Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
browser.tabs.closeWindowWithLastTab finns inte. =/

Annars tycker jag FF blev lite snabbare på att gå tillbaka, var segt förut. ^^

Då får du skapa denna i about:config...

lägg bara till "browser.tabs.closeWindowWithLastTab" på ett valfritt ställe sedan ställ in denna rad till false.....

annars finns det plugins att hämta som Configuration Mania eller GUI:Config som du kan ändra detta med....

Andra bra funcs är...

about:cache
about:cache?device=memory
about:cache?device=disk

Permalänk
Medlem

Vet någon Hur man gör för att kolla till hemsidan direkt utan att skriva .se .com ETC det försvann när ASK Installerades :@

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomUser
Är den lika snabb som Chrome, opera och safari?

Beror på vad man gör... kollar man på Futuremark's Peacekeeper benchmark så är FF3.5 ungefär på par med Opera, medans Chrome och Safari drar ifrån. Ser man på SunSpider Javascript benchmarken så är det bara Opera och IE som ligger efter.

Hur som så säger ju benchmarks egentligen inte så mycket, man klarar sig väl med vad som förutom IE.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Vet någon Hur man gör för att kolla till hemsidan direkt utan att skriva .se .com ETC det försvann när ASK Installerades :@

Skriv "about:config" i addressfältet, sök sedan efter "browser.fixup.alternate.suffix" och ändra till vad du vill ha.

Permalänk
Medlem

Gillar smooth-scrolling eller vad det nu kallas, och att den inte dödade min vimperator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Gillar smooth-scrolling eller vad det nu kallas, och att den inte dödade min vimperator

Jepp, jag diggar de också. Flyter på bra mycket bättre nu.
Har aldrig "surfat" snabbare än nu.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Nu fungerar Firefox bättre.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk

Detta måste testas.. lästa ett par inlägg och det verkar ju vara som nyheten stämmer.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naaium
Firefox idag är vad IE var för 7 år sen.

Mannen som verkar ha stenkoll ... zzzznnarrk :/ vakna..

4.5 rävar av 5 möjliga ger jag Firefox 3.5 i betyg

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk

Det känns VERKLIGEN att 3.5 är snabbare
Jag avinstallerade det gamla och tog bort alla mina gamla config filer eftersom min dator inte ville visa popups, och jävlar va snabbt det är.
Synd bara att det var RCn jag laddade ner dagen innan det släpptes

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejsann
Underbart att man inte längre kan råka tappa det man skrev in i sökfältet. 8D. (Tidigare uppstod det när man råka dra musen ner i history listan +return när man skrivit klart)

Bara denna grej räckte för mej. )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Sweeeeet. Det är en grej man har stört sig på länge!

Permalänk
Medlem

Jag får inte fram faviconerna när jag lägger en sida i favoriter har kollat i configen och där är det påslaget, så vad kan problemet vara?

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

Uggggggg. Tab Mix Plus funkar ju inte med denna versionen! D:

Förresten, jag minns att man kan ändra så att sina plug ins funkar fastän webbläsarens version inte tillåter det, någon som vet vad jag menar? Hur gör man det i så fall?!

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sputte
Förresten, jag minns att man kan ändra så att sina plug ins funkar fastän webbläsarens version inte tillåter det, någon som vet vad jag menar? Hur gör man det i så fall?!

Läs tråden. Det är förmodligen "Nightly Tester Tools" du vill ha.

Annars är det bara att ladda ned tillägget, öppna det som en .zip-fil, öppna filen "install.rdf" och ändra siffran under " <em:maxVersion>" till något högre (4.0 till exempel) och sedan spara igen.

Permalänk
Avstängd

Opera är fult och det är tamejfan inte snabbare.
Chrome ser bra ut och är snabbt men tbh så märker jag ingen skillnad på snabbhet, + att mitt chrome crashade 24/7.

Firefox är bra

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Läs tråden. Det är förmodligen "Nightly Tester Tools" du vill ha.

Annars är det bara att ladda ned tillägget, öppna det som en .zip-fil, öppna filen "install.rdf" och ändra siffran under " <em:maxVersion>" till något högre (4.0 till exempel) och sedan spara igen.

Nah, det var något man skulle skriva i about:config tror jag

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Fick slänga in några extensions (typ mouse gestures, searchbar autosizer, ifox graphite) som undantag i nightly tester tool för att dom skulle fungera, men resten funkar wünderbar. Verkar ladda lite snabbare, inte dumt alls detta.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Ni som vill använda plug ins som egentligen inte fungerar och som inte vill bråka med separata program så som det där Nightly Tester Tools kan ju testa detta

Citat:

1. Type about:config into Firefox’s address bar and click the “I’ll be careful, I promise!” button.
2. Right-click on the Firefox window. Select New > Boolean.
3. When asked to enter the preference name, type extensions.checkCompatibility and click OK.
4. Make sure false is selected/highlighted and click OK. The end result should look something like the image below.
5. Restart Firefox and all your previously disabled incompatible add-ons will be enabled.

http://www.raymond.cc/blog/archives/2008/10/29/enable-firefox...

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sputte
Uggggggg. Tab Mix Plus funkar ju inte med denna versionen! D:

Finns ny build ute som gör det, samma gällde för flera av mina favorittillägg, man måste bara snoka runt lite.

http://tmp.garyr.net/forum/viewtopic.php?t=7031

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

fierfox 3.5 är mycket skönare känns mycket snabbare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaff
Någon mer som har problem med att det tar väldigt lång tid innan FF startar?

Japp! Seg deg när man öppnar. Irriterande faktiskt. Nu är IE snabbare att öppna.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Nu ska man bara spara sina bokmärken

Sedan jag skaffat Mac har det blivit en fröjd. Inget sparande av bokmärken, bara att ersätta gamla Firefox med det nya, done

Permalänk
Medlem

Kör rc versionen för Linux, den är extremt seg med Java fattar inte vad det är...

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Har testat opera, men ärligt talat fattar jag inte grejen. Om browsern inte stöder adblock då är jag inte intresserad. Med tillägg så kan jag få det precis som jag vill ha det, och inget spöar adblock med element hider helper om man vill bli av med all mög som belamrar siterna idag. Opera har inte en chans med sin inbyggda blocker. Xmarks för bokmärken, mouse gestures går att få också. Tycker dessutom att Opera laddar sidorna skumt jämfört med firefox, det tar tid och sen kommer allt på en gång. Firefox pumpar ut information pö om pö direkt. Safari 4 har jag också men varför köra den? Ingen adblock........... Nej du, det blir eldräven ett bra tag skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nukethenick
Om browsern inte stöder adblock då är jag inte intresserad. Med tillägg så kan jag få det precis som jag vill ha det, och inget spöar adblock med element hider helper om man vill bli av med all mög som belamrar siterna idag.

Med mög menar du annonserna som hjälper sajterna du besöker att tjäna lite pengar?

Det är förstås upp till var och en, men personligen låter jag dem vara kvar. Det enda jag använder är Noscript som blockar crossite scripts Men jag har whitelistat sweclockers.com så att jag ser de flesta annonserna de kör.

Jag störs inte så mycket av dem, de segar inte ner min surfning och ibland ser jag faktiskt något som kan vara intressant också.

Permalänk
Medlem

Jag har provat att surfa med annonserna kvar och det går i stort sett inte. Många siter har ju fler annonser än redakionellt material. Dessutom så klickar jag aldrig på något så det spelar ingen roll. Om du ser eller inte ser annonserna spelar ingen roll ifall du inte klickar på dem också, annars syns det inte i statistiken som används för att kränga banner-utrymme.

Jag kan visa annonserna en gång i veckan här och klicka frenetiskt på allihop, det kanske hjälper.

Permalänk
Medlem

Marknaden borde faktiskt göra sitt och satsa på extremt optimerade och lätta annonser som ändå är tilldragande. Flash är bra på många sätt, men det används också mycket i skitsammanhang och med dåliga annonser.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Marknaden borde faktiskt göra sitt och satsa på extremt optimerade och lätta annonser som ändå är tilldragande. Flash är bra på många sätt, men det används också mycket i skitsammanhang och med dåliga annonser.

Ja har funderat på det ett tag jag med.
Elddopet för firefox 3.5 blev expressens hemsida .. förr stannade det upp ett par sekunder, nu flöt det avsevärt bättre.

Undrar bara varför dom helt(?) slopar namnet Firefox, i stort sett allt jag får upp är arbetsnamnet Shiretoko, eller är det för att den inte finns i reposarna för Intrepid ?
Körde in det med den bloggposten som någon länkade till, allt verkar funka (inkl tabmix) utom mina teman jag hade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Japp:
document and settings blabla\användare blabla\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\blablabla\chrome\

Redigera filen som finns där och lägg till raden:
.tabs-newtab-button {display:none}

Spara som userChrome.css

Starta om FF.

Tackar!

Permalänk

Överraskad att den kändes med en gång snabbare.

Bästa webbläsaren har blivit ännu bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Vad menar du?

Ett tips för dom som stör sig på att det inte går att stänga sista fliken som i tidigare versioner så kan man knappa in "about:config" i adressfältet och leta upp browser.tabs.closeWindowWithLastTab och ändra till false.

Har gjort precis som du beskriver ovan men får det inte att funka. Provade att både först starta om firefox och sedan starta om datorn men blev ingen skillnad. Jag kan fortfarande inte stänga sista fliken och få en tom sida utan jag måste fortfarande stänga hela fönstret för att bli av med sista fliken. Vad gör jag för fel?

Har även kollat att inställningen fortfarande står på "False" efter omstarten.

Visa signatur

Asus P6X58D-E || Intel Core i7-930 || Corsair H50 || 3x4GB Crucial Ballistix Elite 1866MHz CL9 || Sapphire R9 390 Nitro 8GB || Sandisk Extreme II 2x120GB RAID 0 || Antec P183, 4 st Chassifläktar || Antec True Power 650W || ASUS VG248QE