Permalänk
Medlem

Surf/film dator 3000~

Hej, jag hade tänkt att beställa delar för att bygga ihop en dator som mestadels bara är till för att surfa och lagra bilder med, operativsystemet är vista (64 bit).

Priset ligger runt 3000 kr

Har allt annat som mus/tangentbord/skärm osv

Det här paketet slog jag ihop på inet och är ganska nöjd med det. Chassit är jag inte så petig med, funderar på att göra ett eget som jag ska använda istället. (kan inte vara så svårt?)

Har också ett 8800 GTS 640mb som ligger och skräpar nu, kanske kan använda det till den här burken i framtiden. Det enda jag kan tänka mig som hindrar är att nätagget är av så usel kvalité att det inte fungerar?

Vill att datorn ska vara riktigt snabb att använda, som att öppna firefox, små filmer, mappar, den här datorn och så vidare utan hack. Ska försöka hålla ljudnivån nere så gott det går.

Tips och synpunkter välkomnas!

Permalänk
Medlem

ja du det ser bra ut men chassit?!? chassit låter som ett mindre jet plan byt chassit till ett cm 399 eller någe.

Visa signatur

Q8200@ 3ghz - gtx 260@ 676/1178/1386 - corsair 4gb 800mhz - GA DS3L - corsair 550w

Permalänk
Medlem

Vista kostar väl minst 1500kr. Din budget spricker ganska snabbt om du väljer det. Kör på någon enkel Linuxdistribution om du ändå inte ska göra något som kräver Windows.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Har vista redan, fast jag funderar också på windows 7 RC, det enda jag behöver finns med i bilden i första inlägget

Permalänk
Medlem

Nej jag håller med delvis, men som jag nämnde ovanför så gör jag säkert chassit själv, så det är inget problem, men i övrigt ser datorn bra ut alltså?

Permalänk

Cooler Master är riktigt bra. Kör på det.

Permalänk
Medlem

ja. Men bytt ut nätagget från ace mot FSP som superlight länka.