Permalänk

Wii Motionplus.... WoW

Var så jäkla nära att sälja mitt Wii, då fick jag höra att polaren skaffade en motionplus addon över i USA och även Tiger Woods 10 till Wii, han kom hit i förgår och jag säger bara vilken höjdare, och då gillar jag inte ens riktig golf, med motionplus känns det som man har fullständig 1:1 movement kontroll med spelaren, funkar så himla bra att det måste upplevas för att man skall tro på det. Ni som tänkt dumpa ert wii, vänta in GrandSlamTennis,Virtua Tennis 2009 som fått fina för-recensioner och för guds skull prova Tiger Woods 10, ni lär knappast bli besvikna.... Motion-Plus är ett jättesteg för Wii-konsolen

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem

vägrar köpa mer till wii blir att skaffa xbox istället alldeles för många mojänger till wii nu...

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk

Jag har ett Wii... men jag tycker det är helt sjukt att man ska behöva köpa ett tillbehör för att konsollen ska fungera som det var tänkt från början... väntar hellre på rörelsekänsligheten till PS3:an, den verkar mer lovande tyvärr...

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Köpte Grandslam tennis och motion+. Svårt som bara den... Men också riktigt imponerande pryl motion+.

Lirade två timmar igår innan armen började lägga av men på slutet började jag kunna få bollen lite dit jag ville. Riktningen när man gör slaget och slår igenom spelar verkligen roll och jag hade inte förstått det i början och trodde det var mera tajmingen som i Wii sports tennisen. Svårt att förklara i text.

Man kan göra slice och topspin genom hur ens vinkel är i slaget.(neråt, uppåt i slaget)

Man kan även vrida på remoten under skottet för olika typer av spin men det är än så länge överkurs för mig.

Drop och lob görs genom att hålla A eller B knappen i själva slaget.

Styrkan i skottet bestäms av hur hårt du slår.

När man spelar håller man remoten med ansiktetet uppåt när man slår. så själva racketet är liksom platt gentemot sidan av remoten.

Det bästa är om man gör som i tennis och tar tillbaka racket/remoten framför sig efter ett slag. Verkar fungera bäst så spelet inte tappar bort sig efter ett tag.

Kul spel som sagt men tänk på att det är inget skämt när jag säger att det är svårt. Jag har typ vunnit 2 game hittils(Ett mot Stefan Edberg! jag var så stolt ) under två timmars spel.

Har inte testat online ännu.

Kul att höra att Tiger woods är bra. Spelar golf så det spelet har jag stora förväntningar på nu efter att ha lirat grandslam.

Har en PS3 också men vem bryr sig om att vänta på den prylen. Kommer ju inte tidigast hit till sverige förren nästa sommar om ens då... Den kan jag plocka upp då om den blir bra.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att testa Wii motion. Låter ju lovande iallafall.

Permalänk

Detta till något riktigt realistiskt boxningsspel. YEAH! Träning in the home!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Detta till något riktigt realistiskt boxningsspel. YEAH! Träning in the home!

Yeah köp en boxningssäck mkt roligare.

wii är ju bara patetiskt. Förutom på fest