Hotmail stänger för outlook - lösning?

Permalänk
Medlem

Hotmail stänger för outlook - lösning?

Har länge kört mina flertal emailkonton via outlook express och hotmail har varnat några gånger att de stänger denna gratistjänst och nu tror jag dom har gjort det.

Även om de hänvisade till nån bröte så är jag nyfiken på hur ni har löst hanteringen av flertal konton på ett smidigt sätt nu efter denna ändring de gör?

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Windows Live Mail tycker jag är ett bra alternativ. Tar i alla fall Hotmail, G-mail och Telia som jag kör.

http://download.live.com/wlmail

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk

De flesta e-postklienter klarar väll idag av flera konton samtidigt, med eller utan lösenord, själv kör jag dock med ett konto bundet till Mozilla Thunderbird. Har en gång använt mig av Outlook men kände att det inte var vad jag eftersträvade med en mailklient (teman och andra tillägg).

Permalänk
Medlem

Numera har ju hotmail stöd för pop3 så då borde du kunna ställa in kontot på det istället i outlook express så borde det fungera.

Använder själv opera som mailklient.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Jag använder Windows Live Mail för min mail eftersom jag enbart använder min Hotmail-adress just nu.
Inte världens snyggase gränssnitt men det fungerar som det ska.
Jag är van med Office Outlook 2007 men använde inte så många av dess funktioner.
Jag saknar dock PST-hanteringen i Windows Live Mail som finns i Office Outlook.
Men eftersom all mail och kalendern ändå ligger "online" på nätet så behövs ju inte PST-filerna för backup.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

Jag kör Thunderbird för både ISP'ns POP, Gmail och Hotmail, fungerar utmärkt.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Fick bli den där Live Mail, stönigt utseende men det gick ju relativt smärtfritt att styra upp ens konton iaf.

Tackar för hjälpen.

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Prenumererar på http://www.idg.se/ epostutskick. Och fick en lösning för att hämta post. Har tyvärr raderat mejlet. Det går bra att hämta, men när man raderar i OE så ligger det ändå kvar på hotmail