Spelen hackar till och sen har grafiken blivit cp ( Har bild på det)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahl1n
Skit samma finns ingen garanti okej!
Sedan är det inte värmen det vet jag har försökt kolla om det är något med installationen eller något och det är det inte:/ och det är olika hur länge jag kan spela ibland 4timmar i bland 2 minuter.

Mvh
Dahlin

Jo, värmeproblem kan vi nog utesluta.

Ser det likadant ut varje gång?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahl1n
Skit samma finns ingen garanti okej! :P[...]

Känns som att det ligger en hund begraven ;).

Kom igen, berätta nu varför du inte har garanti.

Permalänk
Medlem

Hur kan grafik får en hjärnskada?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

vet inte om någon skrivit de innan, men jag får ungefär så me när jag tabbar ner och upp spelet igen. Men ger jag fan i och tabbar ner så funkar de fint. Har varit så på de 2 senaste datorerna och är så på flera jag känner. Så om de är så de uppstår för dig med så är de spelet som har de som feature bugg:)

Permalänk
Medlem

DEt började med att det bara var när jag tabbade ner men nu blir det så och det är olika saker som händer varje gång ibland blir det bara svart vitt ibland blir skärmen full av massa linjer av olika färgen.

Jag har ingen garanti kvar för att jag har tagit bort orginal fläkten och kan inte hitta den igen och sätta på skiten och lämna tillbaka det!

Mvh
Dahlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem

Testa lite äldre drivrutiner. Ibland är inte de nyaste drivrutinerna de bästa. Och se gärna till att de avinstalleras ordentligt också. Finns program för det.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Om ingen nämnt det så, testa OmegaDrivers till grafikkortet, har alltid använt dessa själv och har funkat klockrent.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Medlem

Tack
men kanske har hittat svaret på skiten:P
har nämligen precis bytt skärm för tillfälligt och nu får jag inga som hälst problem med bilden eller någonting...
kan det var det:P?

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zorikal
Min syster som läsar juridik säger att allting över 500kr har 2 års garanti?

Antingen har du missuppfattat henne, eller så bör hon seriöst tänka över om hon skall fortsätta sin juridikutbildning.

googla garanti och reklamationsrätt, eller läs på konsumentverkets hemsida t.ex.

Jag lutar åt att grafikkortet är defekt och att felet kommer komma tillbaka för jag tror inte att en skärm kan ge såna fel.

Kanske något annat ändrades i samband med att skärmen byttes?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Nää har bara satt i en annan skärm inte fixat något med inställningarna eller någonting. men vetefan om det kanske har ändrats något...
men jag har ändå mina tankar på att köpa ny dator då jag vill ha ett i7 system;P men men bil kommer ju komma före att köpa sedan får jag se hur mycket pengar som finns kvar efter det.

Mvh
Dahlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem

Hade precis samma grafikfel på min gamla dator, orkade aldrig felsöka problemet.

Men en dag small nätaggregatet och jag köpte ett nytt, efter det fungerade grafikkortet som vanligt igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zorikal
Min syster som läsar juridik säger att allting över 500kr har 2 års garanti?

Privat: 1 års garanti (minimum) och 3 års reklamationsrätt. Företag: 3 månaders garanti (minimum) och ingen reklamationsrätt. Så har jag fått lära mig att det ligger till.

Permalänk
Medlem

det ser ut som 'package loss'.
har du testat din bredbandsuppkoppling?
och testat för virus osv?

Permalänk
Medlem

har telia 24/1 funkar finfint inte det som är problemet.
Virus har jag inte då jag använder virus program bandvägg och det har blivit så flera gånger efter att jag har ominstallerat datorn från början.
Mvh
Dahlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1