GHz8MB 2 995 kr 1 st 0 st 0 st 2 995 kr
HD150GB WD VelociRaptorICE, 10KRPM,SATA2, 16MB 1 995 kr 1 st 1 st 0 st 1 995 kr
Fraktfritt Sweclockers 0 kr 1 st 1 st 0 st 0 kr
RW Samsung 22X DL Svart, Bulk, EJ Programvara! 230 kr 1 st 1 st 0 st 230 kr
DDR3 6GB Corsair 1600MHzPC3-12800/3x2048MB 2 418 kr 1 st 1 st 0 st 2 418 kr
D-Link DGS-1005D* Inet Kampanj 275 kr 1 st 1 st 0 st 275 kr

mvh /BB

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
För nåt år sen tror jag. Vet inte vilket år. Känns inte riktigt bra. Kan hända igen.

phähähähää ska du beställa varor över 10k eller hahaååapphhäähää du utav alla phähäähähäh

Permalänk
Avstängd

aastr1t-

Kan du skriva så man förstår vad du menar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
Loxus-

90 står för fotbolls-vm 90. Är så pass gamal för att förstå att här ligger en död hund begraven.

Eller hur!

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Avstängd

Det är faktis sant. Som du förstår så har jag lämnat tonåren för länge sen.

Permalänk

Verkligt intressanta inlägg ovan, Handlar det om Inet?
Eller är det pubertal vendetta? Urk.

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Avstängd

BumpaBumpa Berra-

Varför folk här börjar att prata om annat så fort jag skriver nåt om er "heliga ko" kan jag inte förklara. Fick frågor om va 90 står för i Niklas90 och jag svarade ärligt på det. Det var inte jag som byte ämne.

Permalänk
Medlem

Någon som skulle kunna förklara vad det är för skillnad på.

Res. e. finansnetto (TKR) -8 678 -1 533 -4 861
Årets resultat (TKR) -8 678 -1 533 -3 496

ser att dessa är lika här men hos andra företag så skiljer dem sig åt

Visa signatur

Chassie Chieftec[Intel i5-2500k [ Intel Ssd 330 240gb [ 8gb Corsair LP 1600 [ en drös andra diskar [ Sapphire Tri-X R9 290X [Logitech G13 samt G35 [ Microsoft / Razer Reclusa [ Qpad 5K [ QNIX QX2710 PLS 2560x1440 WQHD [ Qpad QH-90 [ Creative Soundblaster Z

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
BumpaBumpa Berra-

Varför folk här börjar att prata om annat så fort jag skriver nåt om er "heliga ko" kan jag inte förklara. Fick frågor om va 90 står för i Niklas90 och jag svarade ärligt på det. Det var inte jag som byte ämne.

Vadå ER heliga ko? Lägg inte ord i mon mun.
Jag har väl verkligen försökt att göra något kreatift i detta ämne.
Lagt en order och npga följt den.
Mitt omdöme om Inet.se kommer men jag kan inte döma på en order.

Min heliga ko är i så fall Dustin!

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Avstängd

Märker du inte hur alla försvara dem? Den sista tiden var dem allt annat än bra eller tycker du att det är så ett företag ska sköttas?

Permalänk
Avstängd

Inet är bäst! Efter tre defekta Corsair HX1000 på komplett fick det vara nog!
Fick mitt thermaltake toughpower 1200W från Inet 2 dagar efter och det funkade!
Enda dåliga är att de inte säljer EVGA produkter.

Tack vare folk som Niklas90 är dessa forum värda att besöka dagligen!

God fortsättning!

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yatouche
Någon som skulle kunna förklara vad det är för skillnad på.

Res. e. finansnetto (TKR) -8 678 -1 533 -4 861
Årets resultat (TKR) -8 678 -1 533 -3 496

ser att dessa är lika här men hos andra företag så skiljer dem sig åt

Det är en del av uppställningen.

Efter finansiella poster kommer bokslutsdispositioner (tex avsättningar till periodiseringsfonder m.m.) och skatt (går företaget minus betalas ingen skatt). Därför det ser lite olika ut mellan olika företag.

Syftet med uppdelningen är att det ska vara enkelt att analysera för en utomstående, enbart resultatet säger ingenting om lönsamheten om man inte kan se vad resultatet består av för olika delar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
Märker du inte hur alla försvara dem? Den sista tiden var dem allt annat än bra eller tycker du att det är så ett företag ska sköttas?

Seså lugna sig lite nu...Vilka är det alla försvarar?
Denna tråd handlar om Inet.se eller har jag fattat fel.
Är det dem du Niklas90 vändr dig mot eller är de fd DB.se?
Om du utrycker dig lite bättre slipper det bli så svårt att begripa dina inlägg.

Om du som jag antar pratar om DB.se så var det uppenbart vad som försikom där. Det behöver man inte vara speciellt insatt för att begripa.

Jag har läst ditt först inlägg som starta tråden och din undran är om Inet.se kommer att göra som DB.se, är det rätt uppfattat?
Jag har ju som ny kund hos Inet.se har ju valt att inte förskottsbetala.
Men har inget att anmärka på hitills.

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Avstängd

Kroolz-

Trevligt att läsa att du gillar mina inlägg. Självklart så ställer jag upp för sweclockers så att dem kan få fler läsare.

BumpaBumpaBerra-

Det var tänkt att skrivas om Inet men alla försöker att få mig att skriva om Datorbutiken. Inet gjorde samma sak som Datorbutiken för nåt år sen och därför tog jag Datorbutiken som exempel. Sen ville dem andra diskutera Datorbutiken istället för Inet. Ville veta hur många gånger Inet hade gjort det och om det fanns en risk att det kunnde hända igen inom en snar framtid. Man ser om en konkurs är på gång. Har aldrig handlat av Inet så jag kunnde själv inte bedöma den risken. Inet verkar att vara säker i dagsläget.

Permalänk
Medlem

hhaha nikke gå göm dej

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
Kroolz-

Trevligt att läsa att du gillar mina inlägg. Självklart så ställer jag upp för sweclockers så att dem kan få fler läsare.

BumpaBumpaBerra-

Det var tänkt att skrivas om Inet men alla försöker att få mig att skriva om Datorbutiken. Inet gjorde samma sak som Datorbutiken för nåt år sen och därför tog jag Datorbutiken som exempel. Sen ville dem andra diskutera Datorbutiken istället för Inet. Ville veta hur många gånger Inet hade gjort det och om det fanns en risk att det kunnde hända igen inom en snar framtid. Man ser om en konkurs är på gång. Har aldrig handlat av Inet så jag kunnde själv inte bedöma den risken. Inet verkar att vara säker i dagsläget.

OK men vad vet du om den påstådda konkursen/rekonstruktionen, har du fakta som styrker det påståendet? Det verkade inte så tidigare i tråden.

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Avstängd

BumpaBumpaBerra-

Känner till mer än vad jag borde. För i dagsläget en "krisdialog" med en av dem två som jag har skrivit om innan. Vill inte gå in på vad som skrivs i dialogen. Jag kan ha fått felaktiga uppgifter så jag vill inte gå i på detalj vad det gäller. Har inga bevis som jag kan lägga fram här. Uppgifterna kan stämma.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
Inet gjorde samma sak som Datorbutiken för nåt år sen och därför tog jag Datorbutiken som exempel. Sen ville dem andra diskutera Datorbutiken istället för Inet. Ville veta hur många gånger Inet hade gjort det och om det fanns en risk att det kunnde hända igen inom en snar framtid. Man ser om en konkurs är på gång. Har aldrig handlat av Inet så jag kunnde själv inte bedöma den risken. Inet verkar att vara säker i dagsläget.

Nej, Inet gick inte i konkurs "för något år sen". Det är enkelt att kolla upp genom ex. Alla Bolag.

Däremot gick Inet Data i konkurs år 2000. Därefter köptes konkursboet upp och ett nytt företag startade under samma företagsnamn mot marknaden. "Nya" Inet Data har ej gått i konkurs någon gång vid dagens datum.

Jag har ägnat kvällen åt att läsa igenom dina inlägg och du verkar bara komma med antaganden och spekulationer. Du känner säkerligen någon som var anställd vid datorbutiken, men troligtvis inte någon högre upp. Det konkreta som du visat dig veta hittills skulle vem som helst med något bakom pannbenet kunna räkna ut.

Snälla, kom med något konkret om du ska göra fler inlägg och kolla upp fakta innan du börjar smutskasta fler butikskedjor.

Permalänk
Medlem

För att svara på TS fråga;

Jag har mycket (mycket) bra erfarenheter av Inet.
Jag beställde alla mina delar därifrån när jag skulle bygga min nya dator (se sign), allt förutom grafikkortet (Inet hade det inte i lager, så jag beställde det från en annan återförsäljare).

Jag fick allt proffsigt paketerat två dagar efter min beställning, och då beställde jag på eftermiddagen. Snabbt enligt mig. Billig fraktkostnad också.

Sen ska dem ha ett plus i kanten för deras support också, jag har varit i kontakt med dem två ggr via telefonen och dem har svarat snabbt, snällt, artigt och proffsigt.

Edit: stavfel.

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BumpaBumpa Berra
Lade precis en liten order hos Inet på knappa 11K men tog PF för säkerhetsskull. De var så pass mycket billigare på varorna än Dustinhome. tyvärr. Hos Dustin skulle jag inte tvekat att ta visakortet

Återkommer när de levererat, allt fanns på lager enligt bekräftelse.

Uppdaterat: måndag 14:20
Beställde igår söndag, allt fanns på lager. Fler än 1st dessutom
I dag måndag godkändes orden och alla varor utom mobo o cpu packades. Kollade lager status och mobo fanns ännu på lager men cpu var nu slut. Mailade order med en fråga om "min" CPU fanns eller var restad. Mailade vid 10 tiden i förmiddags men nu vid 14.40 ännu inget svar och fortfarande ej packat.
Kollade nu 14:45 då är även mobo slut på lager.

Uppdaterad: 14:55
Har nu ringt Inet.se och fick svar direkt av en trevlig kille.
Förklaringen är att lagerstatus ej uppdateras under helgen och att många köpt dessa grejor. Detta stämmer ej med hemsidans info där står det att saldot uppdateras en gång i timmen.
Någon ljuger eller försvann sakerna på 1 timme men det fanns ju mobo i lager efter att delar plockats??

Han sade att mobo kommer in i morgon(röddag)? och processor på torsdag. Avvaktar,, men tvekar inte att plocka bort detta om datum flyttas igen.

Uppdaterad 17:50
Mailsvar kl 16:56.
Det har skakat fram ett mobo så det är packat o klart nu.
Väntar då på cpu.

Dömer ingen ännu

Namn Pris Beställt Packat Skickat Summa
MK Asus P6T DeluxeATX/DDR3/S1366 3 009 kr 1 st 0 st 0 st 3 009 kr
CPU Core i7 920, 2.66GHz8MB 2 995 kr 1 st 0 st 0 st 2 995 kr
HD150GB WD VelociRaptorICE, 10KRPM,SATA2, 16MB 1 995 kr 1 st 1 st 0 st 1 995 kr
Fraktfritt Sweclockers 0 kr 1 st 1 st 0 st 0 kr
RW Samsung 22X DL Svart, Bulk, EJ Programvara! 230 kr 1 st 1 st 0 st 230 kr
DDR3 6GB Corsair 1600MHzPC3-12800/3x2048MB 2 418 kr 1 st 1 st 0 st 2 418 kr
D-Link DGS-1005D* Inet Kampanj 275 kr 1 st 1 st 0 st 275 kr

mvh /BB

Onsdag: 16:45
Senaste nytt i min konsumentgranskning av Inet.se
Enligt mailet skulle de fixa en cpu idag onsdag på morgonen och således få iväg orden. Jag har följt detta under dagen och lagerstatus på cpu har ökat från 0 till 3 och är nu uppe i 42!!
Men de har inte lyckats/haft tid att packa min order. Inte i statusen i alla fall. Jag lade även en order hos Dustinhome.se i går tisdag och den har de inte ens bekräftat ännu, så de är ju inte bättre..........
Blir besiken på de båda om inte varorna kommer iväg idag.
Jag måste ju bara ha en ny dator nu genast

Onsdag 16:50
Ooops nu vart den packad, se så nu iväg med det då.

Torsdag 10.00 Dustinhome.se grejor ligger på uthämtningsstället.
Levererat ua

Inet.se "2009-01-08 12:01 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen " De är således på gång, men har haft mycket och göra samt att inte lagersaldot var realtid.
Borde komma i morgon.

Dustin - Inet 1-0 men inget att klaga om egentligen.

Fredag 10.00 Inet.se har fått fram mina grejor till utlämningsstället.

Samanfattningsvis om inet.se
Jag kan rekomendera andra att handla där men en liten varning för att lagerstatus ej är 100% . De är dock bland de billigaste på nätet så det är ju postift. Jag beställde ju både från dustinhome.se och inet.se och dustin var snabbare denna gång men lite dyrare i genomsnitt.

Dustin - Inet 1-1

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Medlem

på den tiden jag bodde i Gbg så fick jag grym support av inet, var dit och köpte ett TNT2 kort, kom hem med det, funkade inte alls, satt över en tim på spårvagn tebax, sa till att kortet inte funkade alls. Då fick jag följa med in till deras lilla service verkstad dom har, och vara med när en tekniker provade dom TNT2 kort dom hade, så dom skulle se att jag fick ett som funkade (han provade 6 kort innan ett fungerande dök fram), det kallar jag bra service.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Vill man göra det enkelt för sig kollar man vad Inet har för omdömen på prisjakt!

http://prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=141

med hela 514st omdömen och ett betyg på 9.34/10 borde Inet ligga bland dom absolut bästa butikerna som listas via prisjakt, om inte bäst t om.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Inet är bra grejer!

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180