En tangent på min Air har blivit dålig

Permalänk

En tangent på min Air har blivit dålig

Det har hänt något med tangenten som ökar skärmstyrkan på min Air. Det är inget distinkt tryck utan känns lite skumgummiaktigt. Och skärmstyrkan ökas inte förrän man trycker ner tangenten hårt.
På gamla pc-tangentbord brukade jag bara slita bort tangenten, blåsa bort ev skräp under och sen sätta tillbaka tangenten. Men Air är väl lite speciell, allt är byggt i 1 del osv. Vågar man slita bort en tangent eller blir det jättesvårt att få bort den sen?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Tror att du får skruva isär hela datorn för att komma åt tangentbordet från undersidan om jag inte minns fel. Har du garanti kvar på datorn? I så fall så borde du kanske överväga att låta en service-tekniker fixa saken så att du inte bryter garantin genom att göra det själv.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

knapparna sitter likadant som vanliga tangentbord, man slita bort dom själv om man vill,, men bäst är att du låter en apple-verkstad fixa det, om du gör fel så kan det bli en otroligt ful macbook air

Permalänk
Medlem

Denna tråd verkar vettig. Borde gälla Macbook Air också då det är i princip samma konstruktion.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=667097

Edit: Från denna sida:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=658607
"2) pull all keys off of your MBAir (pull from the top left corner of each key EXCEPT for the f6 key, which you pull from the top right corner)"

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

I de allra flesta fallen brukar det vara en brödsmula som fastnat på olämpligt ställe. Tryck ordentligt på den så krasar det till en gång och sen löper tangenten som den ska igen.