Blockets bristande kundfokus

Permalänk

De accepterar alltså inte din annons, men ændå har vi sidan:
http://www.bestofblocket.se/

Man skulle ju kunna tro att de accepterar precis ALLT egentligen :/

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk

Hatar också Blocket just på grund av att det är så oflexibelt att lägga in annonser. Dessutom är sökfunktioner mm värre än en söksajt på 90 talet. Omodernare sida får man leta efter.

Jag försöker alltid att slå ett slag fär gratisannonssiter som Eniro köp och sälj bland annat. trist bara att så många inte vet om att den finns.

Blocket handlar bara om pengar in, inget går tillbaka i någon form av utveckling av tjänsten verkar det som. Plus att jag läste en rapport itne så länge sen att de hade klarat sig hur bra som helst vinstmässigt med enbart reklamen de tar betalt för på sidan.
trist att detta har blivit en "monopolsite" det visar bara hur bra nånting fungerar när det inte finns konkurrens.

Permalänk
Medlem

En lösning på det hela kan juh vara att lägga in en annons med TVn som huvudvara i TV kategorin och sedan skriva i annonsen att du skickar med en gratis DVD spelare på köpet av TVn... Då är det juh TVn du har i annonsen och den du vill sälja, DVD spelaren skickar du bara med alldeles fritt. Sätt ett pris på TVn som även täcker in DVD spelaren så ordnar det sig (har själv lagt in gratis saker som följer med fritt i annonser på blocket och det har funkat att lägga upp)

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

lol skicka in två gånger abra så fungera de för mej

Permalänk
Medlem

Konstigt det där, ofta säljer man tv-spels konsoler och spel tillsammans. Då klagar dem inte.

Bil med bilstereo?

Soffa med fåtölj dvs en soffgrupp?

Osv...

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
Konstigt det där, ofta säljer man tv-spels konsoler och spel tillsammans. Då klagar dem inte.

Bil med bilstereo?

Soffa med fåtölj dvs en soffgrupp?

Osv...

När jag sålde min vanliga Xbox för några år sedan var jag tvungen att ha med ordet "original" i annonsen för att säkerställa äktheten hmm. Var bild på kartongen och allt så vettefan hur de godkänner annonser.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer.X
När jag sålde min vanliga Xbox för några år sedan var jag tvungen att ha med ordet "original" i annonsen för att säkerställa äktheten hmm. Var bild på kartongen och allt så vettefan hur de godkänner annonser.

Är denna din eller? http://www.bestofblocket.se/bilder/fullsize.php?v=blocket_764...

Blocket är äckliga. Alldeles för ensamma på marknaden, hoppas det dyker upp någon tjänst som tar annonserandet på allvar och pressar blockets hutlösa priser i botten.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer.X
När jag sålde min vanliga Xbox för några år sedan var jag tvungen att ha med ordet "original" i annonsen för att säkerställa äktheten hmm. Var bild på kartongen och allt så vettefan hur de godkänner annonser.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid

Är denna din eller? http://www.bestofblocket.se/bilder/fullsize.php?v=blocket_764...

Blocket är äckliga. Alldeles för ensamma på marknaden, hoppas det dyker upp någon tjänst som tar annonserandet på allvar och pressar blockets hutlösa priser i botten.

Även om det inte är han så blir det helt plötsligt logiskt med alla "original" i annonsen:) Skulle också blivit ganska irriterad om jag varit tvungen att ha med ett speciellt ord i annonsen.

Förövrigt så håller jag med om att Blocket är alldeles för ensamma på marknaden. De hade ju helt klart klarat sig på att leva på reklamintäkterna bara, utan att ta det otroligt korkade avgifterna.

Behövs någon ny sajt med en kapitalstark ägare som har råd att köra lite stora reklamkampanjer för en ny köp o sälj sajt. Synd bara att Eniro verkar ha gett upp lite av sin satsning...:/

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Frugan har ofta problem med blocket. De vill inte lägga in hennes annonser under vald kategori. De tolkar in saker som inte står i annonsen och tittar på gamla annonser man har haft tidigare och så bildar de sig en uppfattning. Frugan erbjuder olika saker i sitt företag och har olika kampanjer och erbjudanden från och till så annonserna varierar förstås. De använder ändå gamla annonser som något sorts argument. Hon hamnar i en "Övrigt"-kategori där hennes kunder inte letar. Vi kommer sluta annonsera på blocket. Riktigt riktigt dåligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Är denna din eller? http://www.bestofblocket.se/bilder/fullsize.php?v=blocket_764...

Blocket är äckliga. Alldeles för ensamma på marknaden, hoppas det dyker upp någon tjänst som tar annonserandet på allvar och pressar blockets hutlösa priser i botten.

Nejdå mitt var ej chippat osv jag löste det genom att skriva "Givetvis är allting original" i slutet av annonsen . Man kan tycka att det gått till överdrift dock. Jag tycker bara de ska skita i om det är original el inte.