Permalänk
Medlem

XFX 780SLi

Tjo nördar!

Har som sagt ett 780SLi som står o surrar i burken.

Har några frågor ang inställningarna i BIOS som jag väldigt osäker på.

1.Kortet har 2st Pci-xpress 2,0 platser. I BIOS finns en inställning som gör att jag kan ställa mhz på den eller dessa platser. Nu undrar jag vad det egentligen skall stå där? Är det 133Mhz eller har jag helt fel? Inställnings möjligheten går från 100 till 200. Någon glad själ som vet?

2.Andra tips om at ställa in BIOS till detta kort? Allmänna inställningar som man kanse missar... (finns en del att peta i så att säga)

Tacksam för svar.

Mvh

Ingvor (sveriges äldsta data nörd)

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Proffsmoddare

1. 100mhz ska det vara

2. Googla på 780 och det märket du har och på bios eller OC, så kommer det garanterat upp ett helt gäng bra guider. Jag hade en bookmarked, men märkte nu att det var på andra datorn.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Ok tackar för svaret

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W