Dator för spel när lusten faller på, eller bör jag sikta på spelkonsoll?

Permalänk
Medlem

Dator för spel när lusten faller på, eller bör jag sikta på spelkonsoll?

Har börjat få tillbaka spelsuget när man blir rastlös mellan träningar osv så skulle vara skoj att börja spela igen. Vet däremot inte vad jag ska införskaffa, var fyra-fem år sen jag sysslade med speldatorer och har inte hängt med i utvecklingen.
Frågan är, har precis köpt projektor som jag kör filmerna på och surfar, gör dagliga arbetet osv på min Macbook och är ute efter en spelstation enbart. Främst med mål som COD4 samt Cod world at war, samt någon racing simulator i stil med race eller collin mcray dirt.
Vad är lämpligt för mig, är inte sugen på att bekosta nämnvärt mycket mer än 5-6000:- för en lösning så kräver inga under i grafik, så länge det är bekvämt spelbart.

Återgång till PC eller spelkonsol? Om det förstnämnda, tipsa mig gärna om konfigurationer. Gärna i en kompakt förpackning om möjligt.

Visa signatur

//Olzon

Permalänk

Låter som om en spelkonsol passar dig mer då du tänker använda den till en projektor och endast spela. Vad gillar du mest ? handkontroller eller tagenbord med mus? handkontroller går iofs att skaffa till dator det med.

Permalänk

Tangentbord/mus går också att skaffa till spelkonsol. Jag skulle satsa på ett playstation 3. Grym grafik för pengarna! Sen kan du ju göra allt som du kan på en dator med den! (Nästan allt)!:P

Permalänk
Medlem

Låter definitivt som du bör införskaffa dig en spelkonsol.

Permalänk
Medlem

Låter som en 360 eller PS3 är för dig, speciellt eftersom du säger att du mest vill spendera 5-6000 och vill ha en kompakt förpackning.