Permalänk

Dator till 42" LCD

Hej!
Jag har en laptop, men tänkte bygga en stationär dator men skippa skärmen och koppla den direkt till min LCD TV (en Zepto full-hd med hdmi).
Jag har viss erfarenhet av att bygga datorer men aldrig en som skall användas på detta sätt, och med begränsad budget. Datorn skall användas till att spela World of Warcraft, surfa m.m. och se på dvd/hd-film. Skulle följande system klara av det?

Mvh Erik

- Sony Nec Optiarc DVD+-R/ RW/ DL AD-5200S-0B -232kr
- HITACHI 500GB 7200RPM 16MB SATA -321kr
- DELTACO Minitower utan nätdel, 4x5,25", 7x3,5", pianolackad front -279kr
- 2x APACER Memory 1.0GB PC-800 DDR2 PC6400 -264kr
- CLUB 3D HD 4850 PCI-E 512MB GDDR-3 HDMI -1192kr
- ASUS M2N-MX SE PLUS AM2 NF430 MATX (90-MIB2I0-G0EAY00Z) -531kr
- HIPER Hiper PSU HIPER-S series 425W - Silver (HPU-4S425) -346kr
- AMD ATHLON X2 7850 2.8GHZ BLACK SKT AM2+ L1/L2 3MB 95W P -715kr

Summa: 3880kr

Permalänk
Medlem

Surfa på 42... läsa text alltså...

Jag skulle tro du kommer inte bli så nöjd.

Dock om du med Firefox zoomar siter, så de blir 150%-250% större så blir det nog helt ok.

Permalänk
Medlem

Min bror surfar på ett par meters avstånd på sin 47" full-hd lcd och min far surfar ifrån ca 3 meter ifrån sin 63" full-hd plasma, inga problem alls!

Själv surfar jag 2 meter ifrån min htpc i sovrummet på min 32" hd-ready lcd och det är inga problem alls att läsa text, har inte ändrat något!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Det var något jag var orolig för. Men det är alltså tillräckligt tydligt?
I värsta fall får jag surfa på laptopen istället, det är inte det viktigaste. Det jag undrar över om det kommer gå att spela och klolla på HD-film?

Permalänk
Medlem

HD-film - Check.
Spel - Check.

Kommer man spela med fulla inställningar, så kan man räkna med att det kommer att rycka till.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Behöver man mer minne för att spela på en så stor skärm, eller klarar man sig på 2gb? För jag kör XP och om jag förstått det rätt klarar XP inte 4gb? Kan vara felinformerad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
Behöver man mer minne för att spela på en så stor skärm, eller klarar man sig på 2gb? För jag kör XP och om jag förstått det rätt klarar XP inte 4gb? Kan vara felinformerad.

Jag sitter på 4gb och står att jag har 3gb~ i windows xp när jag kollar. Om jag inte har helt fel så kommer man upp i 4gb när du startar ett spel kan dock vara fel information eftersom att jag inte alls kan mycket om datorer, skulle vara bra om nån lite mer kunnig kan fast ställa detta.