Får inte igång datorn med andra minnet

Permalänk
Medlem

Får inte igång datorn med andra minnet

Hejsan fick hem min nya burk igår och installerade den och fick den inte att fungera först. Tog ut ena ram minnet och då fungerade den när jag sätter inte mitt andra minne så blinkar bara skärmen varför? Har bytt plats på både minnena och båda fungerar så det är inte något som e paj, Någon som har koll på varför det blir såhär?

har ett p5ql pro moderkort samt corsair minnen 2x2gb

mvh
Per

Visa signatur

Hi ho deta va skoj!

Permalänk
Medlem

Svårt att säga nått utan att veta vad för minne du har, finns ganska många olika corsair 2x2Gb minnen.
Men kolla upp vad för specar minnet har, och justera bios, specielt så volten blir rätt i förhållande till timings och Mhz

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Det är ena minnet som är trasigt hade själv det problemet med corsair 2x2gb ddr2 xms2 pc6400, det är väldigt många som råkar ut för det av just den här modellen och 2x1gb modellen. värkar som corsar har slarvat lite för mycket.

Permalänk
Medlem

jo minnena fungerar.. både funkar i den sloten på moderkortet.. CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 PC6400 (2X2GB) är det jag har skrev att jag testat med både korten utan prob men både vill inte fungera samtidigt

Visa signatur

Hi ho deta va skoj!

Permalänk
Medlem

oj det var jag som slarva lite med läsningen. det där felet hade jag på min andra dator det löste sig genom att jag körde med en sticka och uppdaterade bios till nyaste versionen sedan funka allt.

Permalänk
Medlem

har även updaterat bioset till senaste versionen med det som stör mig

Visa signatur

Hi ho deta va skoj!