Permalänk

HJÄLP!! (Med conax cam kort)

Ha precis köpt och fått hem en firedtv box och conax cam modul (v.5.00) som ska göra allting till fria kanaler. Men jag får bara vissa kanaler att funka. Kanaler som tv3, eurosport, viasat sport kanaler osv osv får jag ingen bild på. Har testat mythathre, dvbviewer och firedtv viewer.
Snälla hjälp mig någon är desperat. Måste man slå nån pin på conax kortet för att få det att funka eller hur gör man?

Permalänk
Medlem

Du måste givetvis ha ett abbonemangskort och de kortet låser upp de kanalerna du betalar för vad trodde du? CAMen gör bara så du kan använda ett abbonemang i datorn! Jag har annars samma setup fast en conax 4.0 cam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer.X
Du måste givetvis ha ett abbonemangskort och de kortet låser upp de kanalerna du betalar för vad trodde du? CAMen gör bara så du kan använda ett abbonemang i datorn! Jag har annars samma setup fast en conax 4.0 cam

Va inte arg Klart jag har ett abbonemangskort. Vet du vad problemet kan va då? Och var kan jag köpa en conax 4.0 cam för nånstans?

Permalänk
Medlem

Jag får ursäkta hade lite bråttom när jag skrev det där, men iaf hittar du kanalerna i listan? kolla isåfall hur bra signalstyrka du har är den för låg kan man bara få bild på vissa kanaler.

Sen angående CAMen så ska det funka med den nya 5.0 CAMen ska inte vara någon skillnad mer än att 5.0an är nyare o kommer funka längre.
Du kan också kolla att du har rätt codecs för de kanalerna jag tror nämligen att iaf 3an använder ett lite annat format än de övriga.

Sen vore det bra om du skrev ut vilket mottagningsätt du använder, jag antar att det är via satelit då det är frågan om Conax? Jag har tyvär heller inte testat särskilt mycket med mitt abbonemangskort då de sitter i en annan box hemma. Och att jag har alla kanaler på mitt andra kort också!

Har du bra signal osv så har jag ingen aning tyvär!

Hoppas man kunnat hjälpa till

Vänta nu var har du abbonemang hos då det är canal digital som har conax medans Viasat kör NDS videoguard vilket det inte finns någon fungerande CAM så du kommer inte att få in Viasat med en conax cam och tvärt om. Hade

Permalänk
Medlem

Re: HJÄLP!! (Med conax cam kort)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wanderlei_Fan
... som ska göra allting till fria kanaler.

Det var nog det han reagerade på ;).

Men i alla fall, kanal3, 5 och vissa andra får vi inte heller med vår ComHem digitalbox som vi har till TV:n. Är det inte viasat's kanaler som inte släpps igeonom digitalt hos ComHem?

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk

Re: Re: HJÄLP!! (Med conax cam kort)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av epatnor
Det var nog det han reagerade på ;).

Men i alla fall, kanal3, 5 och vissa andra får vi inte heller med vår ComHem digitalbox som vi har till TV:n. Är det inte viasat's kanaler som inte släpps igeonom digitalt hos ComHem?

Inga problem att få de kanalerna digitalt med ComHem, man måste bara öppna plånboken

Permalänk
Medlem

Men frågan kvarstår om han har canal digital över satelit eller com hem över kabel nätet ;)?