Permalänk
Medlem

leds på kylflänsen

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem

vissa folk har pengar dom...

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk

1p för elimineringen av ett Pokemonkort! <=(

Permalänk
Avstängd

STÖR MIG PÅ FOLK SOM KOPIERAR FRÅN NÅN SIDA VA DOM KÖPT

* 1 XFX GeForce GTX 295 576M 1792MB PhysX PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP, HDMI, Core 240x2, Gr

Kunde du inte skriva XFX GTX295 ?

Va är de för fel på att skriva själv 2 meningar, kopera massa skit de ser ju så jävla o seriöst ut, men iofs detta galleri e väl inget seriöst antar jag , en vanlig cs burk.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

va är det med dig joshoa? kopierade för att ni skulle se exakt vad det var. och nej, detta är verkligen inte en vanlig cs burk

Permalänk
Medlem

Mycket nice bygge. Förövrigt låter det som om joshoa skulle vara lite avundsjuk.

Visa signatur

Fractal Design Define R2 | Asus P6T Deluxe OC Palm | I7 920 @ 4 Ghz | Zalman 9900 | Patriot Viper 3x2 GB ddr3 1600 Mhz | Sapphire 4870x2 | Zalman 1000 Watt | WD Raptor 150 GB | WD Black 2x640 GB Raid 0 | Vista Ultimate x64 |
| Samsung T240 | Logitech G15 | Logitech Mx Revolution | Logitech Z5500 | Sennheiser PC350 |

Permalänk
Medlem

Riktigt nice system (förutom chassit:P) men jag fattar inte varför alla ger 10 p bara för att det är ett prestandamonster?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
STÖR MIG PÅ FOLK SOM KOPIERAR FRÅN NÅN SIDA VA DOM KÖPT

* 1 XFX GeForce GTX 295 576M 1792MB PhysX PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP, HDMI, Core 240x2, Gr

Kunde du inte skriva XFX GTX295 ?

Va är de för fel på att skriva själv 2 meningar, kopera massa skit de ser ju så jävla o seriöst ut, men iofs detta galleri e väl inget seriöst antar jag , en vanlig cs burk.

Hur kan du skriva precis som om du vore världens mest mogna männsika och sen klämma ur dig att det är en vanlig cs burk?

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
[B] STÖR MIG PÅ FOLK SOM KOPIERAR FRÅN NÅN SIDA VA DOM KÖPT

Va är de för fel på att skriva själv 2 meningar, kopera massa skit de ser ju så jävla o seriöst ut, men iofs detta galleri e väl inget seriöst antar jag , en vanlig cs burk.

Kanske är lättare och mindre chans för fel att kopiera. Och vanlig cs burk är väll lite under vad det är.

OnT: Najs rigg men jag undrar som någon/några över mej varför folk sätter 10p bara för att han har en bra dator. När man skapat något själv så förtjänar man högre betyg än om man (bara) sätter ihop en dator.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ClAyMan
Vad är det jag ser? Sitter inte minnesmodulerna på fel plats? De ska ju fylla plats 1-3-5 eller 2-4-6, inte 4-5-6! Och som så många redan påpekat är mängden kylpasta enorm. En klick (~riskorn) i mitten och sen på med kylaren brukar vara lagom, i alla fall på C2D.

Jävligt nice spec och fin låda, men fixa till minnena! Skulle nog även gjort om kylningen som sagt...

Använde inte all kylpasta som jag smeta ut. Lagret är jätte tunt.
Och även om det skulle vara för mycket så håller sig cpun under 60 grader i 100% load.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem

Nja, kan du inte förtälja hur mkt du gav för hela kalaset, håller nämligen på o lägger undan en rejäl kassa för att investera snart =).

Permalänk
Medlem

hahah fint! ngn har inte lika gått om pengar längre vad kosta ALLT o vad får du i 3dmark06?

Permalänk
Medlem

i965an känns lite onödig imo, men annars så:).
Varför valde du den före en i920 för en tredjedel av priset om jag får fråga:P?
Ursäkta om frågan redan har blivit ställd.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppe1990
i965an känns lite onödig imo, men annars så:).
Varför valde du den före en i920 för en tredjedel av priset om jag får fråga:P?
Ursäkta om frågan redan har blivit ställd.

Kan man, så ska man

Permalänk
Medlem

Du får 1p för att du använde alldeles för mycket kylpasta. Gör om - gör rätt.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

är strömkabeln till hårddiskarna moddad eller följer den med nätagget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conkan
Kan man, så ska man

Haha det rättfärdigar inte tredubbla priset för ja jag vet inte 10% mer prestanda eller va det kan vara:P.

i965 är ju bara rättfärdigad att köpa imo om man ska använda flytande kväve och slå rekord eller ngt, annars så är den så onödig asså då en i920 gör jobbet lika bra om man spenderar 30sek i bios:P.

Men såklart, vissa behöver ju en större E-penis för att kompensera, skämt o sido:P

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Antar att detta är ditt första bygge, du kommer att lära dig att välja rätt grejs till nästa gång du bygger. Multipel-upplåst CPU till en kille som inte kan applicera kylpasta....

Hade jag varit du så hade jag kört på:
-920i
-P6T Deluxe v1. SAS kontroller FTW
-6GB DDR3 1600MHZ
-1st SCSI HDD 15.4k RPM
-1st 500GB
-2st HD4870 X2
-Lian le chassi av eget tycke.

Sedan hade jag klockat detta då de flesta besitter de kunskaperna. Man ska alltid resonera sig till lösningar...hade du frågat här först skulle du haft en bättre rigg och mer pengar över.

//Beweer

Permalänk

Betyg en 5a av mig. Chassit var det sämsta valet här.

Sen 4000kr för det LOLx10

Sen är jag lite på beweer,s sida....

Du har bevisat att det går att köpa en medel dator för 31.000 och det är värt 10 poäng i nån annan lista.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Betyg en 5a av mig. Chassit var det sämsta valet här.

Sen 4000kr för det LOLx10

Sen är jag lite på beweer,s sida....

Du har bevisat att det går att köpa en medel dator för 31.000 och det är värt 10 poäng i nån annan lista.

Listan heter, kolla hur lite prestanda per krona jag kan få

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jungklo
Använde inte all kylpasta som jag smeta ut. Lagret är jätte tunt.
Och även om det skulle vara för mycket så håller sig cpun under 60 grader i 100% load.

Men det blir kul när han ska byta processor eller kylare (y) Kylpasta är ett helvete att få bort ifrån moderkortet då. Kan jag säga av egen erfarenhet

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Många? Ta en titt, endast jag kommenterade det framför. De flesta på SweC verkar inte ha en aning om hur man sätter ihop en dator korrekt.

Vadå "många?"? Eftersom jag tydligen inte vet bättre får du gärna berätta hur man sätter på kylpasta och kylare. För mig finns det två olika skolor - den som smetar ut riskornet över hela ytan och den som låter kylarens tryck göra jobbet. Att lägga på en ärtas storlek och smeta ut är slöseri och bidrar troligtvis till högre temperaturer än med riskorn hur som helst. Men det är som sagt bara vad jag lärt mig och följt. Och jag kan tydligen inte bygga datorer.

Och sen ber jag om ursäkt till TS för att jag inte läste så noga ang. minnesmodulernas placering. Å andra sidan tåls det väl att upprepas så att det garanterat inte blir galet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Betyg en 5a av mig. Chassit var det sämsta valet här.

Sen 4000kr för det LOLx10

Sen är jag lite på beweer,s sida....

Du har bevisat att det går att köpa en medel dator för 31.000 och det är värt 10 poäng i nån annan lista.

chassitet är ett av eller rentutav det bästa luft kylnings chassiet som existerar idag och sen så skulle jag lätt lägga ut 1000kr+ för att få mitt cm 832 lackat sådär.

Nvidia FTW så att säga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av beweer
Antar att detta är ditt första bygge, du kommer att lära dig att välja rätt grejs till nästa gång du bygger. Multipel-upplåst CPU till en kille som inte kan applicera kylpasta....

Hade jag varit du så hade jag kört på:
-920i
-P6T Deluxe v1. SAS kontroller FTW
-6GB DDR3 1600MHZ
-1st SCSI HDD 15.4k RPM
-1st 500GB
-2st HD4870 X2
-Lian le chassi av eget tycke.

Sedan hade jag klockat detta då de flesta besitter de kunskaperna. Man ska alltid resonera sig till lösningar...hade du frågat här först skulle du haft en bättre rigg och mer pengar över.

//Beweer

4870x2 = problemkort 2000 och om det inte är kortet så är det drivrutinerna...
iaf scasi kontroller kortet fungerar halvdant säger de som använder det.

500gb disk....varför?! 640gb diskar är snabbare och vraptor/ssd är ett måste för en dator som denna eller den du har föreslagit.

lian li...jo visst smaken är som baken ... men ska man köra luft kylt så finns det inget annat alternativ än CM stacker 830-832

tycker ifs inte att kombon som galleri skkaparen har valt är den bästa då du kan få i7 920 för ca.3k och lägga resten på ett till grafikort och en till raptor köra raid och roligare poäng i benchmars.

men denna dator är ju Killer som den är sen är det väll en smak fråga vad man vill lägga mest pengar på

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
chassitet är ett av eller rentutav det bästa luft kylnings chassiet som existerar idag och sen så skulle jag lätt lägga ut 1000kr+ för att få mitt cm 832 lackat sådär.

Nvidia FTW så att säga.

4870x2 = problemkort 2000 och om det inte är kortet så är det drivrutinerna...
iaf scasi kontroller kortet fungerar halvdant säger de som använder det.

500gb disk....varför?! 640gb diskar är snabbare och vraptor/ssd är ett måste för en dator som denna eller den du har föreslagit.

lian li...jo visst smaken är som baken ... men ska man köra luft kylt så finns det inget annat alternativ än CM stacker 830-832

tycker ifs inte att kombon som galleri skkaparen har valt är den bästa då du kan få i7 920 för ca.3k och lägga resten på ett till grafikort och en till raptor köra raid och roligare poäng i benchmars.

men denna dator är ju Killer som den är sen är det väll en smak fråga vad man vill lägga mest pengar på

Hehe, säger den illa inskränkta Nvidia fanboy:en. Jag är öppet sinnad och använder det som fungerar bäst. Det är idag inte Nvidia...
1) Jag har byggt med HD4870 X2 och det är inte ngt. problematiskt med det...visst kanske något kort här och där men det må hända.
2)Vem fan vill ha ett dubbel-macka layout på sitt Grafikkort... Värme, inga 3:e parts kylare...Kanske man ska ta och strunta i att klocka Grafikkort ?

Varför 500Gb, antagligen för att det finns 500Gb med 32MB Cache, och varför skulle en 640 vara snabbare ? Sedan är SSD + Vista/XP = suck ! Och vad är poängen med att OS:et/spelet startar ett par sekunder snabbare med en raptor för 2k

Denna dator är en killer till prestanda men kollar man på pris och potential för pengarna så får tunnelseende.

Och tror du att CM 832 är det enda chassit lämpat för luftkylning så titta igen. Och begrunda, för det finns betydligt bättre/snyggare lösningar.

Permalänk
Medlem

förstår inte varför man väljer att lägga så mycket pengar på en 965 när du istället kunnde valt 920 (som kan klockas till samma prestanda) och gtx 295 i sli och då hade du fått vansinnigt mycket mer spelprestanda än vad du har nu... jaja jag med min studentekonomi är iaf avundsjuk på din plånbok

Permalänk

*avundsjuk*

Permalänk

965 är ett solklart val för den extrema överklockaren då den har upplåst multipel, vilket kan ge ganska mycket på en sådan här processor. Med en 920 landar man troligen på runt 4GHz som ett vardagsklock, men med 965 kommer man betydligt högre, oftast till 4,8-5,2GHz som vardagsklock och det är absolut inte dåligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
965 är ett solklart val för den extrema överklockaren då den har upplåst multipel, vilket kan ge ganska mycket på en sådan här processor. Med en 920 landar man troligen på runt 4GHz som ett vardagsklock, men med 965 kommer man betydligt högre, oftast till 4,8-5,2GHz som vardagsklock och det är absolut inte dåligt.

Jo, men räknar man Ghz per krona eller ännu värre FPS per krona. Då blir det inte vackert. Dessutom räknar du väll inte med att någon som inte kan applicera kylpasta kan klocka ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godsp33d
helmesjoe, tackar. nä glider mest runt nu. hade ett förhållade som varade i 2 år men sen orkade jag inte mer.

Men med ny värstingdator så kommer dom stå på kö! =D

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Jävligt nice
Är avundsjuk på rätt sätt hehe.
Ja om man inte hade datorn som prioritet nr 3 så kanske

Väntar ivrigt på lite vantage poäng