Träning: Springa på morgonen, styrketräna på kvällen?

Permalänk
Avstängd

Aldric T: Om din träningen fungerar bra för dig och hjälper dig nå dina mål är det bara fortsätta, även fast vänner eller folk på internet säger annat. Träning ska inte bara vara bra, den ska även vara rolig och kännas bra att utföra.

Får även gratulera till viktnedgången och lycka till i framtiden.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Aldric T: Om din träningen fungerar bra för dig och hjälper dig nå dina mål är det bara fortsätta, även fast vänner eller folk på internet säger annat. Träning ska inte bara vara bra, den ska även vara rolig och kännas bra att utföra.

Får även gratulera till viktnedgången och lycka till i framtiden.

Tackar tackar! Dock kommer jag nog inte nå mitt mål på 100kg eftersom jag börjar få såna där muskler lite varstans och dom väger också har jag fått förklarat för mig .. nåja .. i-landsproblem om något :).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Till trådskapare: Jag förstår inte heller vad ditt mål med träningen är, vill du bli biff? Eller vill du bli smal osv...
Kom ihåg att du måste äta en hel del för att öka i muskelmassa framförallt om du nu ska träna kondition samma dag...

I nuläget är syftet att bränna fett och samtidigt skaffa lite muskler, Men bygga mig till ett muskelberg kommer nog få vänta innan jag tappat några kg fett till.

Men men, jag löper mina morgonrundor jag så får vi se vad som händer

Proppar i mig proteiner och grönsaker hela dagarna nu, blir så jävla hungrig.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aldric T
Tackar tackar! Dock kommer jag nog inte nå mitt mål på 100kg eftersom jag börjar få såna där muskler lite varstans och dom väger också har jag fått förklarat för mig .. nåja .. i-landsproblem om något :).

Komplettera med måttband så är problemet löst.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
I nuläget är syftet att bränna fett och samtidigt skaffa lite muskler, Men bygga mig till ett muskelberg kommer nog få vänta innan jag tappat några kg fett till.

Men men, jag löper mina morgonrundor jag så får vi se vad som händer

Proppar i mig proteiner och grönsaker hela dagarna nu, blir så jävla hungrig.

Jag tror din lösning kommer funka kalas, iallafall till en början, sen när din kropp vant sig lite vid detta kanske den behöver större utmaningar och mer finlir med schemat, men just nu: kör på och lycka till!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Komplettera med måttband så är problemet löst.

Får göra det .. fan vad jag önskar att jag kunde punktmarkera fett :(.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
I nuläget är syftet att bränna fett och samtidigt skaffa lite muskler, Men bygga mig till ett muskelberg kommer nog få vänta innan jag tappat några kg fett till.

Men men, jag löper mina morgonrundor jag så får vi se vad som händer

Proppar i mig proteiner och grönsaker hela dagarna nu, blir så jävla hungrig.

Isåfall så funkar ditt upplägg nog bra :), ta en vilodag om du känner för det om du känner att kroppen behöver vila.
Yes! Ät tills du blir mätt sen lite till ;).

Permalänk
Medlem

Variera annars och kör kondition varannan dag. Om du löper och styrketränar kan HIIT (Högintensiv Intervallsträning) vara ett gott tips. Det har enligt studier en anabolisk effekt, till skillnad från lågintensiv löpning.

Har ingen bra länk att bidra med just nu, men det är ganska lätt att googla fram information.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Avstängd

Samus: Du kan inte leta fram de studierna? Har nämligen hört motsatsen så vorre fint att få läsa med egna ögon.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Samus: Du kan inte leta fram de studierna? Har nämligen hört motsatsen så vorre fint att få läsa med egna ögon.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Högintensiv_intervallträning

http://www.muscles.se/hogintensiv-intervalltraning-for-dem-so...

http://www.intervaltraining.net/hiit.html

Där bör du hitta ganska mycket information från olika "källor".

Viktigt att tänka på är att denna träningsform kräver väldigt mycket av kroppen, speciellt hjärtat.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Avstängd

Samus: Hittar tyvärr inga källor eller länkar till studierna på t.ex dessa påståenden:

Citat:

förmågan att både bränna fett och bygga muskler samtidigt. testosteronnivån ökat med upp till 40 procent.

Jag är fortfarande lite skeptisk att det verkligen är så tills jag har sätt ren fakta. Nåväl, är väl bara och leta.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Samus: Hittar tyvärr inga källor eller länkar till studierna på t.ex dessa påståenden:

Jag är fortfarande lite skeptisk att det verkligen är så tills jag har sätt ren fakta. Nåväl, är väl bara och leta.

Jag håller med om att 40 procent låter högt. Jag har letat runt, men det enda jag hittar är i princip bara folk som refererar till källor.

Att HIIT verkligen har anabolisk effekt tvivlar jag inte på, men några siffror vågar jag mig inte på. Dessa jävla träningstrådar ger mig dåligt samvete, måste komma igång igen.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded