Hjälp.. Skulle flasha ett ASUS P5QL-Pro, avbröts, nu startar inte datorn!

Permalänk
Medlem

Hjälp.. Skulle flasha ett ASUS P5QL-Pro, avbröts, nu startar inte datorn!

Behöver verkligen hjälp här. Skulle flasha mitt nästan nya Asus P5QL-PRO till nyaste BIOS versionen. använde mig av "Asus Update" eftersom jag inte hadetillgång till nått usb-minne eller diskett, har använt mig av asus update så trodde det inte skulle va nå problem. Den såg ut att funka till en början men när den kom till verifieringen av bios så avbröts den.därefter kan man inte boota Datorn, den startar igång sen dör den efter 5sec sen startar den igen och är på efter det men ingen bild alls på skärmen. Asus ska ju ha CrashFree Bios så man kan återställa bios med hjälp av dvd-n man fick med men inget händer när jag försöker boota med skivan. Hjälp, har verkligen ingen lust att skicka in kortet, vill testa allt som går innan!

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5QL-Pro | E8400 @ 3,6Ghz | 4GB Corsair XMS - 6400 | Asus "Dark Knight" Radeon HD4870 | Corsair HX 650W | WD 2x500GB | Vista Ultimate 64bit

Permalänk
Avstängd

det finns en likvärdig tråd om detta ämne , det finns nog inte så mycke du kan göra en att testa;

1.plocka ur batteriet några minuter
2.beställa nytt bios chip (förutsatt att du vet vilket bios du kör med (Finns risk för ingen granti på moderbordet, dock på bios-chipet)
3.Du har garanti du lämnar in det (att rekomendera)

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Finns det "die hard" bios på ditt kort? Isåfall är det bara att byta plats på dom.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Kollat i manualen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har testat alla enkla och vanliga försök som att reseta cmos genom att böga med jumprar och ta ut batteriet, även återställningsförsök som att använda skivan och bios via usb-minne. inte funkat... vill helst slippa lämna in men blir sista utvägen. har ju garanti. checkat manualen men inte hittat nått om att den har die-hard. kanske missat, ingen som vet om asus p5ql-pro mobo'n har det? :/ blir väl kanske lämna in

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5QL-Pro | E8400 @ 3,6Ghz | 4GB Corsair XMS - 6400 | Asus "Dark Knight" Radeon HD4870 | Corsair HX 650W | WD 2x500GB | Vista Ultimate 64bit

Permalänk
Medlem

Jag tror den har die-hard, men inte alls säker. Det står nog om den är det på Asus hemsida isåfall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tacka gudarna för gigabyte och 2 bios <3

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Den borde ha Crash Free Bios om den inte har Die Hard Bios.

Vilket innebär att det borde gå att köra en recovery genom ett USB-minne eller dyl.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Läste om den, verkar inte ha die-hard har dock crash free bios 3 men jag lyckades inte återställa bios med hjälp av det, suck... blir nog lämna in den om det inte finns nått mer man kan testa.

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5QL-Pro | E8400 @ 3,6Ghz | 4GB Corsair XMS - 6400 | Asus "Dark Knight" Radeon HD4870 | Corsair HX 650W | WD 2x500GB | Vista Ultimate 64bit

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Om moderkortet har blivit useless efter en bad flash som man gjort med asus egna updater och bios-fil går det på garantin på inköpsstället (i det här fallet dustin) eller måste man ta det med asus själva?

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5QL-Pro | E8400 @ 3,6Ghz | 4GB Corsair XMS - 6400 | Asus "Dark Knight" Radeon HD4870 | Corsair HX 650W | WD 2x500GB | Vista Ultimate 64bit

Permalänk
Avstängd

Reset cmos?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Reset cmos?

Läs tråden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Reset cmos?

Har redan testat som jag skrev tidigare :(.
Tack för alla tips men det ser ut som det behöver nytt chip eller bytas. tillbaks till frågan då: Om moderkortet har blivit useless efter en bad flash som man gjort med asus egna updater och bios-fil går det på garantin på inköpsstället (i det här fallet dustin) eller måste man ta det med asus själva?

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5QL-Pro | E8400 @ 3,6Ghz | 4GB Corsair XMS - 6400 | Asus "Dark Knight" Radeon HD4870 | Corsair HX 650W | WD 2x500GB | Vista Ultimate 64bit

Permalänk

Hade precis samma problem, ringde komplett och dom fixade skiten:)

Permalänk
Medlem

hade samma problem jag med, skickade till inet och dom fixade det.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

tack för alla svar, gjorde som de två innan mig och kontaktade Dustin, ska skicka moderkortet idag såska dem kolla på det

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5QL-Pro | E8400 @ 3,6Ghz | 4GB Corsair XMS - 6400 | Asus "Dark Knight" Radeon HD4870 | Corsair HX 650W | WD 2x500GB | Vista Ultimate 64bit

Permalänk

Varför skulle du flasha det? Jag har nämligen tänkt att köpa ett sådant:)

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Medlem

Fick tillbaks ett nytt av dem och det gick grymt snabbt. Tack för alla svar

Kr0cket boy: Hade lite krångel med vissa spel så testade det mesta däribland flasha om bios. Dock var det inte det som var problemet men gillar och ha nyaste versionerna av de mesta så detär inget fel på moderkortet i sig

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5QL-Pro | E8400 @ 3,6Ghz | 4GB Corsair XMS - 6400 | Asus "Dark Knight" Radeon HD4870 | Corsair HX 650W | WD 2x500GB | Vista Ultimate 64bit