Permalänk
Medlem

Jag känner 2 till förutom mig som skaffade en C905'a för mig och en till har den fungerat kanon men för den tredje så rök skärmen för och blev bara ränder och inget hände elelr någon syn alls.

Jag är nöjd med den förutom batteri tiden har man push epost på som jag vill då jag vill få mailen direkt till min mobil för support ärenden så dyker batteriet på ca 1 dag.

Men i det stora hela är jag nöjd, kanske at det skulel gå bättre att placera program i bakgrunden tex msn som frågar omd en ska lägga sig i bakgrunden men inte gör det.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Fortfarande lite buggar i programvaran villsäga? Men det låter iofs inte som ett jätteproblem. Då blir det nog till att beställa den idag!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Som sagt alltså hela c905 serien är en fett jävla flopp...den dära sms konversationen finns fan inte..på min mobil har inte operatörlåst..

Permalänk

Då ska tjejens C905:a lämnas in för andra gången, inget ljud, trög neråt knapp och sen funkar inte knapp belysningen på de två nedersta knapparna i det yttre skalet. En riktigt dålig mobil det här, 5000:- och den är av riktigt dålig kvalitet. Förväntade mig mer av SE och C905.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Seriöst någon som vet varför egentligen man inte har smsConversation i sin telefon trots allt annat?

är det bara för personer med abonemang eller?
vad är det för något skit SE marknadsförmed...

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat mjukvaran då? Jag har en upplåst 3 telefon och uppdaterade och nu finns "konversationer" på andra raden i "medelanden".

Visa signatur

[i9 9900k@5Ghz] [1080Ti] [Gskill 2x8Gb 3600 CL15][Ek+Alphacool custom loop]

Permalänk
Medlem

Nordic cdf1209-4769 redan installerat ändå fan inga sms konversation har resten av sakerna bara, skumt körde in ett annat simkort i mobilen samma sak där nada...skitmobilen är skapad vecka 42 så vem fan vet..

Permalänk
Medlem

Kul, köpte telefonen igår och idag slutade autofokus funka.
Tur att öppet köp finns, hoppas bara att de har en annan i lager.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

C905 fick jag värsta problemen vill inte äns tänka usch iaf fick bytta den mot Nokia 5800 Xpressmusic ^^ är riktigt njöd med den

Permalänk
Medlem

Anledningen till varför inte smsConversation finns i alla mjukvaror är på grund av att operatörerna inte vill ha det så.
Tre har bland annat valt att lägga till den funktionen i sin mjukvara.

I dagsläget kommer funktionen inte tillföras i den generiska mjukvaran för C905.

Permalänk
Medlem

Precis bluffen som Sony Ericsson utlovar på hemsidan som inte finns, utan man är tvungen och köpa den via tre, telenor,telia

"Beroende på var ni köpt telefonen är det inte säkert att ni får SMS chatt med den nya mjukvaran. Denna funktion finns endast om ni köpt en telefon som är operatörsanpassad och den operatören har beställt funktionen. Om ni t.ex köpt en olåst telefon finns den inte."

Permalänk
Medlem

Ser de inte direkt som en bluff.
Snarare så att de är operatörerna som har förstort inflytande på mobilmarknaden.

Ta tex när det gäller en speciell färg på telefonen. Då har operatören möjlighet att köpa ensamrätt på just den färgen/modellen.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur lång tid Tre brukar ta på sig att laga telefoner?
Högtalaren har pajjat på min C905 och jag fick precis hem papperna som jag ska skicka iväg telefonen med. Min närmaste Tre butik ligger 10mil bort så jag väljer att skicka den istället. Tog för övrigt 3 veckor innan jag fick hem dom jävla papperna också!!

Den här telefonen stör mig något så fruktansvärt nu alltså. Blir till att lämna in den sen försöka sälja den. Kommer blir svårt med Tre lås dock men man får väll släppa den halft gratis.
Köpte en Samsung Omnia istället och det är ju ingen höjdartelefon enligt många, dock 100ggr bättre än C905

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Ehm jo det är bluff faktiskt dom kan ju inte bara printa ut det på hemsidan och säga att telefonen har smskonversation när i själva verket är operatörerna som bestämmer det haha...rätt sjukt..

club01 : den telefonen är en flopp alltså..får spel på den min earphone har varit paj sen 21 decemberhaha

Permalänk
Medlem

snackade precis med tele2 och de säger att de inte har någonting att göra med sms konversationer de påverkar inte de SE lägger i sina telefoner, SE säger o andra sidan att man bara kan få det om man har brandad telefon och att det inte finns ngra planer på att lägga i den funktionen för obrandade telefoner jädra BS alltså!!!!

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

herregud alltså...hur kan SE marknadsföra det skitet då?... och säga att det finns

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infreeze

club01 : den telefonen är en flopp alltså..får spel på den min earphone har varit paj sen 21 decemberhaha

Får man fråga varför du inte lämnat in den för?:P Man har ju garanti på dom grejerna. På Tre sa dom bara att det var ett standardfel och det var bara att skicka in och få lagad. Tror dock att det tar en jävla tid.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

kanske inte nu liksom men ändå , jag har inte bara pallat bry mig om det så likosm hahah

Permalänk
Medlem

Ändå ingen som har lyckats kopiera hela uppdateringen ifrån tre osv?

Permalänk
Medlem

Den har funkat hur bra som helts tills idag :/
Skulle fota och drog undan luckan som sitter framför kameran och väntade på att programet skulle starta. Ja det startade men samma sekund efter det startade så dog det och fortsatte göra så. Så startade om mobilen men då slutade hela den funka :/

Synd på en ingetligen så bra mobil :/

//skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Kan man köpa denna mobil utomlands någonstans ? Och lägga in svensk mjukvara i efterhand? Någon som vet?

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Med min c905 kan jag inte kolla på youtube, lyssna webradio mm, på mitt hemmanätverk! Blir ingen bild eller ljud...Men testar jag grannens nätverk funkar det klockrent! Måste vara nån inställning på mitt näverk ???? Snälla nån som har bra tips!!!

Permalänk
Medlem

Nu har jag flashat och fixat iordning den så den har allt nytt i sig och dessutom fungerar. En sak jag dock saknar och kan inte hitta är funktionen "lägg till objekt - animation" (tror det heter animation iaf) när man skriver sms. Man kan lägga till animationer men dessa är inte likadan som i andra SE mobiler och dessutom räknas dessa som ett mms. Det gör de inte i tex min gamla mobil G502 och eftersom jag skickar gratis sms och inte mms så vill jag ju ha denna funktion oxå! Att använda dessa roliga gubbar förgyller verkligen ett sms

Någon som vet om denna funktion jag nyss beskrivit kan fixas?

Edit: hitta en sida om det https://www.sonyericsson.com/cws/support/phones/detailed/addi... "På de flesta telefoner kan du lägga till objekt som bilder, ljudeffekter, animeringar, melodier och mallar till dina meddelanden. Du kan göra detta från meddelandevyn. Härifrån kan du också lägga till symboler som smileys eller utländska valutasymboler." Men om man gör det så blir det ju ett mms??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weestman
Kan man köpa denna mobil utomlands någonstans ? Och lägga in svensk mjukvara i efterhand? Någon som vet?

Borde inte vara några problem för ett service center att göra åt dig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Borde inte vara några problem för ett service center att göra åt dig.

...eller att själv flasha svensk/nordisk programvara.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

flashade om min c905 idag till nyaste firmware och nu har jag sms konversationer precis som 3 mobilerna har haft ett bra tag

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk

Köpte min C905 direkt när den kom ut i höstas. Den har varit lite buggig fram å tillbaka. Ibland har vissa knappar slutat svara och har då blivit tvungen att plocka bort batteriet så har det funkat igen. Som dom flest verkar ha så är min joystick också trög när man ska trycka neråt. Men nu imorse har även knappen i mitten av joysticken slutat svara ibland. Kan inte hoppa runt i menyerna längre m.m. Bort med batteriet och så funkar det igen en stund. Måste vara fel på programvaran eller vad kan det vara?

Nu har jag inte tagit någon extra försäkring på telefonen men såg på katshings hemsida att SE har 2år garanti på telefonen. Tror ni jag kan lämna in min telefon på SE:s serviceställe och få joysticken fixad bland annat eller ska dom ha en massa pengar tro.

Sen har jag sett flera som snackar om nya firmwares men vad betyder egentligen SEUS som flera snackar om ? När jag kör telefonens egna uppdateringstjänst så säger den att jag har den senaste.

1205-9079R1BA042

Skapad 081028

Hoppas någon har lust att svara på mina frågor

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Köpte min C905 direkt när den kom ut i höstas. Den har varit lite buggig fram å tillbaka. Ibland har vissa knappar slutat svara och har då blivit tvungen att plocka bort batteriet så har det funkat igen. Som dom flest verkar ha så är min joystick också trög när man ska trycka neråt. Men nu imorse har även knappen i mitten av joysticken slutat svara ibland. Kan inte hoppa runt i menyerna längre m.m. Bort med batteriet och så funkar det igen en stund. Måste vara fel på programvaran eller vad kan det vara?

Nu har jag inte tagit någon extra försäkring på telefonen men såg på katshings hemsida att SE har 2år garanti på telefonen. Tror ni jag kan lämna in min telefon på SE:s serviceställe och få joysticken fixad bland annat eller ska dom ha en massa pengar tro.

Sen har jag sett flera som snackar om nya firmwares men vad betyder egentligen SEUS som flera snackar om ? När jag kör telefonens egna uppdateringstjänst så säger den att jag har den senaste.

1205-9079R1BA042

Skapad 081028

Hoppas någon har lust att svara på mina frågor

du installerar ett program på din dator och kopplar in din telefon med usb kablen. och updaterar telefonen via den.

http://www.sonyericsson.com/cws/support/softwaredownloads/c90...

välj pc suite och update service programmen. installera dem och updatera telefonen.

jag har programversion

1205-9079 R1DA032

090204

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Då ska tjejens C905:a lämnas in för andra gången, inget ljud, trög neråt knapp och sen funkar inte knapp belysningen på de två nedersta knapparna i det yttre skalet. En riktigt dålig mobil det här, 5000:- och den är av riktigt dålig kvalitet. Förväntade mig mer av SE och C905.....

Samma problem med min C905. Stum navigationsknapp nedåt...igår skickade jag in den för femte gången...hävdar mina rättigheter att få en helt ny mobil tillbaka, eller likvärdig...likfan får jag samma mobil tillbaka där dom bytat en plastbit i mobilen. Tröttnade efter tredje gången och köpte 5800, så jäääävla nöjd den.

Permalänk
Medlem

Mitt problem löste sig med en ominstallation av FW.

Visa signatur

En trött jäkel.