Permalänk

Valborg, vad är det? Nej fyfan, jag har varit hemma hela kvällen och renoverat vidare på huset

Det känns i vilket fall som att valborg bara är en fjortis-högtid, då man eldar och super. Helt seriöst så har jag sedan länge förträngt vad man egentligen firar. Otroligt överskattat i vilket fall.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Har varit ute med några kompisar och burnat runt med våra fyrhjulingar, mc, moppar. Ingen alkohol, hade riktigt skoj ändå (w00t)

Efter 16 tycker jag att det är okej att börja dricka. Men ändå "måttligt" - typ ta några öl med några kompisar. Men inte en blåst 13-åring som super skallen av sig, dom ska ha ett snack med deras päron.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk
Medlem

Jag svarar bara på vad min morgondag kommer att bestå i. Jag skall laga kylarhelvetet som havererade nu under nattcrusingen...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

ablorg var och är helt värdleöst.
Redan hemma vilket tuder på en inet allt för rolig kväll.
Var tuvnnge o ge det en hcans iaf
Puss o kram, nu äre slagg som gäller.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig bli ballt att dricka sprit det är inte det, det handlar om. Jag hade min alkohol debut när jag var 12, "häxblandning" och planka in på högstadie discot. Det byter jag inte mot något.

Vad man än gör så tror ja inte nått av det är fel, men man missar nog en stor social bit om man parkerar sig framför datorn i tidig ålder, vi hade folk med oss som var nyktra men hade skoj för det. Och det är en sjukt kul ålder när man kan va ute och härja och leva fan innan förståndet kliver in i bilden

Sluta försöka vara så jävla förståndiga och lillgamla, "har man inge och ångra har man inte levt"!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minimaiser
Tränar du och super varje vecka? Vad jag läst mig till så är testosteronnivån under det normala upp till 2 veckor efter en rejäl fylla https://www.flashback.info/showthread.php?t=384781. Sedan jag börjat träna seriöst dricker jag knappt, men ikväll blev det tre öl och grillad fläskfilé med två polare

Mmmmm om man ändå kunde hålla sig till 3 bärs.... Det var tanken ikväll men det slutade nog på minst 8 bärs:P

Aja, är något i ölen som gör så man bara vill ha en till och en till, som schnips fast alcohol:)

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk

var ute o tog en lugn sväng med bilen med en kompis. efter en stund på stan så började vi fan undra vad allt folk var någonstans och elden var ju inte tänd häller (eldningsförbud) det visste inte vi så vi trodde att det var imorgon (idag) och diskutterade om det var igår eller idag det var.. haha.. iaf så stack vi hem och plockade fram N64'at och lirade lite gamla spel.. ushh vad ringrostig man var kan jag lova

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Ganska lyckat igår.
Maten vad god och ölen var god. Kom dock hem kl 5 så lite seg är man ju...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kattskit
Kommer aldrig bli ballt att dricka sprit det är inte det, det handlar om. Jag hade min alkohol debut när jag var 12, "häxblandning" och planka in på högstadie discot. Det byter jag inte mot något.

Vad man än gör så tror ja inte nått av det är fel, men man missar nog en stor social bit om man parkerar sig framför datorn i tidig ålder, vi hade folk med oss som var nyktra men hade skoj för det. Och det är en sjukt kul ålder när man kan va ute och härja och leva fan innan förståndet kliver in i bilden

Sluta försöka vara så jävla förståndiga och lillgamla, "har man inge och ångra har man inte levt"!

Det är väl ingen som har sagt att man inte ska vara ute och träffa folk och ha kul, bara det att man inte behöver supa tills man inte vet vem man är

Visa signatur

2008-06-18 - dagen då jag tappade förtroendet för svensk politik

Permalänk
Medlem

Jobbade hela natten och får nog säga att det var rätt mycket folk ute igår. Kul att jobba när man träffar en massa vänner

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Blev lite utgång igår iallafall. Satt på en uteservering i flera timmar fram till nattakröken. Trevliga människor och allmänt trevlig stämning i hela stan är betyget från mig:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Fy fan vad full jag blev igår, inget jag hade räknat med. Har en grym bakfylla. Jag gick hem en halv mil helt själv kl 4 på morgonen kom hem vid 5 och somnade med snusen under läppen. Nu ska jag sova gnatt

Permalänk

Jag höll ofrivilligt liv i en tradition som instiftades förra året, genom att även detta år ligga hemma, golvad i magsjuka, med kräks sprutandes ur käften en gång i halvtimmen. Två år i rad, odds på det tack!

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

hmm, dagen igår började perfekt men störtdök på slutet. Vi spontangrillade hemma hos en kompis, drog på en musiktävling och sen gick vi till en brasa. Efter brasan så bestämde jag mig för att lära mig åka longboard, gick bra tills jag skulle pröva stanna i en riktigt nedförsbacke då jag på nått sätt lyckas trycka in foten undre bakre däcken. Ramlar handlöst in i en parkbänk som står väldigt dumt och det slutar med att jag får sy ögonbrynet...

Permalänk
Medlem

Valborg 2009 har firats med magsjuka. Yeha!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Verkar vara många som är magsjuka just nu. Flera av mina bekanta ligger hemma och spyr nu...

Min valborg blev rätt lyckad. Klockan sex stack jag till ett ställe som jag och några vänner hyrt. Där blev det mat (Biffar, korv, annat kött, potatissallad, grekisk sallad, baguetter osv) och öl. Vi körde lite olika festlekar och stack sen i bastun... där blev det förstås allsång

Båtsman, båtsman, båtsman har en lurvig kuuuuk!

Sen ut på krogen till ca kl 12, träffade en tjej och dansade på med henne och snackade osv... tyvärr måste hon sticka ungefär 3 eftersom hennes kompis som körde skulle iväg. Sen blev det en fylle-sub och taxi hem.

Fyllan blev på perfekt nivå också. Jag tror jag har lyckats hitta precis rätt nivå för mig... 8 0,5l öl mellan 8 och 01, sen vatten på. Då håller man sig precis på salongsberusning hela tiden och är i bra skick när man kommer hem. Att bli fullare än så är bara onödigt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

haha bra det blev.
jag och en kompis mellanfestade lite vid 22-23 nånting.
vi köpte en flaska vaniljvodka av en annan kompis.
vi kom på den briljanta idén att ta en shot för varje låt vi spelade.
så en halvliter gick på nån halvtimme.
Sen däckade han i min soffa och jag fortsatte ut.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag gick ut endå fast jag var sjuk. Det fula vara att jag inte känner mig värre alls idag, nästan till och med bättre:D Det var rätt så trevlig, jag kom dit med 4öl och vart bjuden på massor. Det dyga var att i princip alla man kände drog iväg. Så då var man tvunge att hänga med randoms i några timmar. Studentfester är MKT roligare än massa minderåriga som det brukar bli på valborg.

Annars är jag inte mycket för att dricka(speciellt inte på vanliga helger), bättre och lägga pengarna på sina intressen och kommande lägenheten=).

Visa signatur

Citera så får du svar :)