Permalänk
Medlem

Dyraste telefonräkning?

Tjao!

Vad är den dyraste telefonräkningen ni fått?
Den dyraste jag har fått, är den här månaden, på ungefär 1.5k.

Är ju bara 13, så är ganska mycket för mig, då jag får pröjsa mestadelen av det skulle jag tro.

Så, vad har eran dyraste telefonräkning legat på?

/Freddan

Permalänk
Medlem

1.5k?!?! HERREGUD
Dyraste för mig har väl varit nånstans mellan 400-500 men då vart man lite knäpp och började sms:a med folk som inte hade comviq =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

grattis 1,5k antar att du fått veta att du lever....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
1.5k?!?! HERREGUD
Dyraste för mig har väl varit nånstans mellan 400-500 men då vart man lite knäpp och började sms:a med folk som inte hade comviq =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
grattis 1,5k antar att du fått veta att du lever....

Farsan vart inte så sur faktiskt, då jag på något jävla vänster har skickat MMS och fipplat på RSS i fickan, som har legat och dragit en massa pengar.

Annars ligger jag väl på 300 ungefär.

Permalänk
Medlem

Äh.. Vad är 1500:- ?

Visst, grabben är 13 snurr så det har ju gått överstyr fullständigt. Men för oss, lite äldre .. hm. Inte särskilt dyrt.

Tänk på våra stackars föräldrar när vi var yngre och ringde mobil dagarna ända från hemtelefonen? Eller när vi hade uppringt internet? Backa tiden och jämför dagens ungdom med vår och se att 1500:- är inte helt ur banan.

Min dyraste hade jag runt 2007, december.. 4321:- Rolig julklapp och ja, jag har sparat räkningen just för siffrorna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Äh.. Vad är 1500:- ?

Visst, grabben är 13 snurr så det har ju gått överstyr fullständigt. Men för oss, lite äldre .. hm. Inte särskilt dyrt.

Tänk på våra stackars föräldrar när vi var yngre och ringde mobil dagarna ända från hemtelefonen? Eller när vi hade uppringt internet? Backa tiden och jämför dagens ungdom med vår och se att 1500:- är inte helt ur banan.

Min dyraste hade jag runt 2007, december.. 4321:- Rolig julklapp och ja, jag har sparat räkningen just för siffrorna.

Fyller faktiskt 14.... haha
Nej, har man en fast inkomst så är ju inte 1500 spänn så mkt.

Roligt med 4-3-2-1:- på räkningen mitt i julhandeln?
Edit:
AzII, 1500:- är ju så lite för dig, så varför kan du inte pröjsa min telefonräkning ?

Kom igen nu, ingen mer än jag och AzII som har haft dyra räkningar?

Permalänk

Hade också runt 1,5K när min mobil blev stulen och utlänningen ringde hem till sina kusiner i iran

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Hade också runt 1,5K när min mobil blev stulen och utlänningen ringde hem till sina kusiner i iran

Haha, men då är det ju inte så farligt, om den inte var i dina händer när det vart så dyrt.

Var utlänningen någon som du visste vem det var eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII

Tänk på våra stackars föräldrar när vi var yngre och ringde mobil dagarna ända från hemtelefonen? Eller när vi hade uppringt internet? Backa tiden och jämför dagens ungdom med vår och se att 1500:- är inte helt ur banan.

Åhh den glada ungdomen
Min mamma har fortfarande låst så att man inte kan ringa mobiltelefoner från hemtelefonen ^^
De var lika förvånade varje gång telefonräkningen kom back in the day innan vi fick bredband.
De hade ju satt lösenord på den datorn och jag fick ju bara lov att surfa i typ en timme per vecka... nåja, deras egna fel för att lösenordet var så förjävla enkelt att lista ut

Good times

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Åhh den glada ungdomen
Min mamma har fortfarande låst så att man inte kan ringa mobiltelefoner från hemtelefonen ^^
De var lika förvånade varje gång telefonräkningen kom back in the day innan vi fick bredband.
De hade ju satt lösenord på den datorn och jag fick ju bara lov att surfa i typ en timme per vecka... nåja, deras egna fel för att lösenordet var så förjävla enkelt att lista ut

Good times

Jag har i princip aldrig upplevt att bli utskälld av morsan och farsan för att man suttit för länge på internet, pga att man inte hade bredband.
Jag var för liten, och hade inte fattat mig på det än, däremot så satt brorsorna mycket på internet, och det kunde ju bli lite livat ibland.

Permalänk
Medlem

Jag hade en räkning på 6000:- för två år sen

Det var inte så jättekul Använde telefonen som modem i Norge bla

Permalänk
Inaktiv

~2500:- har jag haft :/

Permalänk
Avstängd

350kr
Det var jobbigt.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag kommer få en saftig räkning mot månadens slut, då jag har sagt upp både telefonen och bredbandet och begärt en slutfaktura för återstående tid. Tur man fått skatteåterbäring. : )

Permalänk
Medlem

5700KR jag jobbbade då i Norge, och hade fått höra att man med 3 kunde ringa kostnadsfritt (förutom uppkopplingsavgift) i EU, det jag glömde var att Norge inte var med i eu.....

Jag hade nyss träffat en tjejj och vi snackade 20-30 min om dagen till ett pris på ~10 kr/min :/

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem

2-3 tusen nånting kanske, ligger normalt runt 4-500

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Jag hade en räkning på 6000:- för två år sen

Det var inte så jättekul Använde telefonen som modem i Norge bla

Haha, varför gjorde du det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
~2500:- har jag haft :/

Det är inte så kul..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Jag tror att jag kommer få en saftig räkning mot månadens slut, då jag har sagt upp både telefonen och bredbandet och begärt en slutfaktura för återstående tid. Tur man fått skatteåterbäring. : )

Hur mycket tid hade du kvar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tater
5700KR jag jobbbade då i Norge, och hade fått höra att man med 3 kunde ringa kostnadsfritt (förutom uppkopplingsavgift) i EU, det jag glömde var att Norge inte var med i eu.....

Jag hade nyss träffat en tjejj och vi snackade 20-30 min om dagen till ett pris på ~10 kr/min :/

Haha, vad klantigt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hal0
2-3 tusen nånting kanske, ligger normalt runt 4-500

Gjorde du något speciellt, eller ringt och smsat som fan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Äh.. Vad är 1500:- ?

Visst, grabben är 13 snurr så det har ju gått överstyr fullständigt. Men för oss, lite äldre .. hm. Inte särskilt dyrt.

Tänk på våra stackars föräldrar när vi var yngre och ringde mobil dagarna ända från hemtelefonen? Eller när vi hade uppringt internet? Backa tiden och jämför dagens ungdom med vår och se att 1500:- är inte helt ur banan.

Min dyraste hade jag runt 2007, december.. 4321:- Rolig julklapp och ja, jag har sparat räkningen just för siffrorna.

1500:-

Inte mycket?

sheeesh vilka levnads standards har du.

finns mycket man kan göra för 1500:-..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Hedersmedlem

freddan: Du behöver inte svara alla i tråden.

Nu, återgå till topic.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

1700 när jag var på gran canaria, men lämnade flickvännen hemma.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlayphir
1700 när jag var på gran canaria, men lämnade flickvännen hemma.

offtopic:
hade ju nästan vart billigare att ta med henne.

Permalänk
Medlem

Min bror ringde för 2700 kr när han fortfarande gick på Gymnasiet, det var inte så populärt då han inte hade pengar att betala med.. Tur att mor och far kan låna ut och lägga upp avbetalningsplan.

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Maxa min landlina hos Telia så fick en på 5K. Plus 1.2K efter när den var betald.
Och sen 3st mobil räkningar på ca 1.5K var.

Detta var i julas när fjällan på Island var utan Internet i några månader.

Ja, bar stolt toffel stämpeln i pannan. Men det fick jag tillbaka för när hon sen dumpa mig i April. Fun times.

Nu är mina räkningar tillbaka på normalt. 199 för mobilen och 350 nånting i kvartalet för landlinan.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

dyraste mobilräkningen ~500, hade några samtal från sydafrika den månaden. normalt under 100 kr

dyraste hemtelefonräkningen ~20 kr (för samtal)

ringer inte så mycket
har sagt upp hemtelefonen nu, senaste räkningen hade jag 9 kr + 150 kr i abonemang.

Permalänk
Medlem

Varenda telefonräkning som kom då bredband inte tillhörde vår vardag, 2000:- och mer var inte ovanligt.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Runt 9000. Det var på tiden mobilsamtal var dyrt och Internet gick långsamt
Mina föräldrar blev såklart inte glada, men såhär i efterhand hade de inte velat ändra på det. Mycket tid framför ett ungt Internet la grunden till min jobbkarriär inom IT - and here I am.

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk
Medlem

Min absolut dyraste jag har fått betala själv var faktiskt på 666:-

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Keeper of the Bamse

Innan bredband (runt 1998) fick min far hem en räkning på c:a 11500kronor för hemtelefonen. Han blev inte så glad över att jag hade surfat 900+ timmar nånting...

Förklarade för honom att det är 720 timmar på en månad, så över det blir ju svårt. Någon hade alltså hijackat vårat 020-nummer, paypack's a bitch

Vi slapp självklart betala.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Ja, när jag satt på modem blev det runt 4-5k någon månad. Var runt 12 år gammal och hade självklart kopplat upp mig innan klockan 18 ett flertal gånger. Det blev inte särskilt livat, men vi gick över till adsl efter det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyoma
min dyraste var på 2000:- , i övrigt brukar ligga på 1000:- varje månad , har tre som abonnemang

Hur kan du ligga på 1k i månaden?
Funtat på att byta abonnemang?