Bra Windows XP-version till bärbar MSI Wind?

Permalänk
Medlem

Bra Windows XP-version till bärbar MSI Wind?

Jag behöver installera om min MSI Wind, och tänkte nLite modda en windows install för att få windows att ladda och arbeta snabbare, och få en clean install med allt jag vill ha. Jag har en äkta windows cdkey men recovery-partitionen är fuckad så jag behöver fortfarande en install att modda.

Jag undrar om någon vet en bra Windows XP release, som är så nära orginal som möjligt. SP3 och svenskt språk ska ingå.

Rekommenderar ni Home eller professional?

(Länka inte till några torrent, det räcker med release namnet)

Permalänk
Medlem
Citat:

äkta windows cdkey

Om det nu är som så att du har en äkta windows cdkey, så är det ju knappast så att du kan välja release....

Nyckeln är ju giltig för Home eller Professional eller Media Center.

Eller ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wer_ops
Om det nu är som så att du har en äkta windows cdkey, så är det ju knappast så att du kan välja release....

Nyckeln är ju giltig för Home eller Professional eller Media Center.

Eller ?

Vad jag har läst så funkar keyn man får med till Wind universiellt, men har inte prövat än. Så .... om jag ska prova, vilken version tror ni är lämpligast?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimonUH
Vad jag har läst så funkar keyn man får med till Wind universiellt, men har inte prövat än. Så .... om jag ska prova, vilken version tror ni är lämpligast?

Nej, det fungerar bara med den versionen som nyckeln är skapad att fungera till.

Permalänk
Medlem

Ok. Jag tror det är Home som ingår. Antar att något viktigt inte saknas i Home edition, för standardanvändaren. Finns det något belägg för att Home skulle vara mindre systemkrävande, eller är det lite potato potáto ...

Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Hedersmedlem

Att fråga efter torrenter med tweakade Windows-releaser är så mycket §7 att det gör ont i ögonen.
* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.