Permalänk
Medlem

HTC Touch Diamond

Skulle höra vad folk anser om sms funktionen m.m ?

Var nämligen inne på att köpa denna, men vill ha lite forumsrecensioner först under helgen!

Permalänk
Hedersmedlem

varför inte kolla i tråden just för den här mobilen? Search and you will find.

Jag älskar min Diamond iallafall, kom ihåg att flasha till senaste ROM'en bara för den snabbar upp telefonen nåt grymt! SMS funktionen är väl lite annorlunda med att de ser dina meddelanden som en konversation lite som på msn.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
varför inte kolla i tråden just för den här mobilen? Search and you will find.

Jag älskar min Diamond iallafall, kom ihåg att flasha till senaste ROM'en bara för den snabbar upp telefonen nåt grymt! SMS funktionen är väl lite annorlunda med att de ser dina meddelanden som en konversation lite som på msn.

Hmm, verkar intressant..

Är det lätt att skriva sms då?

Jag kommer beställa från USA, eftersom jag har kontakter där som kan skaffa den lite billigare..

Frågan är dock om jag kan installera svenska i mobilen utan större problem?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arkearke
Hmm, verkar intressant..

Är det lätt att skriva sms då?

Jag kommer beställa från USA, eftersom jag har kontakter där som kan skaffa den lite billigare..

Frågan är dock om jag kan installera svenska i mobilen utan större problem?

Inga problem att skriva när man vant sig vid touchskärmen, tar en dag eller två. Byta språk gör du när du byter ROM om jag komemr ihåg rätt.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Jag går oxså och värker.
Får se om det blir köp snart eller ej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
Inga problem att skriva när man vant sig vid touchskärmen, tar en dag eller två. Byta språk gör du när du byter ROM om jag komemr ihåg rätt.

Okej, tack för svaret..

Blir nog en beställning på måndag, då jag mestadels sett positiva recensioner osv.

Ingen som vill ladda upp ROMen här?

edit: Hittade uppdateringen avsevärt snabbt på deras hemsida....

Permalänk
Medlem

Om du ändå ska byta rom så kan du ju lägga in t.ex. dutty's, funkar mycket stabilare (iaf på min tele), och känns lite snabbare.

Permalänk

Den är helt underbar när man väl lärt känna den Min kom med nyaste ROMen så den har varit snabb från början, sms går väldigt snabbt att skriva när du vant dig (tog typ en dag för mig), tänk bara på att sätta på funktionen så att programmen stängs av när du klickar "x", så inga program sitter och körs i bakgrunden

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

JAg har haft min i typ tre månader och GPSen i den funkar as dåligt eller inte alls.

Wlan och allt annat gött funkar dock som smort. och batteri tiden är GRYM!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Kameran i den är ganska kass också, men man kan ju inte direkt vänta sig något annat när man köper en HTC

Permalänk

Nä, kameran är ju bra, bara ställa in högsta upplösningen, ett krav är dock stabila händer, den är väldigt känslig om man vibrerar lite. Alla mina bilder blir iallafall betydligt bättre än andra mobilers kameror (flertaler SE, iPhone 3G har en usel kamera bla)

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
JAg har haft min i typ tre månader och GPSen i den funkar as dåligt eller inte alls.

Wlan och allt annat gött funkar dock som smort. och batteri tiden är GRYM!

Vilket GPS program kör du ?

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

En stor fördel jag ser med mobilen är vissa program till den, kom i veckan på av slump att den fungerar som webcam som man kan ha på msn osv. Sen kom jag på igår att detta även fungerar genom bluetooth och Wi-Fi och då kan man göra skoj saker(spionera osv haha). Skaffa spelet fishocopter också, mer beroendeframkallande spel får man leta efter (bygger på copter-konceptet som namnet kanske avslöjar)

Visa signatur

Stationär: Intel C2D E8400 3.0GHz | 2x2GB XMS2 Corsair | Sapphire Radeon HD4870 512MB | Western Digital 640GB (AAKS) | Asus P5Q-E | Antec Sonata III 500W |
Bärbar: LG r200 - Intel C2D T7100 1,8GHz - 2GB PC5300 - radeon hd2400 - 160gb hdd
Mobil: HTC Touch Diamond

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
JAg har haft min i typ tre månader och GPSen i den funkar as dåligt eller inte alls.

Wlan och allt annat gött funkar dock som smort. och batteri tiden är GRYM!

Gps:en funkar hur bra som helst här iaf...Kör med IGO8, hittar alltid många sattelliter och hittar alltid dit jag ska

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
JAg har haft min i typ tre månader och GPSen i den funkar as dåligt eller inte alls.

Wlan och allt annat gött funkar dock som smort. och batteri tiden är GRYM!

För mig är det tvärt om! GPSen fungerar klockrent men batteritiden är långt ifrån grym.. Går man upp tidigt räcker det inte hela dagen för mig...

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grygge
En stor fördel jag ser med mobilen är vissa program till den, kom i veckan på av slump att den fungerar som webcam som man kan ha på msn osv. Sen kom jag på igår att detta även fungerar genom bluetooth och Wi-Fi och då kan man göra skoj saker(spionera osv haha). Skaffa spelet fishocopter också, mer beroendeframkallande spel får man leta efter (bygger på copter-konceptet som namnet kanske avslöjar)

hur fick du den att agera webcam ? TEACH ME!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
hur fick du den att agera webcam ? TEACH ME!

Har för mig att det finns flera program men det jag använder heter "Mobiola Web Camera for Windows Mobile" och fungerar utmärkt. Om du ska tanka det så se till att det är till "Windows Mobile" då de har en annan version för Symbian.

Visa signatur

Stationär: Intel C2D E8400 3.0GHz | 2x2GB XMS2 Corsair | Sapphire Radeon HD4870 512MB | Western Digital 640GB (AAKS) | Asus P5Q-E | Antec Sonata III 500W |
Bärbar: LG r200 - Intel C2D T7100 1,8GHz - 2GB PC5300 - radeon hd2400 - 160gb hdd
Mobil: HTC Touch Diamond

Permalänk
Medlem

Härligt!

La en beställning nu ikväll, så den kommer under veckan..

Tack för alla svar!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite till.

Blir man besviken om man går från N95 8gb?
Frånsett kameran.

Batteritiden mot Nokian?
Nokia har ju inte världens bästa batteri tid heller.

Jag har beslutsångest om jag ska gå över till Diamanten,

Permalänk
Medlem

Har precis fått hem min telefon, och laddat ett tag...

När jag skulle testa starta, så ville den inte igång.. Var kan problemet ligga?

Permalänk
Medlem

värdelös. har testat den när jag var påväg att köpa en, gränsnittet gillar jag inte alls plus att det är mkt segt! Köp Nokias nya iphone kopia eller en iPhone om du ska ha en Touch telefon.

Permalänk
Medlem

Sånt babbel i tråden då...

Köp inte en diamond idag, vänta på Diamond2 som kommer snart.
http://www.htc.com/www/product/touchdiamond2/overview.html

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grygge
En stor fördel jag ser med mobilen är vissa program till den, kom i veckan på av slump att den fungerar som webcam som man kan ha på msn osv. Sen kom jag på igår att detta även fungerar genom bluetooth och Wi-Fi och då kan man göra skoj saker(spionera osv haha). Skaffa spelet fishocopter också, mer beroendeframkallande spel får man leta efter (bygger på copter-konceptet som namnet kanske avslöjar)

Tja, var hittar jag programet som man kan använda via wifi? Kollar jag på någon dator i nätverket då eller?? Kan passa på att tipsa om video converter här. Länk http://thepiratebay.org/torrent/4674201/HTC_Touch_HD_Video_Co... . Denna länk borde va laglig då programet är gjort av killen!

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Nu har jag skaffat en Diamond.

Men problemet är att vista hittar inte mobilen. Okänt usb enhet står det.

Lagt in center för windows mobile men datorn hittar inte telefonen.

Snälla hjälp med lösning letat som bara den på nätet verkar som jag inte är ensam iallafall.