Klockan i menyn har blivit galen. Help!

Permalänk
Medlem

Klockan i menyn har blivit galen. Help!

Klockan som sitter längst ner till höger på menyn har nu i några dagar bettet sig väldigt konstigt.
När jag först märkte att något var fel var klockan 10 min försenad, tänkte inte så mycket på det utan ändrade tiden bara.
Sedan efter att halva dagen gått tittade jag på klockan och då var den försenad igen, med ungefär 10-15 min.
Jag ändrade den igen men den fortsatte i samma bana. Finns en uppdaterings knapp, som synkroniserar datorklockan
med en klocka på internet, tryckte på den och tiden ändrades till den rätta. Detta gjorde jag igår kväll. Men nu på morgonen
när jag satte på datorn var den hela 60 min försenad! Synkroniserade den igen. Vad fan är det som pågår?!
Kollade att tidzonen var den rätta och det är den. Någon som vet vad det är som kan orsaka detta??

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Byt batteriet på moderkortet. Det är kasst!

Hur gör man det? Vart får man tag på ett nytt batteri??

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nikst
Hur gör man det? Vart får man tag på ett nytt batteri??

Plocka ur ditt batteri och ta med det till närmaste datorbutik så kan dom ordna ett nytt, Alt claes ohlsson om du har en sådan butik nära. se bara till att beteckningen på batteriet stämmer överens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Plocka ur ditt batteri och ta med det till närmaste datorbutik så kan dom ordna ett nytt, Alt claes ohlsson om du har en sådan butik nära. se bara till att beteckningen på batteriet stämmer överens.

Tack för hjälpen!

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX