Permalänk
Medlem

Ny burk; tyst mediadator (~14k)

Hej allesammans! Var ett tag sen jag skrev här...

Hursomhelst, har sedan en tid tillbaka enbart kört Mac (Macbook) för smidighetens skull, men börjar bli lite sugen på att skaffa en PC igen. Min förra PC var på 8800GTS-tiden, och jag märker att jag inte hängt med speciellt mycket sen dess...

Det är alltså ett komplett system jag är ute efter. Har letat runt lite grann och kommit fram till en config som i mina ögon ser OK ut.

Jag vill i första hand ha en tyst och snygg dator. Om den sen är snabb som fan så är det bara en bonus... Jag har tänkt att lira lite enklare FPS (typ Battlefield, snart kommer trean!!!), lira poker (stor skärm är ett +) och använda den som "mediacenter" till min Panasonic TH42-PX80 i vardagsrummet. HDMI ut känns rätt smidigt, sen kommer jag antagligen skaffa ett ljudkort med optisk ut för att koppla in i mitt hemmabio.

Pysslar även med lite lättare bildbehandling.

Reflektioner kring detta paket? Är väldigt osäker på moderkort... Kommer inte att klocka speciellt mycket, om ens något. Har tidigare haft ett Antec P180B som jag var riktigt nöjd med, kanske ändrar mig till ett sånt!

Tack på förhand!

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk