Suddigt skrivbord med 1080-/720p upplösning.

Permalänk

Suddigt skrivbord med 1080-/720p upplösning.

Tjenare! Har ett störigt litet problem. Har en 32LG3000, helt underbar teve.

När jag surfar så använder jag "standard" upplösningen 1360*768 60hz, när jag skall se film då så blir bilden lite konstig, 1080p funkar utmärkt men 720p, dvdfilmer och xvix/divx blir dålig kvalitet. Om jag där emot ändrar till HDTV upplösningen 720p50Hz/1080p50Hz på datorn så blir alla filmer ruskigt fina men desvärre så blir skrivbordet suddigt.

Finns det någon "custom resolution" som gör så att både filmtittandet och surfandet blir behagligt?

MVH

Permalänk
Medlem

Jag tror inte du hittar nåt som är bra för både och, anpassa upplösning efter användning istället. Jag har ATI grafikkort och har färdiga profiler som jag växlar mellan med både kortkommandon & genvägar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Jag tror inte du hittar nåt som är bra för både och, anpassa upplösning efter användning istället. Jag har ATI grafikkort och har färdiga profiler som jag växlar mellan med både kortkommandon & genvägar.

Tack för tipset. Har dock inte hittat något som gör det möjligt att få genvägar på skrivbordet till två olika profiler. Du vet möjligtvis inte hur man får det med ett Nvidiakort och 'orginal' drivrutinerna?

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sasser123321
Tack för tipset. Har dock inte hittat något som gör det möjligt att få genvägar på skrivbordet till två olika profiler. Du vet möjligtvis inte hur man får det med ett Nvidiakort och 'orginal' drivrutinerna?

Mvh

nej jag kan inte Nvididas inställningar tyvärr.