Windows 7 - Tips & Trix!

Permalänk
Medlem

finns det svenskt språkpack till RC1?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noos
finns det svenskt språkpack till RC1?

Svenskt språkpaket... och övriga också för den delen lär vi inte se förrän ett tag efter att RETAIL-version har kommit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Råkade upptäcka det direkt efter installationen och använder det flitigt. Har pinnat det jag använder mest och öppnar dom snabbt med win+#
Går även att öppna nya instanser av redan öppna program, t.e.x nya explorer-fönster.

En nackdel med win+# hittade jag, det är att när man ska hoppa in i en folder när man har startat upp explorer så är att den skapar ytterliggare ett nytt fönster till foldern man ska till. =/

Går det att undvika på nått sått?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Har någon hittat ett Utility som låter en sköta trådlösa nätverket genom ett tredjeparts program?

Vill så gära slippa detta jäkla lagg som inträffar med en minuts intervall bara för att det ska söka ett bättre nätverk.
Blir lite smått galen på att inte Microsoft fixat detta efter alla klagomål som varit och gått tbx till XP WLAN config.

Men tackar så länge för alla fina tips och trix som redan finns här.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad och varning utdelad* - Vi tillåter inte diskussioner om piratkopior i forumet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Har någon hittat ett Utility som låter en sköta trådlösa nätverket genom ett tredjeparts program?

Vill så gära slippa detta jäkla lagg som inträffar med en minuts intervall bara för att det ska söka ett bättre nätverk.
Blir lite smått galen på att inte Microsoft fixat detta efter alla klagomål som varit och gått tbx till XP WLAN config.

Men tackar så länge för alla fina tips och trix som redan finns här.

Jag har inte märkt något lagg under varken Vista eller 7, är det ett vanligt problem menar du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Har någon hittat ett Utility som låter en sköta trådlösa nätverket genom ett tredjeparts program?

Vill så gära slippa detta jäkla lagg som inträffar med en minuts intervall bara för att det ska söka ett bättre nätverk.
Blir lite smått galen på att inte Microsoft fixat detta efter alla klagomål som varit och gått tbx till XP WLAN config.

Men tackar så länge för alla fina tips och trix som redan finns här.

Ne jag har aldrig märkt några wifi problem i varken vista eller w7.
jag har flera datorer med WLAN och även mina vänner har inte dessa problem.

Du kanske borde ta en titt på vad du har för wifi kort!

MVH

Visa signatur

MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING-series | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)| CORSAIR 2x4096MB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Be Quiet! Straight Power E9 700W 80+ Gold | Samsung SSD Pro 840-Series 256GB | 2TB WD Caviar Green | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal Design Define R4 Svart | Samsung 27" S27A950D LED 120Hz | Logitech Z-5500 @ THX 5.1 | Laptop: ASUS G73, Intel i5 2.79GHz, 4096MB, ATI 5870, 500GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belseb
Någon som fått Daemon tools eller liknande att fungera?

Ska testa installera nu så hoppas på det bästa men vet att andra haft problem.

detta programmet fungerar perfekt för win 7 virtual clone drive ganska lätt med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vodkafone
detta programmet fungerar perfekt för win 7 virtual clone drive ganska lätt med

Håller med, väldigt enkelt att använda. Behövde inte ens starta om datorn vilket jag har för mig daemontools behövde.

Permalänk
Snusfri

Hittade ett riktigt fint tips tidigare som jag tänkte dela med mig av.
Det gör så att listerna blir helt transparenta utan frost-looken.

1. Starta regedit
2. Gå till: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\DWM
3. Lägg till ett DWORD som du döper till HideBlur och ge det värdet 1.
4. Tryck CTRL+SHIFT+F9 två gånger. (skärmen ska blinka till båda gångerna).
5. Klart.

Bild på hur det kan bli:

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpicBoobs
Hittade ett riktigt fint tips tidigare som jag tänkte dela med mig av.
...
4. Tryck CTRL-SHIFT-F9 två gånger.

Nice! Men vad tusan är det där Ctrl-Shift-F9 för någon spell egentligen? Har jag nog inte stött på tidigare... Går det ännu bättre om man ritar ett pentagram runt tangentbordet och tänder fem vaxljus innan man börjar?

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpicBoobs
1. Starta regedit
2. Gå till: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\DWM
3. Lägg till ett DWORD som du döper till HideBlur och ge det värdet 1.
4. Tryck CTRL-SHIFT-F9 två gånger.
5. Klart.

Behöver man reboota för att ctrl-shift-F9 ska fungera? För det fungerar inte för mig.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Snusfri

Behövde inte reboota min burk iaf.

Mer tips, det har börjat dyka upp lite themes och patchade uxthemes nu.

Themes:
http://www.deviantart.com/#catpath=customization/skins/vistau...

Uxtheme:
http://deepxw.blogspot.com/
http://www.withinwindows.com/uxtheme-patches/

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ta bort de fula ramarna runt MSN. Mycket trevligt enligt mig får MSN att se mycket mindre och smidigare ut.

http://www.mydigitallife.info/2009/01/09/enable-or-disable-ae...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Ta bort de fula ramarna runt MSN. Mycket trevligt enligt mig får MSN att se mycket mindre och smidigare ut.

http://www.mydigitallife.info/2009/01/09/enable-or-disable-ae...

Tackar! Det var faktiskt nice, MSN ser mer ut som en gadget nu istället för... Tja... MSN? Gillas iaf.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

Läst igenom tråden och hittar ingen lösning.

Som nu ser här så vill jag flytta myepisode fönstret, men #sweclockers fönstret följer med.

Så är det med alla program som liknar varandra msn ect.

Hur separerar man dessa filkar?

Visa signatur

pff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpicBoobs
Hittade ett riktigt fint tips tidigare som jag tänkte dela med mig av.
Det gör så att listerna blir helt transparenta utan frost-looken.

1. Starta regedit
2. Gå till: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\DWM
3. Lägg till ett DWORD som du döper till HideBlur och ge det värdet 1.
4. Tryck CTRL+SHIFT+F9 två gånger. (skärmen ska blinka till båda gångerna).
5. Klart.

Bild på hur det kan bli:
http://pici.se/pictures/WTayxSWHl.jpg

HideBlur verkar bara funka på vissa builds, funkar inte på RC.
Förövrigt så är temat till firefox riktigt cleant, kan man få be om länk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perkabalo
HideBlur verkar bara funka på vissa builds, funkar inte på RC.

Hmm, vilken build fungerade det på?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Snusfri
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perkabalo
HideBlur verkar bara funka på vissa builds, funkar inte på RC.
Förövrigt så är temat till firefox riktigt cleant, kan man få be om länk?

Temat heter ZF-Kemikal och hittas här.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Vilka patchar finns det som tar bort vattenstämpeln UTAN att windows update slutar fungera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Vilka patchar finns det som tar bort vattenstämpeln UTAN att windows update slutar fungera?

Kör med en bakgrund som råkar vara vit i högra hörnet...

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joar
Kör med en bakgrund som råkar vara vit i högra hörnet...

Har kört med något program nu... Verkar fungera bra!
Windows Update hittade uppdateringar nu, och vattenstämpeln är bortblåst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Vilka patchar finns det som tar bort vattenstämpeln UTAN att windows update slutar fungera?

Patchade själv user32.dll.mui för att ta bort watermarks förut i början men numera har deepxw utmärkta patch-program för det och en del andra smidiga saker. Hur någon lyckas förstöra Windows Update genom en sådan patch fattar jag inte dock (pratar om skaparen av patchen alltså).

http://deepxw.blogspot.com/2008/12/remove-watermark-v03-build...

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Hur mycket minne tar Windows 7 för er efter boot? Dvs cleanboot

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Hmm, sitter på RC1 och allt fungerar bra förutom CCC Advance som vägrar att starta.
Någon annan som har samma problem?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga angående ljud här:)

Har kört W7 beta sedan januari och lyckades då fixa så att jag fick ljud ur både mina hörlurar och mina högtalare på samma gång. Kommer dock inte ihåg hur jag gjorde detta i detalj... Sitter nu frustrerat och försöker komma på hur jag ska göra. Har hörlurarna inkopplade i den gröna porten och högtalarna i den svara ("bakre högtalare").

Kom ihåg att jag gjorde något i SoundMax:s kontrollpanel , men denna verkar vara uppdaterad i och med de drivrutiner jag installerade nyss. Har någon en aning om hur jag löser detta? Sitter på MB i sign

Mvh

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på hur man installerar drivrutin för grafikkort på en thinkpad r51? Står att den installerats men att det är problem med den och när man startat om datorn är drivrutinen avinstallerad. Allt annat funkar men måste verkligen få igång drivrutinen till grafikkortet.
Mvh Micke.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | AMD Ryzen5 2600X | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 @ 3000 MHz | Samsung 970 EVO PLUS 500GB | EVGA 650W | Phanteks Eclipse P400 Tempered Glass

Permalänk
Medlem

Någon som hittat en bra ersättare till Movie Maker?
De har ju tagit bort det i Windows 7
Säg inte Live Movie Maker Beta för det är ju riktigt kasst.
Det ska bla. klara av HD-format

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Hmm, sitter på RC1 och allt fungerar bra förutom CCC Advance som vägrar att starta.
Någon annan som har samma problem?

Märkligt. För mig fungerar advanced mode i CCC utan problem. Till och med overdrive fungerar som det ska.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur man får det GAMLA snabbstartsfältet med RC1?