Diablo 3 officiella tråden

Permalänk

Hade varit jävligt roligt om det var så att det kunde vara lite olika sätt man skulle döda bossarna på varje gång, så det slumpades fram. Om man tänker på Diablo 2 så dödar man ju inte en boss en gång bara, så lite omväxling hade varit roligt!

Permalänk
Medlem

Att dom ger en boss en mängd olika spells/abilitys som slumpas fram. Så ena gången kan man möta en diablo som man har en perfekt build mot när nästa gång man kör kan bli raka motsaten.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Hedersmedlem

Vissa saker bör ju vara lika varje gång på bossarna. Vore ju konstigt om diablo ena fighter kör frozen orb och andra fighter wall of fire.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk Så man får kämpa lite, liksom ha speciella saker man ska göra på bossarna etc. [/B]

Jag trodde dom flesta av oss avskydde pusselbossar.

Visa signatur
Permalänk

Titta på shadow of the colossuss för bra implementation av bossfighter

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Att dom ger en boss en mängd olika spells/abilitys som slumpas fram. Så ena gången kan man möta en diablo som man har en perfekt build mot när nästa gång man kör kan bli raka motsaten.

Men hur kul blir det egentligen med tanke på att det är akt-bossar så att man är piskad att vinna över dem?
Kommer det inte bara bli en massa omstarter av spel för att slippa en Diablo som kastar Iron Maiden på ww-barben eller en Magic Immune Duriel som spammar Decrepify på sorcen?

Jag tycker hellre att de ska ge bossarna lite fler olika strategier att växla mellan.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A7V
Men hur kul blir det egentligen med tanke på att det är akt-bossar så att man är piskad att vinna över dem?
Kommer det inte bara bli en massa omstarter av spel för att slippa en Diablo som kastar Iron Maiden på ww-barben eller en Magic Immune Duriel som spammar Decrepify på sorcen?

Jag tycker hellre att de ska ge bossarna lite fler olika strategier att växla mellan.

Förmodligen skulle de inte ha samma magier/färdigheter som spelarna, åtminstone till största delen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A7V
Men hur kul blir det egentligen med tanke på att det är akt-bossar så att man är piskad att vinna över dem?
Kommer det inte bara bli en massa omstarter av spel för att slippa en Diablo som kastar Iron Maiden på ww-barben eller en Magic Immune Duriel som spammar Decrepify på sorcen?

Jag tycker hellre att de ska ge bossarna lite fler olika strategier att växla mellan.

Det där är en balance fråga. Tänkte mer ex att diablo har 3 olika Fire attacker, 3 olika deffencivs och ex 3 st olika Debuffs att växla emellan. Och samtliga av dessa spells är unika för just diablo. Så det inte blir någon EXTREM jobbig counter som man inte kan förutse, som ex du beskriver.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får känslan att diablo 3 världen kommer bli enorm. För övrigt finns det bara 3 karakträrer och lika många berättelser. Verkar vara halvfärdigt.

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av halle7
Låter ju skumt. Jag spelade D2 på 433mhz med 56 mb ram o 8 mb integrerad grafik o det flöt perfekt, utom om man var några stycken sorcar med typ blizzard.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Håller med ovanstående. Satt o lira på en 266mhz och var nerco så mina monster kunde döda medans jag laagade. Brorsan med en 400mhz kunde då springa runt laag fritt och döda. Tror max han kan ha haft 128mb.

Här är spelkraven för d2 lod enligt blizzard:

* Windows® 2000*, ME, XP, 95, 98 or NT 4.0 Service Pack 5
* Pentium® 233 or equivalent
* 64 MB RAM
* 800MB available hard drive space (in addition to original Diablo II Multiplayer install).
* 4X CD-ROM drive
* DirectX™ compatible video card

http://www.blizzard.com/diablo2exp/

Sedan att det alltid laagade i slutet när man skulle döda de sista monstren förre baal tror jag var en bugg, men det är för länge sedan åtgärdat

EDIT: När jag tittar på speifkationerna nu kanske det var tillomed före det när jag satt vid en 133mhz o han 266mhz... aja då var iaf cpu viktig och inte riktigt grafikkortet.

Lite sent svarat...., För att specifera "lagget" så när man Baal runnade, så uppstog lag när boss trupperna vart summonade, Kunde lagga på riktigt bra maskiner just där, men en maskin med över 1 gb i ram skulle stå pall fint

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Är det bara jag som får känslan att diablo 3 världen kommer bli enorm. För övrigt finns det bara 3 karakträrer och lika många berättelser. Verkar vara halvfärdigt.

Väldigt halvfärdigt om de har tänkt att släppa det 2009-12-31...

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IzzE
Väldigt halvfärdigt om de har tänkt att släppa det 2009-12-31...

Och det datumet får du vart ifrån?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IzzE
Väldigt halvfärdigt om de har tänkt att släppa det 2009-12-31...

Mjo, men Diablo 3 kommer väl inte i år? Blizzard brukar ju ta tid på sig... Starcraft 2 någon?

Permalänk
Medlem

Man kan boka Diablo 3 här o var, står release 2009. Men blizzard släpper inget halvdant eller ofärdigt. Diablo 3 pratar vi nog Q3-Q4 2010. Det är önsketänkande som vill ha D3 nu. Jag skulle anta att Starcraft 2 kommer till Julhandlen iaf och det har aldrig tal om att Diablo och Starcraft skulle komma samtidigt utan snarare önskerykte att Blizzard skulle göra någon Grandslam här och släppa båda två i år.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

De ska dessutom släppa expansionerna till SC2, lär väl bli 1-1,5år mellan dem.

SC2 slutet på året, D3 slutet på nästa år (önsketänkande), SC2 expansion 2011?

Permalänk
Medlem

herregud, hösten 2010. grafiken lär vara föråldrad då om den är som på sneakpeaks.

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Medlem

Blizzard säger alltid ett datum men spelet kommer inte fören 1-2 år efter det datumet.

Men man får helt enkelt tänka att spelen är grymma istället, för det är dem verkligen. Blizzard vet hur man gör bra spel och det får ta lite tid.

//Taraz glömde logga in på min xD

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
Blizzard säger alltid ett datum men spelet kommer inte fören 1-2 år efter det datumet.

Men man får helt enkelt tänka att spelen är grymma istället, för det är dem verkligen. Blizzard vet hur man gör bra spel och det får ta lite tid.

//Taraz glömde logga in på min xD

njae, blizzard har inte sagt nåt datum ju.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
herregud, hösten 2010. grafiken lär vara föråldrad då om den är som på sneakpeaks.

Vem spelar DIII för grafiken är ju den stora frågan? Då har man valt fel spel.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Inaktiv

Tycker att Diablo 2 har fräsch grafik fortfarande, jag ;P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Vem spelar DIII för grafiken är ju den stora frågan? Då har man valt fel spel.

Öh... frågan är väl vem som spelar spel över huvud taget för just grafiken?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Öh... frågan är väl vem som spelar spel över huvud taget för just grafiken?

Alla som spelar Crysis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
herregud, hösten 2010. grafiken lär vara föråldrad då om den är som på sneakpeaks.

Det man sätt av D3 så är det grafiskt sätt inte mkt bättre än vad TitanQuest är och det kom 2006. Så känns skönt att det kommer flyta på dom flesta datorena i dagsläget

Som någon tidigare sa så spelar man inte D3 eller någon av dom tidigare blizzard spelet för grafikens skull.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Det man sätt av D3 så är det grafiskt sätt inte mkt bättre än vad TitanQuest är och det kom 2006. Så känns skönt att det kommer flyta på dom flesta datorena i dagsläget

Som någon tidigare sa så spelar man inte D3 eller någon av dom tidigare blizzard spelet för grafikens skull.

Jag tycker ändå det är lite tråkigt att dom flesta spelen Blizzard släppt verkar ha haft gamers i tredje världen i åtanke. Starcraft var fruktansvärt underutvecklat när det släpptes med sina 640x480, och var rent ut sagt fult redan då. Diablo2 fick 800x600 efter expansionen. Jag spelar absolut inte för grafikens skull, men ibland känns det som att dom gått bakåt i teknikutvecklingen.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
Jag tycker ändå det är lite tråkigt att dom flesta spelen Blizzard släppt verkar ha haft gamers i tredje världen i åtanke. Starcraft var fruktansvärt underutvecklat när det släpptes med sina 640x480, och var rent ut sagt fult redan då. Diablo2 fick 800x600 efter expansionen. Jag spelar absolut inte för grafikens skull, men ibland känns det som att dom gått bakåt i teknikutvecklingen.

Vet inte hur det var för dig men vi hade problem med sc på några av datorena i min bekantskap på den tiden. Speciellt när 100mhz fick stå och tugga stora slag.

Däremot skulle det kanske inte skada med valmöjligheten att kunna öka resolution

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
Jag tycker ändå det är lite tråkigt att dom flesta spelen Blizzard släppt verkar ha haft gamers i tredje världen i åtanke. Starcraft var fruktansvärt underutvecklat när det släpptes med sina 640x480, och var rent ut sagt fult redan då. Diablo2 fick 800x600 efter expansionen. Jag spelar absolut inte för grafikens skull, men ibland känns det som att dom gått bakåt i teknikutvecklingen.

Såg aldrig SC som underutveckat i grafik. Ett RTS som var det var Tiberian Sun, där har du ful grafik för sin tid. Infanteristerna går knappt att se på.

Att Diablo2 hade så låg upplösning förstod jag aldrig varför. Kommer ihåg att jag blev besviken och nästan tyckte Diablo 1 såg bättre ut pga mindre pixligt, även om renderingarna är klart bättre i Diablo 2.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Starcraft har otroligt bra grafik tycker jag trots 680x640, D3 har mkt godare grafik än "host" titanquest. och ja diablo 3 kommer vara så mkt mer än den grafik som passar mig i smaken, menade just att om 1år och lite till så händer det nog en del på grafiksidan. Kommer köpa en ny dator till höst med SC 2, mafia 2 och diablo 3 i åtanke.

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Medlem

Grafikmässigt, det som är tråkigast är att lik och blod försvinner så snabbt. I gameplay videon så slaktar han en massa i början, sen 5 sek efter ser det helt rent ut. Självklart är det gjort för prestandaskäl, men trist är det.

I övrigt har jag inget att anmärka.

Permalänk
Medlem

Men då Starcraft och Diablo 2 kom så brydde inte jag mig speciellt mycket på upplösningen på spelet. Men kan nog fan tro att dom tänkt på det till Starcraft 2 och Diablo 3. Att lägga in så man kan fläska på lite effekter. Vore ju jävla nice o lira Diablo 3 på 40" tvn i 1080p.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Starcraft har otroligt bra grafik tycker jag trots 680x640, D3 har mkt godare grafik än "host" titanquest. och ja diablo 3 kommer vara så mkt mer än den grafik som passar mig i smaken, menade just att om 1år och lite till så händer det nog en del på grafiksidan. Kommer köpa en ny dator till höst med SC 2, mafia 2 och diablo 3 i åtanke.

Tror inte att det kommer skilja sig mycket i prestanda krav på TQ och D3 , Blizzard brukar vara snälla med sina krav på sina nya spel

(kanske svamlar ihop mina meningar, totalt nyvaken!)

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7