Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
yey. har en 5800 på väg hem nu.
är nog här i morgon..orka vänta. haha

några program som är måsten att ha?

O jag får nog min på fredag

Så vill oxå veta, några helsköna program som man måste ha?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Har också fått det nu. Trots att mätaren är full. Kan det vara så att operatören kanske håller på med något

Fick föresten gps:en att fungera Parazite. Efter många om och men.

Det var ju bra

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem

jäkla fis!
min mobil finns i västerås, men den hann väl inte med utkörningen.
måste man vänta en dag till.. hade man fått den idag, så hade man haft en hel ledigdag att leka med den, i morgon måste man jobba och seeeen hämta mobilen. suck.

sicka problem det finns. haha

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoxRacingInc
O jag får nog min på fredag

Så vill oxå veta, några helsköna program som man måste ha?

Följande kör jag dagligen iaf:

1. HandyWi - ansluter automatiskt till öppna wlan
2. Nimbuzz - msn, skype osv i samma progfram, smidigt.
3. Gravity - Twitterapplikation för de som använder det.
4. opera mini - drar hälften så många KB gentemot den inbyggda.
5. Garmin XT navigation.
6. Nokia Photobrowser, snyggare layout än den inbyggda.
7. Screensnap - gör prnt scrn i mobilen
8. Nokia email - smidigt emailprogram

Där har du några enkla program.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
http://dailymobile.se/wp-content/uploads/2009/06/shazam-for-n...

Shazam Track ID och Facebook finn nu till 5800!

Äntligen!

Shazam fungerar väl bara i UK??
sen har den försvunnit från Ovi store nu när ja tittar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
Shazam fungerar väl bara i UK??
sen har den försvunnit från Ovi store nu när ja tittar

fungerar i sverige också! kör själv med den

Permalänk
Medlem

fick hem mobilen idag, har väl haft den nu i ca 2h.
lite klurig än så länge, aldrig haft TS-mobil förut.

försöker mig på gps:n och att fixa någon form av msn nu. hehe

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Någon som fått bluetooth headsett att fungera fint?
Mitt hackar minst en gång i varje låt jag spelar upp.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Yes, nu har jag fått min oxå.. riktigt trevligt!

Men undrar hur man enklast får över allt från min gamla 6500slide till nya 5800?
6500an e telia, 5800an e 3.
Kontakter, musik, bilder, medelanden ja allt!
Dum fråga kanske.. men jag e rätt noob på det här..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoxRacingInc
Yes, nu har jag fått min oxå.. riktigt trevligt!

Men undrar hur man enklast får över allt från min gamla 6500slide till nya 5800?
6500an e telia, 5800an e 3.
Kontakter, musik, bilder, medelanden ja allt!
Dum fråga kanske.. men jag e rätt noob på det här..

använd nokia pc suit

Permalänk
Medlem

kan man köra GPSn utan att vara kopplad mot internet, då det står att man måsta tanka ner kartorna.. men som det ser ut, så är det ju karta i mobilen

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaddanL
Jag funderar på att köpa bluetoothlurar till telefonen. Någon som vet du batteritiden påverkas av att ha igång bluetooth? Är det lika hela tiden när den är aktiverad eller skiljer det sig mellan när man har tex hörlurarna igång?

Tacksam för svar!

Sedan jag stängde av buetooth för gott fick telefonen ett nytt liv. Klarar en hel dag nu utan att laddas och skulle nog klara en till om jag vågade att inte ladda den. Kör dock ofta Internet och gps funktioner.

Hm, Ovistore? Akta dig för dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
använd nokia pc suit

Tackar!
Har suttit med det nu o provat bort o fram, säkerhetskoierat till datorn först, för att sedan återställa till min nya 5800.

SMS, bilder, musik överförs men kontakterna lyckas jag inte få över hur jag än gör!
Tips?

Permalänk
Hedersmedlem

få in på kontakter @ pc suit o markera alla o flytta dem till en mapp på din dator, sedan gör du samma sak när du anslutit din 5800 fast klistrar in dem!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
kan man köra GPSn utan att vara kopplad mot internet, då det står att man måsta tanka ner kartorna.. men som det ser ut, så är det ju karta i mobilen

Det går bra att använda gps:en utan uppkoppling. Men hittar signalen fortare med assist gps. Men som sagt det är bara att köra utan uppkoppling om man önskar. Kartor finns i telefonen.

Permalänk
Hedersmedlem

Ni borde ta o testa detta gratis spel. rätt rolig

http://dailymobile.se/2009/06/12/nokia-5800-and-n97-game-nwha...

Permalänk
Medlem

TrackID

tja...nån som vet om det finns ett prog som är/liknar typ SE´s TrackID till 5800.?

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz / Gigabyte GA-EP45-DS3, P45, Socket-775 / Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5 / Gainward Radeon HD 4870 512MB GDDR5 / 2*Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 / Samsung DVD-brännare SH-S202J IDE / Corsair Powersupply 650W Black,ATX/EPS / Cooler Master Centurion 534 Svart.

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

nice...ska googla genast

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz / Gigabyte GA-EP45-DS3, P45, Socket-775 / Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5 / Gainward Radeon HD 4870 512MB GDDR5 / 2*Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 / Samsung DVD-brännare SH-S202J IDE / Corsair Powersupply 650W Black,ATX/EPS / Cooler Master Centurion 534 Svart.

Permalänk
Medlem

kanske du har en bra länk till shazam.?

nm...hittat å laddat + testat...funkar hundra.

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz / Gigabyte GA-EP45-DS3, P45, Socket-775 / Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5 / Gainward Radeon HD 4870 512MB GDDR5 / 2*Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 / Samsung DVD-brännare SH-S202J IDE / Corsair Powersupply 650W Black,ATX/EPS / Cooler Master Centurion 534 Svart.

Permalänk
Medlem

finns det något liknade till 5300 xpressmusic?

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz / Gigabyte GA-EP45-DS3, P45, Socket-775 / Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5 / Gainward Radeon HD 4870 512MB GDDR5 / 2*Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 / Samsung DVD-brännare SH-S202J IDE / Corsair Powersupply 650W Black,ATX/EPS / Cooler Master Centurion 534 Svart.

Permalänk
Medlem

Finns det nåt sätt att säga åt telefonen att "aldrig" ansluta via 3G för en mobilnybörjare som är rädd för en bamseräkning, kostar "kartor-funktionen" något? :), Och hur uppdaterar man firmwaren på enklaste sätt? Tack på förhand!

/ Pytn

Visa signatur

Intel core i5 4670K - KFA2 GTX 680 OC LTD 2GB - 16 gb-RAM 1600Mhz - Crucial m4 SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pytn
Finns det nåt sätt att säga åt telefonen att "aldrig" ansluta via 3G för en mobilnybörjare som är rädd för en bamseräkning, kostar "kartor-funktionen" något? :), Och hur uppdaterar man firmwaren på enklaste sätt? Tack på förhand!

/ Pytn

Telefonen frågar alltid och om inte annat så kommer det upp en ruta där det står att den ansluter till "*operatör* wap. Så jag tror du kan vara lugn.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

någon som har koll på om det finns något program ungefär som notes men som man kan låsa med en pinkod eller liknande?

eller har jag bara missat det?

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Nu har jag tappar min andra stylus, någon annan som har problem med att pennan knappt sitter fast? Behövs bara en lätt beröring för den att trilla ut.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Finns det nåt ritprogram, typ Paint som man kan leka lite i?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Finns det nåt ritprogram, typ Paint som man kan leka lite i?

detta kanske? http://dailymobile.se/forum/index.php?topic=785.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Nu har jag tappar min andra stylus, någon annan som har problem med att pennan knappt sitter fast? Behövs bara en lätt beröring för den att trilla ut.

Min sitter så hårt att jag inte ens kan få ut den utan verktyg. (t.ex ta bort luckan och pressa ut pennan med en skruvmejsel)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Nu har jag kollat lite på 5800 och börjar bli lite sugen:)
Men jag har några frågor som man kanske kan få besvarade..:)
Hur får man tag på program? (tpb?)
Är det lätt att lägga in programmen? Behöver man göra något speciellt med mobilen för att göra detta? ( t ex flasha eller liknande)
Dem 2 närmsta månaderna har jag kvar mitt telenorabonemang och jag såg er skriva att man måste ha ett surfpaket, har telenor något sådant?

Visa signatur

Hola! Hola!

Permalänk
Avstängd

Om du ska köpa program så undvik Ovistore.

Jag har själv fri surf med telenor. Tror att det ligger på 60 kr/mån för 300 kb/s och rekommenderas. Skulle vilja ha 7 mb (2 mb i verkligheten) men dubbla kostnaden är det inte värt då jag hemma inte har 3G turbo-mast i närheten. Fungerar med att köra både skype och Spotify genom datorn från Walking Hotspot på telefonen (programmet jag köpte på Ovistore men fick be tillverkaren om serienumret för att få det fungera).