Permalänk
Medlem

hur ska jag ha fläktarna?

Jag har 2st 80mm i fram, 1 80mm i taket, 1st 80mm i sidan precis ovanför cpu kylflänsen, 1st 120mm i bak.

Hur ska jag göra så att jag får bra flöde i burken?

tilläggas ska att jag har Noctua NH-U12P som cpukylare.

Ska fläkten på denna blåsa mot flänsen? så stod det i installationsboken.

120mm fläkten i bak sitter ca. 9cm från flänsen, ungefär mittemot

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Medlem

fram och sidan in.
tak och bak ut.

cpu fläkt blåsa bak igenom flänsen.

så hade jag gjort.

Visa signatur
Permalänk

lånar tråden! (hoppas det går för sig)?!

Jag sitter med ett antec twelve hundred och NOCTUA NH-U12P som processor kylare, har 2 fläktar i den. ingen aning hur dem skall vara vända just nu sitter dem helt åt hel****! ge mig lätt förklaring tack! då jag ofta uppfattas som trögfattad :)!

har förstått att fläktarna ska vara riktade vägrätta och inte lodrätta. och sen vilket håll ska dessa blåsa åt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liveordie
lånar tråden! (hoppas det går för sig)?!

Jag sitter med ett antec twelve hundred och NOCTUA NH-U12P som processor kylare, har 2 fläktar i den. ingen aning hur dem skall vara vända just nu sitter dem helt åt hel****! ge mig lätt förklaring tack! då jag ofta uppfattas som trögfattad :)!

har förstått att fläktarna ska vara riktade vägrätta och inte lodrätta. och sen vilket håll ska dessa blåsa åt?

Har också ett antec 1200 och sådan noctua-kylare, min sitter så fläktarna är mot framsidan och baksidan och båda fläktarna blåser in i kylaren. Vet inte om man kan göra det bättre?

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk

Ja det undrar jag också:O ska båda blåsa in mot flänsarna eller ska den ena skjuta in och den andra ta ut luft?

någon som vet! svar uppskattas väldigt mycket!

Permalänk
Medlem

Ja den ena ska blåsa in luft framifrån och den andra ska "dra" ut luft bakifrån. De ska båda alltså vara riktade åt samma håll - bakåt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

;> har samma setup