Permalänk

K750i

Hej min Z800 pajade, så jag tänkte ta pappas gamla K750i, men nu e det så att när jag sätter i mitt Tre abonnemang så funkar det så långt att jag skriver in pinkoden, sen dyker pinkodsrutan upp var 1:e sekund:P o mellan tiden hinner man gå i menyerna o så:P Men nyss provade jag sätta i min kompis Vodafone kontantkort o det funkar prima:P Ingen som vet hur man får bort de "låset" med en enkel knapptryckning?:P (a)

/andreas

Permalänk
Medlem

gsmmobil + 3Gsimkort = fail?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
gsmmobil + 3Gsimkort = fail?

exakt. den klarar inte av 3g kort.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk

ah hade en k750i och den har inte 3g:/

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk

aah:( så tre kan inte använda gsm o 3g? "/

Permalänk

Nä, 3 är bara 3G.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain Acid
Nä, 3 är bara 3G.

Om jag minns rätt var de ganska tydliga med detta i sina inledande reklamkampanjer när bolaget startades

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem

Annars är ju K750i en rätt ok telefon. Jag har haft min nu i över två år och den tuffar och går fortfarande. Tillsammans med operas miniwebbläsare så duger den dessutom till att kolla tågtidtabeller, prisjakt och annat som kan vara bra att komma åt när man inte har tillgång till en uppkopplad dator...

Visa signatur

Antec P182 | MSI Z97 MPOWER - Haswell Refresh | i5-4690K | Noctua NH-D14 | 16GB | CM Silent Pro 620W | ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCU II TOP | Philips Brilliance 272C | Samsung SyncMaster T220

HTPC: | GA-MA790X-UD4 | 4G Corsair Dominator PC8500 | Phenom II 940 | Noctua NH-U12P | 400w Corsair | NAD 32"A2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby Tex
Om jag minns rätt var de ganska tydliga med detta i sina inledande reklamkampanjer när bolaget startades

Ja, man tycker namnet borde vara avslöjande.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain Acid
Ja, man tycker namnet borde vara avslöjande.

Fail nu när 4g introduceras snart ^^
Haha snart byter de la namn till 4...

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
exakt. den klarar inte av 3g kort.

Helt fel, K750i kan visst hantera 3G simkort. Det som inte fungerar är simkort från operatören "3" då dom inte har något GSM-nät.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

3 har väl visst ett GSMnät? De hade det när jag hade dem iaf.. Det gick genom vodafone på den tiden. Ungefär som att halebop går genom telia.
Men att det bara fungerar för 3gmobiler är riktigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Helt fel, K750i kan visst hantera 3G simkort. Det som inte fungerar är simkort från operatören "3" då dom inte har något GSM-nät.

Nä, helt fel. Jag har testat 3G simkort från både telia och telenor men inte fan fungerade det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
3 har väl visst ett GSMnät? De hade det när jag hade dem iaf.. Det gick genom vodafone på den tiden. Ungefär som att halebop går genom telia.
Men att det bara fungerar för 3gmobiler är riktigt.

Dem hade gsm nät via vodafone innan. sen när telenor köpte upp dom så var det via telenor dom hade gsm. men nu har dem bara gsm där det inte finns täckning för 3G och det är inte på många platser.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain Acid
Nä, helt fel. Jag har testat 3G simkort från både telia och telenor men inte fan fungerade det.

jag har kort från telenor och dom har bara ett kort för 3G eller gsm, och mina kort fungerar i "gsm" telefoner.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain Acid
Nä, helt fel. Jag har testat 3G simkort från både telia och telenor men inte fan fungerade det.

Jag hade 3G kort från telia i min k750. Det fungerar visst. Anledningen kanske är att den är låst till operatör?

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Jag har 3G-kort i min K700 och det funkar prima
Har även testat i K750 och det funkar lika bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har ett 3g/gsm kort från telia i min k750i och det funkar finfint.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Även jag har fått tele2comviq 3g/gsm kort att fungera i k750i.
Parlino fungerar också.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Vi testar igen, enbart-3G-kort (ex. 3)+ K750i = fail?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
Vi testar igen, enbart-3G-kort (ex. 3)+ K750i = fail?

Ja då telefonen inte kan använda sig av gsmnätet.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
Vi testar igen, enbart-3G-kort (ex. 3)+ K750i = fail?

Nä det är inte fail. jag har telenor 3G kort (dom har bara en typ av kort och det är 3G) och det funkar i en gsm telefon.

Men ett kort från operatören 3 (som alla vet så har dom börjat stänga ner 2G (gsm) nätet) funkar nog inte så bra i en gsm telefon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Nä det är inte fail. jag har telenor 3G kort (dom har bara en typ av kort och det är 3G) och det funkar i en gsm telefon.

Men ett kort från operatören 3 (som alla vet så har dom börjat stänga ner 2G (gsm) nätet) funkar nog inte så bra i en gsm telefon.

Fast då blir det ju fail...

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
Fast då blir det ju fail...

ja med ett kort från operatören tre. I och med dem bara kör med 3G.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
ja med ett kort från operatören tre. I och med dem bara kör med 3G.

Precis som han skrev! Så vart vill du komma?
Resterade operatörer har både gsm/3gkort.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Tre har också GSM/3G kort. Skillnaden är att tre inte har något GSM-nät.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Tre har också GSM/3G kort. Skillnaden är att tre inte har något GSM-nät.

Jo men de använder sig inte av det. You got my point.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Jepp.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..