Permalänk
Medlem

Meizu M8 vs iPhone 3G(S)

Hej.

Jag har för ett tag sedan bestämt att jag ska inhandla en touch-mobil, och då har jag alltid haft Apple i tankarna. För några dagar upptäckte jag att det finns en liknande pryl som iPhone vid namn Meizu M8.

Vad anser ni om dessa två mobiler? Meizun är avsevärt mycket billigare än iPhonen men den säljs inte i Sverige utan man får importera den.

/S

Permalänk
Medlem

Googlade lite och Meizu M8 kändes väldigt mycket som en billig kopia till iPhone (vilket den troligtvis är gjord för att vara).

http://www.youtube.com/watch?v=4hIKfhUjDZQ
Kolla slutet, när dom trycker på wifi så går den tillbaka till huvudmenyn? Nja..får dåliga vibbar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattes
Googlade lite och Meizu M8 kändes väldigt mycket som en billig kopia till iPhone (vilket den troligtvis är gjord för att vara).

http://www.youtube.com/watch?v=4hIKfhUjDZQ
Kolla slutet, när dom trycker på wifi så går den tillbaka till huvudmenyn? Nja..får dåliga vibbar.

Meizu har släppt många uppdateringar och det gör dem än idag så att det problemet ska nog vara ordnat, det kan jag dock inte bekräfta.
Visst har Meizu försökt plagiera iPhone men sanningen är den att Meizu gör bra produkter, bland annat deras mp3-spelare håller en någorlunda bra klass, så kanske har de gjort ett bra jobb med M8an?

Permalänk
Medlem

Hade själv en Meizu M6 mp3 spelare och var mycket nöjd, meizu ligger i en bra mycket högre kalss än andra kopior av iPhone(cIphone, hIphone etc) och som föregående talare nämt släpper de firmware patchar ofta.
Om jag skulle skaffat en touch mobil nu skulle jag definitivt kolla på LG KM900 arena främst eftersom den har härdat glas och LG's nya UI.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på att denna kör ett upphottat gränssnitt ovanpå Nucleos OS som i princip alla billiga kopior från Kina använder. Tillverkarna betalar runt $15 000 för obegränsat antal licenser och använder det sedan i allt möjligt. Därför finns det roligt nog en variant som är gjord för att likna Android.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Avstängd

varför har snubben i youtube klippet bara 1 handske, känns lite onödigt

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattes
Googlade lite och Meizu M8 kändes väldigt mycket som en billig kopia till iPhone (vilket den troligtvis är gjord för att vara).

http://www.youtube.com/watch?v=4hIKfhUjDZQ
Kolla slutet, när dom trycker på wifi så går den tillbaka till huvudmenyn? Nja..får dåliga vibbar.

När han zoomar ut och in på bilder så hackar det nått enormt med, har långt kvar till iphone enligt med

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Skulle gissa på att denna kör ett upphottat gränssnitt ovanpå Nucleos OS som i princip alla billiga kopior från Kina använder. Tillverkarna betalar runt $15 000 för obegränsat antal licenser och använder det sedan i allt möjligt. Därför finns det roligt nog en variant som är gjord för att likna Android.

M8 kör Mymobile (Based on Windows CE6.0).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
varför har snubben i youtube klippet bara 1 handske, känns lite onödigt

För att det är en capacitive skärm?

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
För att det är en capacitive skärm?

Tack du sparade mig ett antal tangent-tryck! Hade varit surt om de testade iphones med Hestravantar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Skulle gissa på att denna kör ett upphottat gränssnitt ovanpå Nucleos OS som i princip alla billiga kopior från Kina använder. Tillverkarna betalar runt $15 000 för obegränsat antal licenser och använder det sedan i allt möjligt. Därför finns det roligt nog en variant som är gjord för att likna Android.

Nja, tror Meizu M8 är baserad på Windows CE. Kan ha fel dock.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Nja, tror Meizu M8 är baserad på Windows CE. Kan ha fel dock.

Du har helt rätt (http://en.meizu.com/m/m8.html).

M8 verkar faktisk ganska seriös men det är kanske inte så kul att importera den från Asien. Om de fixar den ryktade nya M8 med Android och det går att få tag på den för en rimlig peng så..

I nuläget känns inte M8 som ett realistiskt alternativ för svenska konsumenter.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
Du har helt rätt (http://en.meizu.com/m/m8.html).

M8 verkar faktisk ganska seriös men det är kanske inte så kul att importera den från Asien. Om de fixar den ryktade nya M8 med Android och det går att få tag på den för en rimlig peng så..

I nuläget känns inte M8 som ett realistiskt alternativ för svenska konsumenter.

Jävlar, såg att du redan skrivit det ovanför . Den verkar riktigt fin och av hög kvalitet. Skulle vara riktigt roligt om den kom ut på internationella marknaden med anpassat språkpaket för de nordiska länderna. Eller, i alla fall ÅÄÖ så man kan SMS:a hyffsat!

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Jävlar, såg att du redan skrivit det ovanför . Den verkar riktigt fin och av hög kvalitet. Skulle vara riktigt roligt om den kom ut på internationella marknaden med anpassat språkpaket för de nordiska länderna. Eller, i alla fall ÅÄÖ så man kan SMS:a hyffsat!

Den verkar ju vara skit fin ju! Bra spec osv.

Hade en Meizu mp4 för nått år sedan, skit bra grejer!

Permalänk
Medlem

Frågan är om det är värt att inhandla en sådan.

Det är ju trots allt många nya mobiler på G, bland annat SE Satio, Omnia HD, HTC etc. Meizun har funnits på marknaden sålänge jag kan minnas, men den är ett billigt substitut till iPhone, och jag funderar starkt på att inhandla en.

Vad skiljer denna mellan iPhone bortsett från priset?

"Support for wide range of fileformats, like ape,flac,ogg...any audio format really, and the same with video. Check out my video: M8 video playing capabilities. Also it works as a simple usb drive, no sync software needed. The screen is 720x480 res, it has wifi with a customized opera browser. You can send files via bluetooth. It has a wolfson audio chip, with great sound quality. Camera is 3.2 megapixels, supports 640x480 video recording at around 20-25 fps."

Permalänk
Medlem

Nackdelen med Meizu M8 är nog det klena programutbudet, detta är ju den stora fördelen med Iphone. Det verkar dock som att de jobbar på att ta fram en version med Google Android: http://www.meizume.com/meizu-m8-news/8945-jack-meizu-android-...

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

m8 verkar vara en bra mobil, jag ska köpa en när jag åker till kina i sommar.

se länken där finns en tråd där en kille i sverige recensera en m8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Jävlar, såg att du redan skrivit det ovanför . Den verkar riktigt fin och av hög kvalitet. Skulle vara riktigt roligt om den kom ut på internationella marknaden med anpassat språkpaket för de nordiska länderna. Eller, i alla fall ÅÄÖ så man kan SMS:a hyffsat!

Det går att fixa till ÅÄÖ själv till M8.

Permalänk
Medlem

Meizu M8 har ett par år på nacken. Skulle gärna vilja se en hel ny variant som säljs i Europa och som marknadsförs i större omsträckning än vad M8 gjorde, det hade slagit igenom.

Permalänk
Medlem

Meizu M8 3g är väl på gång ^^

Var i Beijing för några dagar sen och letade efter M8 utan resultat, en bättre mobil för 1600 hittar man inte, typ ^^

Permalänk

Meizu

Har en Meizu M6 SL 8GB på både gott och ont.
Har en del "tokiga" buggar oavsett firmware.
Men ljudet är kalasbra. Det påstås att det är likadana ljudkretsar som Apple använder i någon ipod modell minns ej vilken.

Så vill du vara snål så får du en minst lika bra ljudkvalite med meizun - ett något sämre handhavande angående touchen kan jag ej svara på kanske de är mera "seriösa" idag.

oavsett så är bra lurar ett måste oavsett spelare.

Mvh z

Permalänk
Medlem

Den är iaf snyggare Mycket högre upplösning, mer ram, 3,2Mp vs 2Mp, väger mindre.

Nackdelen är väl programutbudet.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

Meizu M8 är bra telefonen, dess utseende är elegant, vad mer jag tycker att det har en bra LCD-skärmen mycket bättre än iPhone. Nu har det publicerats två olika versionen, 8GB en och 16GB en.

För mer information, besök: http://www.bort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DGillard
Meizu M8 är bra telefonen, dess utseende är elegant, vad mer jag tycker att det har en bra LCD-skärmen mycket bättre än iPhone. Nu har det publicerats två olika versionen, 8GB en och 16GB en.

För mer information, besök: http://www.mycellbay.com/Unlocked-8GB-Meizu-M8-Dual-Band-GSM-...

Sweclockers har börjat få besök utav bots. Jobbigt.

EDIT: Jag skulle vänta på mer information om Meizu och Android. En M8 hade med Android hade vart underbart. Som det är nu är det ett mycket begränsat programutbud, och lite överprisad med tanke på detta.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja några stycken har det blivit på sista tiden.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM