Permalänk
Robot

Garderobsdator

Håller på att fixa till vår datorhörna så den ska va så ren, tyst och förhoppningsvis sval som möjligt.

Önskar få mängder av tips och råd på vägen.

- Aerocool M40
- Intel E6850
- Gigabyte G31M ES2L
- 8800GTS 640mb (på väg...)
- 2GB noname minnen på 533mhz (Kör 64 bitars Vista och skulle vilja ha tips på 4GB minnen som är bra, tänkte ha 8GB
- Samsung spinpoint 500GB (var tvungen att sälja min velociraptor för att ha råd till uppgradering av mediacentret, buhu.

Besök albumet: Garderobsdator av mhallman

Permalänk

Chassit kan du ge till mig behöver något nytt shuttle chassi

Hmm ser fint ut iaf. dock så tycker jag att normalstora nätagg isånna här chassin inte stämmer in bra.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Chassit kan du ge till mig behöver något nytt shuttle chassi

Hmm ser fint ut iaf. dock så tycker jag att normalstora nätagg isånna här chassin inte stämmer in bra.

Jag tycker att ATX-PSUs passar väldigt bra i sånna chassin. Då kan man köpa med vilken effekt man vill. Och man kan ha high-end-datorer i den utan att små shuttlenätagg ska överhettas/dö.

OnT: Fläktplaceringar är väl inte så svårt? Två utblås närmast moderkortet och ett intag på andra sidan. Fint

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem

Min flickvän har det där chassit och den här processorkylaren går "precis" in på höjden:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=224822

Går förmodligen att köra utan fläkt ifall du har fläktar monterat i inblåsen bredvid CPU-kylaren

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megamannens
Min flickvän har det där chassit och den här processorkylaren går "precis" in på höjden:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=224822

Går förmodligen att köra utan fläkt ifall du har fläktar monterat i inblåsen bredvid CPU-kylaren

Har tittat på den kylaren, vet du vad ligger processortempen på under load på hennes? Bara lite intressant att veta.

Visa signatur

| Intel Q6600| ASUS STRIKER EXTREME II| ASUS 8800GTX 768MB | Samsung Spinpoint 120GB | 4GB RAM OCZ Reaper 1066| PSU 500W Tagan | Antec P180 | 3x120mm Nexus real silent |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Chassit kan du ge till mig behöver något nytt shuttle chassi

Hmm ser fint ut iaf. dock så tycker jag att normalstora nätagg isånna här chassin inte stämmer in bra.

Har ett silverstone nightjar i min htpc skulle gärna ha ett riktigt bra nätagg i denna med, behöver nog inte mer än 300w egentligen, skulle gärna ha ett modulärt, nåra tips?

Visa signatur

| Intel Q6600| ASUS STRIKER EXTREME II| ASUS 8800GTX 768MB | Samsung Spinpoint 120GB | 4GB RAM OCZ Reaper 1066| PSU 500W Tagan | Antec P180 | 3x120mm Nexus real silent |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luddha
Jag tycker att ATX-PSUs passar väldigt bra i sånna chassin. Då kan man köpa med vilken effekt man vill. Och man kan ha high-end-datorer i den utan att små shuttlenätagg ska överhettas/dö.

OnT: Fläktplaceringar är väl inte så svårt? Två utblås närmast moderkortet och ett intag på andra sidan. Fint

Intag på andra sidan? Har ju en dörr som sitter ivägen, blir väl inte mycke till intag då? Har funderat på att göra en kanal genom hela skåpet upp till vinden men det känns som ett rackarns projekt...

Visa signatur

| Intel Q6600| ASUS STRIKER EXTREME II| ASUS 8800GTX 768MB | Samsung Spinpoint 120GB | 4GB RAM OCZ Reaper 1066| PSU 500W Tagan | Antec P180 | 3x120mm Nexus real silent |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mhallman
Har tittat på den kylaren, vet du vad ligger processortempen på under load på hennes? Bara lite intressant att veta.

Inte så lågt men inte farligt högt, jag tror den maxar kring 57, på en äldre 125W AMD X2 6000+

Permalänk

Mm du ska ha ett bra högtalarsystem till ett rimligt pris så råder jag dig att köpa detta http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=327538
Använder det själv med detta ljudkort som presterar extremt bra för en sådan liten slant: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=326406

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk

blir det inte varmt att ha datorn i skåpet?

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mhallman
Intag på andra sidan? Har ju en dörr som sitter ivägen, blir väl inte mycke till intag då? Har funderat på att göra en kanal genom hela skåpet upp till vinden men det känns som ett rackarns projekt...

Du kan inte fräsa bort lite i underkant på dörren? så där blir en liten glipa.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
blir det inte varmt att ha datorn i skåpet?

Tja det håller sig rätt bra när jag kör utsuget på 3:an (ställbar fläkt i 3 steg). Tempen i garderoben är runt 29-30 grader. Nu är processortempen på 51 grader med originalkylare och utblåset ej inkopplat. Under spelande lär den väl stressa upp lite men jag väntar fortfarande på mitt nya grafikkort och ny processorkylare (scythe ninja mini). Ska uppdatera er med hur systemet håller sig.

Så svaret just nu är: visst lite varmt, men tyst och sladdlöst vilket är skönt.

Visa signatur

| Intel Q6600| ASUS STRIKER EXTREME II| ASUS 8800GTX 768MB | Samsung Spinpoint 120GB | 4GB RAM OCZ Reaper 1066| PSU 500W Tagan | Antec P180 | 3x120mm Nexus real silent |

Permalänk

Hur gjorde/vad använde du när du lackade om chassit?

Visa signatur

q9550 + True | p5q premium | 2x2gb Dominator | 4870 1gb CF | Intel X25-M 80gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gegga1986
Hur gjorde/vad använde du när du lackade om chassit?

Sprayburk med svart glans.

Visa signatur

| Intel Q6600| ASUS STRIKER EXTREME II| ASUS 8800GTX 768MB | Samsung Spinpoint 120GB | 4GB RAM OCZ Reaper 1066| PSU 500W Tagan | Antec P180 | 3x120mm Nexus real silent |