Lite hårddisk råd tack...

Permalänk

Lite hårddisk råd tack...

Har just nu 2*74GB Velociraptors i Raid0 och en 1TB samsung spinpoint som lagring och även en ramdisk med lite småprogram och pagefile. Kommer köpa antingen intels nya SSD 80GB när den kommer eller 3*30GB OCZ Vertex diskar och köra Raid0. Min fråga är vad som är bästa konfigurationen när jag har alla diskar på plats.

Min grundtanke är OS och vanliga program på intel/Vertex disken och sedan installarade spel och större program på Velociraptor raiden och lagring fortsatt på 1TB disken...

Är detta bästa alternativet eller jag borde göra annorlunda?

Sedan till Pagefilen, på SSD/Ramdisk eller Velociraptor raiden?

Slutliga frågan, skall man köra ramdisk också eftersom jag har gott om ramminne och om ja vad är bra att lägga på ramdisken?

Tacksam för era funderingar och svar.

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem

Kör du windows skulle jag lägga alla program på en egen disk, bara köra Windows på SSDn. När windows krashar (för det gör det) eller får ett uppruttnat register (för det får det) har du allt viktigt på de andra diskarna och kan installera om. Vissa skitprogram som som måste installeras om kan ju ligga på C:.
Jag hade lagt Pagefile och kanske några vanliga program (typ Firefox) i RAM-disk.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max