Permalänk
Medlem

Ett tips till alla som upplever kass batteritid. Kolla vilka program som ligger i bakgrunden och suger energi. Det har nu gått 24 timmar sedan senaste laddningen och batteriet är fortfarande på 70%.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Ett tips till alla som upplever kass batteritid. Kolla vilka program som ligger i bakgrunden och suger energi. Det har nu gått 24 timmar sedan senaste laddningen och batteriet är fortfarande på 70%.

Så sant. Detta gäller nästan främst widgets, då dessa ofta har en hög uppdateringsintervall (tex klockor och väderwidgets). Därtill är widget-API:n väldigt ny, så man kan nog förmoda att många widgets är skrivna med mindre optimerad kod, vilket kan öka CPU-belastningen rejält.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av der_keiser

jag har stängt av 2G. någon sa att tre inte har 2G längre, om det stämmer eller inte vet jag inte, men för mig har det inte spelat någon roll alls att bara köra 3g.

de har ju aldrig haft 2g själva, utan köpt in den tjänsten. de gör de fortfarande på de platser där de själva anser att deras 3G täckning inte ä bra ännu. där de själva anser att den är bra (även om den inte alltid är det), har de slutat köpa in 2G. så sanningen är att om man har 2G från Tre, det beror på vart man befinner sig.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Ett tips till alla som upplever kass batteritid. Kolla vilka program som ligger i bakgrunden och suger energi. Det har nu gått 24 timmar sedan senaste laddningen och batteriet är fortfarande på 70%.

Hur ser man vilka program som ligger i bakgrunden annat än o dra ner den översta raden? Märkte igår att jag hade msn igång hela tiden fast jag tryckt "bakåt-knappen".

Permalänk
Medlem

Ska finnas ett bättre program för sånt men jag provade "Close Everything" - finns på Market.

Där kan du se ALLA processer samt att du ka ndöda alla aktiva program.

Permalänk
Medlem

En fråga till er som har telefonen; finns det en en widget som kan visa kommande kalenderbokningar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
En fråga till er som har telefonen; finns det en en widget som kan visa kommande kalenderbokningar?

Yes, kalenderwidgeten som medföljer telefonen.

Visa signatur
Permalänk

Nån som testat fjärrkontrollen: http://www.dustin.se/pd_5010133782.aspx
Med magic?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Nån som testat fjärrkontrollen: http://www.dustin.se/pd_5010133782.aspx
Med magic?

Citat:

Dustinhome
1 x hörlurar ( minihörlurskontakt 3,5 mm ) ¦ 1 x fjärrkontroll

Inte utan adapter!

Permalänk
Medlem

Fjärrkontroll eller headset?
Nej, jag har beställt dessa:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8422
Får se hur de fungerar.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Inte utan adapter!

Jag tror att 3,5mm anslutningen är den som sitter på själva fjärrkontrollen för vidare koppling till själva lurarna.
Annars hade headsetet inte passat någon av HTCs maskiner.
De har mig veterligen aldrig haft någon modell med 3,5 mm kontakt.

Permalänk
Medlem

Hejsan nu har jag suttit och letat efter mitt nästa telefonköp och fastnade för HTC magic.
Är det någon som vet om det går att ta avbetalning på NoYes då jag inte har så mycket pengar att lägga och behöver en ny tele ganska nu..?
Tyckte också att jag läste att det inte var ett svenskt tangentbord eller fick jag det om bakfoten då man läst många kommentarer?
Har även en fråga angående alla program man har till telefonen tex jag såg någon video med att man kan gå omkring på stan och sen får man ett meddelande om att pressbyrån har 2 kaffe för samma pris som 1 (när man befinner sig i närheten) funkar den funktionen i Sverige?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gmd
Hejsan nu har jag suttit och letat efter mitt nästa telefonköp och fastnade för HTC magic.
Är det någon som vet om det går att ta avbetalning på NoYes då jag inte har så mycket pengar att lägga och behöver en ny tele ganska nu..?
Tyckte också att jag läste att det inte var ett svenskt tangentbord eller fick jag det om bakfoten då man läst många kommentarer?
Har även en fråga angående alla program man har till telefonen tex jag såg någon video med att man kan gå omkring på stan och sen får man ett meddelande om att pressbyrån har 2 kaffe för samma pris som 1 (när man befinner sig i närheten) funkar den funktionen i Sverige?

Svenskt tangentbord har den inte som standard, men håller man in a och o så får man fram åä och ö.

Sen tror jag att dom har fått scandinavian keybord att funka till skandinaviska magic.

ordbok och T9 är ju på svenska på magic. Operativsystemet är på engelska.

info: Swedroid

Visa signatur
Permalänk

Helt underbar telefon! Har haft den några veckor nu och jag är totalt kär i Android och hela fadderullan. Säger bara köp, inget att funderar på.

Mvh

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk

Jag får dock inte in ordbok och t9 på svenska? Är ni helt 100%? Har tres magic.

Permalänk
Medlem

Ja.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

T9 är inlagt och jag måste säga att det funkar 1000 ggr bättre än på andra mobiler. I andra mobiler blir man påtvingad massa ord - i Magicen kan man faktiskt välja utan att skrivhastgiheten går ner!

BTW, Har nu gått 48 timmar sedan senaste laddnignen - batteriet är på 50%.

Surfar korta ögonblick, kollar mejl, hunnit ringa ett par samtal = jag tror jag hittade boven.

Permalänk
Medlem

Köppte mig en HTC Magic från Komplett förra veckan (bytte ut min Omnia) och måste säga att jag är sjukt nöjd hittills :). Får väl se hur man känner om några dagar då man hunnit testa den lite mer.

Det jag märkt av hittills iaf är hur sjukt mycket snabbare än omnian den är :).
(saknar dock stöd för divx,avi mm och utrymmet på min omnia)

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk
Medlem

Från Komplett? Trodde det bara var Inwarehouse som sålde förutom TRE.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f@boy
Från Komplett? Trodde det bara var Inwarehouse som sålde förutom TRE.

Dom hade den uppe ett tag när den först lanserades. tror man kan köpa om man ringer till dom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Komplett och Inwarehouse har väl samma sortiment...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alu
Köppte mig en HTC Magic från Komplett förra veckan (bytte ut min Omnia) och måste säga att jag är sjukt nöjd hittills :). Får väl se hur man känner om några dagar då man hunnit testa den lite mer.

Det jag märkt av hittills iaf är hur sjukt mycket snabbare än omnian den är :).
(saknar dock stöd för divx,avi mm och utrymmet på min omnia)

FInns det inge program i market place som löser det då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Komplett och Inwarehouse har väl samma sortiment...

Yes det stämmer, komplett köpte upp inwarehouse för ett tag sen.
Jag mailade till supporten med mitt kundnr och bad dem skicka en telefon och fick den dagen efter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tord00
FInns det inge program i market place som löser det då?

tyvärr finns det inga apps än som fixar divx, avi uppspelning än vad jag har kunnat hitta.

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alu
tyvärr finns det inga apps än som fixar divx, avi uppspelning än vad jag har kunnat hitta.

Dessvärre finns det i dagsläget inget stöd för divx/xvid, nej. Det saknas stöd för det i Android - det är inget som apputvecklare kan fixa utan Googles hjälp som jag har förstått det hela.

Det talas ju dock allt mer om att Archos och Sony bland andra skall köra Android på deras portabla mediaspelare, och om de skall köra Android på en sådan så kan man ju utgå från att Google måste fixa stöd för betydligt fler mediaformat än vad som finns i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Håller med, det känns inte som dom kan vara utan det. Kanske ingår i "doughnut" 2.0 av Android?

Permalänk
Medlem

Flash 10 ska tydligen komma till Android i Oktober.
http://www.androidauthority.com/index.php/2009/06/22/adobe-co...

Jag undrar om Google kommer att vänta med att släppa 2.0 tills de kan inkludera Flash Player.

Permalänk
Medlem

Jag tror ärligen inte att de kommer inkludera Flash Player i Android. Det blir snarare något som man själv får ladda ner via Market.

Men vi vilket fall som helst så är det trevligt att få Flashstöd tills dess att HTML5/SVG har tagit över. Då kan Adobe fara och flyga med sin proprietära dynga.

Permalänk
Medlem

Det har du nog rätt i. Standard-versionen (eller var man kallar den) av Android måste ju vara öppen källkod, och det är nog ganska liten chans att Adobe skulle släppa källkoden av Flash. Jag tror däremot att telefoner som släpps efter 2.0 kommer att inkludera Flash Player.

Jag ser också framemot den dagen vi inte behöver Flash (eller Silverlight). Men för den närmaste framtiden vill jag gärna ha det installerat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Theli
Det har du nog rätt i. Standard-versionen (eller var man kallar den) av Android måste ju vara öppen källkod, och det är nog ganska liten chans att Adobe skulle släppa källkoden av Flash. Jag tror däremot att telefoner som släpps efter 2.0 kommer att inkludera Flash Player.

Jag ser också framemot den dagen vi inte behöver Flash (eller Silverlight). Men för den närmaste framtiden vill jag gärna ha det installerat.

Ja, möjligen kommer återförsäljare av luren (tex mobiloperatörerna) bundla flash på samma vis som exempelvis T-Mobile USA bundlar Amazon-appen.. men jag tror aldrig Google själva kommer inkludera den i vanilj-Android.

Permalänk
Medlem

HTC Hero ska tydligen ha Flash-support inbyggt.
http://www.engadget.com/2009/06/24/htc-hero-details-begin-lea...

Kanske betyder att den inte släppts för än efter Oktober, eller så har de fått tag i nån äldre version.