Permalänk
Medlem

PHP errors! Hjälp behövs!

Hejsan!

Jag har en websida byggd på socialengine.net´s system som använder mySQL och PHP.

Sidan fungerar fint, dock fungerar inte admin delen alls.

Se på detta: http://www.peplas.se/sida/admin

Det är ganska uppenbart att den letar efter någon fil eller något från en annan URL adress. (url adressen freehostia är en annan killes sida) och den sidan har jag köpt, dvs jag har en kopia på den sidan och hans databas. Dock har jag givetvis mina egna databas uppgifter inskrivna annars skulle det ju inte fungera.

Men hur som helst så har jag letat som en galning i databasen och i alla PHP filerna efter något som har med freehostia att göra men jag hittar inget!

Vad ska jag göra för att få admin delen att fungera?!

Tack för all hjälp jag får!

Permalänk
Medlem

Ligger dina och hans filer på samma server? Om inte så får du ladda ner filerna och spara dem på din server och länka till dem istället.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matti4s
Ligger dina och hans filer på samma server? Om inte så får du ladda ner filerna och spara dem på din server och länka till dem istället.

Jag tror att du har missat något. Jag har alla hans filer, och allt som har med det att göra. Det enda jag har gjort är att flytta över dem från hans FTP och hans server till min egna domän och server.

Sidan fungerar som sagt fint, inga problem med den allt e prima.

Men admin delen verkar vilja till hans server av någon anledning...

Denna error: Warning: is_dir() [function.is-dir]: open_basedir restriction in effect. File(/home/www/ddavid.freehostia.com/cache/default) is not within the allowed path(s): (/home/web35427/:/tmp/:/opt/php-fastcgi/web35427:/usr/local/php5/lib/php/) in /home/web35427/domains/peplas.se/public_html/sida/include/cache/storage/file.php on line 237

Då om jag går till file.php och ser så är jag väldigt säker på att felet ligger här:

$params =& SECacheStorageFile::getConfig();

$this->_root = ( isset($params['root']) ? $params['root'] : NULL );

Config filen är vad jag letar efter då egentligen, där borde finnas något som pointar till hans server istället för min.
Men hur fan ska jag kunna veta varifrån den tar konfig?

Hjälp!

Permalänk
Medlem

Fråga honom?

Permalänk
Medlem

Han har försvunnit ^^

Permalänk
Medlem

Du kan inte posta rad 220-240 mellan [php][ /php]-taggar? (utan mellanrum) Samt de rader där variabler som används mellan rad 220-240 sätts?
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Hur menar du nu? I vilken fil?

Koden är inte självskriven som sagt utan är Socialengine.net´s system. Borde inte vara någon större fel i koden i sig.

Permalänk
Medlem

Antagligen från filen
/home/web35427/domains/peplas.se/public_html/sida/include/cache/storage/file.php

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

lite trött nu så jag kan vara ute och cykla men felmeddelandet säger att path/addressen inte är tillåten. addressen är:

/home/www/ddavid.freehostia.com/cache/default

php sidan ligger i

/home/web35427/domains/peplas.se/public_html/sida/include/cache/storage/file.php

borde inte de två fet markerade styckena vara samma? kan ha blivit felkonfigurerat när du satt upp socialengine.net?
(ska påpeka att jag vet inte riktigt när det feta stycket i den andra kod stycket ska sluta exakt, det var en gissning att det ungefär är samma)