Ej behörighet när jag ska ta bort en map

Permalänk
Medlem

Ej behörighet när jag ska ta bort en map

Installerade Win 7 idag.
Då säger den att den kommer spara den gamla Windows mappen och program mappen.

När jag försöker ta bort program1 som den heter. Så Står det att jag inte har behörighet.

Men jag kunde ta bort Windows.old mappen.

Jag gjorde då att Egenskaper -> Säkerhet -> Redigera, gjorde så alla konton skulle få behörigheten, men funkade ändå inte.

Hur gör jag som för att få bort program1 mappen?

Jag gick även in och kollade på användarkonton, då står det att jag är Administratör.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

Installera om och formatera partitionen innan du väljer att installera på den.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

orkar inte att formatera om, går det inte på något annat sätt att ta bort den?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

Tror du behöver ta ägandeskap över mappen och allt under den.

Edit: Lite googlande säger att i Vista funka det med diskrensningen för "All users"

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

Jag har tagit över ägandeskap av mappen, men funkar ändå inte.

Testade med diskrensningen, funkade inte heller

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk

Har du tagit ägandeskap över allt i mappen också ?

M.V.H Peter

Permalänk
Medlem

Japp, det har jag.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk

Kan vara någon process eller tjänst som ligger o kör i mappen som måste stängas av först. Jag hade så en gång när jag skulle ta bort en mapp.

Då gick jag in i mappen och raderade en sak i taget tills jag stötte på något som inte gick att ta bort och då såg jag att det låg o körde en process på den filen. Stängde av den och raderade sedan utan problem.

Vet inte om det är så för dej, men många gånger ligger processer kvar o kör efter ett program avslutats.

M.V.H Peter

Permalänk
Medlem

Gjorde som du sa. Det var Adobe som var igång. Men nu hittar jag inte den i aktivitetshanteraren :/

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+