Söker bärbar dator som klarar av HD-material

Permalänk
Medlem

Söker bärbar dator som klarar av HD-material

Hejsan,

Nu känner jag att min gamla Dell från 2004 börjar gå på sista versen (system error-igen) och behöver då en ny dator.
Eftersom jag är 20 år och går och funderar på att antingen studera eller jobba utomlands, kanske i Norge eller i Danmark, så vore nog en bärbar dator det mest optimala (kul att släpa på en stationär?).
Dock har jag absolut ingen koll på laptop-marknaden alls medans stationär-marknaden känns mer gedigen som jag är van vid sedan länge.

Jag spelar knappt inget alls på datorn utan allt körs på Xbox 360, fast kan väl medge att PC-spelet Stalker känns ganska intressant.. men allt jag i princip gör är att ha min musiksamling på den och spela hd-filmer (720p, inte 1080p då min TV inte stödjer detta format) till min TV. Därför är just det här väldigt viktigt att den kan spela upp problemlöst, inget hack eller liknande får förekomma.

Det är även viktigt att laptopen är stilren - förstås subjektivt.

Har själv kollat in Apples MAC och måste säga att deras datorer är väldigt väldigt snygga, men fruktansvärt dyra, lite i överkanten. Hur är MAC egentligen mot mina behov?

Min kära mor (som fö kan ingenting om ingenting) tipsade mig om att Elgiganten hade bra erbjudanden på en laptop, en HP Pavilion dv51190EO med specen:
Intel Core. Duo Proc
4gb RAM
512 "dedikerad" grafikkort Geforce 9600GT
320gb
15.4" skärm
7999 kronor, värde 9999 kronor - men sen är detta en HP också, det känns som att jag har ett inre hat mot HP (ingen aning om varför).
Vad tycks om den?

Vore snällt om skulle få lite hjälp här innan man gör ett felköp man sent ska ångra

Tack!

Permalänk
Medlem

Motsvarar ACER 5930G kanska bra i pris och specs...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=336604

Båda ska funka att streama med.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Hedersmedlem

kan rekommendera Lenovo's T serie , har själv en T61P is sign som är grymt trevlig att jobba med, 1680x1050 upplösning på 15.4" e nice

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Lenovos tilltalar inte mig direkt med sin design. Men de jag har kollat på nu och fastnat för är HP, SONY Vaio, Dell och ... Fujitsu Siemens.
Hur är Fujitsu Siemens datorer? De verkade ha ganska bra priser och design på sina.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=391616 7450:-