Permalänk
Medlem

Köpråd: 20-22" TFT skärm

Kollat runt lite på diverse hemsidor nu, men eftersom jag inte kan sådär extremt mycket om skärmar vänder jag mig till er. Skärmen skall helst inte överstiga 2k. Det är framförallt spel den skall användas till, så vad tycker ni jag skall köra på?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiWo
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=449949

Visst den är lite större men bra pris för bra skärm

Men de jag tänker på är att, blir inte den väl stor att spela på?

Permalänk
Medlem

Jag spelar ioft inte mycket men sålänge du inte tänker sitta extremt nära skärmen så är det nog inga problem Kan säga att skärmen e grymm till film dock

Permalänk
Medlem

Dell 2209WA är svaret på din fråga, tveklöst, den kostar lite mer, men de extra slantarna är det värt, du hittar ingen bättre skärm i den prisklassen, inte 1000 eller 2000kr upp heller

Permalänk
Medlem

okej :)men jag skulle gärna vilja ha lite "expert" råd kring skärmar i den prisklassen jag är ute efter så jag vet vad jag skall gå på.

Permalänk
Medlem

http://www.xjom.se/page_1222288978103.html
Rekomenderar denna länken!!!
Xjom finns här på sweclockers å hjälper många med olika datorpaket osv.

Permalänk
Medlem

Man tackar! Men om man kollar tex inet så har dom ca 8 st 22" skärmar som ligger på prisintervallen 1600-1700 och vad jag kan se är de ingen större skillnad på dem, någon som orkar kolla på dom å säga vilken av dom du skulle rekomendera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z4ta
Man tackar! Men om man kollar tex inet så har dom ca 8 st 22" skärmar som ligger på prisintervallen 1600-1700 och vad jag kan se är de ingen större skillnad på dem, någon som orkar kolla på dom å säga vilken av dom du skulle rekomendera?

De är ingenting mot denna: http://www.dustinhome.se/pd_5010249814.aspx? även Xjom kommer hålla med om det! Ifall du läser i denna del så ser du att jag skrivit en hel del om den, alla som köpt den är nöjda och belåtna. Och att få en IPSpanel för under 3k, det är bara löjligt billigt.

Dellen har även lågt inputlag, vilket är bra när man spelar.

Permalänk
Medlem

Det låter som ett extremt bra alternativ, dock skulle jag gärna vilja ha alternativ på billigare variant också, gärna under 2k, som fungerar bra till spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z4ta
Det låter som ett extremt bra alternativ, dock skulle jag gärna vilja ha alternativ på billigare variant också, gärna under 2k, som fungerar bra till spel

Kan förstå att du vill ha en billigare skärm, men tro mig, de extra hundralapparna är det värt, det är så mycket mer skärm för pengarna att det är löjligt. Men jag måste nog motvilligt säga T220 eller BenQs nya, tror inte 2200HD är så lätt att få tag på längre....?

Permalänk

T220? Dels är den gammal nu (fjolårets modell) och sen testar G2210 Bättre än både 2200HD och T220..

http://reviews.cnet.com/lcd-monitors/dell-g2410/4505-3174_7-3...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obediance
T220? Dels är den gammal nu (fjolårets modell) och sen testar G2210 Bättre än både 2200HD och T220..

http://reviews.cnet.com/lcd-monitors/dell-g2410/4505-3174_7-3...

Ja, men den kostar 2400 på billigaste stället? Då är Dell 2209WA ett bättre val. Eller menar du kanske någon annan skärm än: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=407933 ?

Permalänk

Hmm kanske den är, jag skulle gärna vilja se en jämförelse mellan 2209WA och G2210/2410.. någon som äger en 2209WA som bor i sthlmsområdet? ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obediance
Hmm kanske den är, jag skulle gärna vilja se en jämförelse mellan 2209WA och G2210/2410.. någon som äger en 2209WA som bor i sthlmsområdet? ^^

Inte kanske Det är en IPSpanel med lägre inputlag än en T220, den är garanterat bättre

Permalänk
Medlem

jag köpte nyligen en BenQ 20" skärm för runt 1300kr på inet.. den billigaste.

är i Norge nu, men väntar du tills på söndag så kan jag berätta för dig hur den funkar. MVH/Tommie

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Har nu fått min skärm, en BenQ G2020HDA, och jag är jättenöjd!

för drygt 1300kr är det en riktigt bra skärm. inte alls så värdelösa betraktningsvinklar jag läst om i tester, och den har bra respons, ingen input lag eller sånt. bilden är enligt mig väldigt fin. inte några döda pixlar eller liknande.

en kalasskärm IMO. köp om du är ute efter en billig skärm.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
Har nu fått min skärm, en BenQ G2020HDA, och jag är jättenöjd!

för drygt 1300kr är det en riktigt bra skärm. inte alls så värdelösa betraktningsvinklar jag läst om i tester, och den har bra respons, ingen input lag eller sånt. bilden är enligt mig väldigt fin. inte några döda pixlar eller liknande.

en kalasskärm IMO. köp om du är ute efter en billig skärm.

Du vet helt enkelt inte vad du ska titta efter, dåliga betraktningsvinklar märks av redan rakt framifrån genom en ytterst liten färgskillnad i hörnen då du flyttar huvudet rakt till olika punkter.

Har du testat att den inte har något inputlag eller är det något du gissar dig till? ALLA tftskärmar har inputlag, jag gissar på att du inte har någon aning om vad du snackar om. Billig skärm för pengarna, är en Dell värd 1300 mer? Svaret är lekande lätt ja!

Permalänk
Medlem

självklart är jag ingen inbiten tft skärm testare... det borde ju vem som helst förstå. klart den har inputlag, men inget som märks av när man spelar, som det gjorde på tidiga skärmar. har inte haft plattskärm på länge, och den första led av enorm lag. däremot känns den här sjukt snabb.. JAG märker inte av nån lag helt enkelt. om DU gör det, eller om nån nisse med mätutrustning gör det så FINE..

enligt ett test jag läste så hade denna typ usla betraktningsvinklar. har inte så jävla mycket o jämföra med, men tycker att dom är acceptabla. skärmen kostar 1300kr lixom..

det jag försöker säga är att det är en grymt prisvärd skärm enligt min egen uppfattning.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
självklart är jag ingen inbiten tft skärm testare... det borde ju vem som helst förstå. klart den har inputlag, men inget som märks av när man spelar, som det gjorde på tidiga skärmar. har inte haft plattskärm på länge, och den första led av enorm lag. däremot känns den här sjukt snabb.. JAG märker inte av nån lag helt enkelt. om DU gör det, eller om nån nisse med mätutrustning gör det så FINE..

enligt ett test jag läste så hade denna typ usla betraktningsvinklar. har inte så jävla mycket o jämföra med, men tycker att dom är acceptabla. skärmen kostar 1300kr lixom..

det jag försöker säga är att det är en grymt prisvärd skärm enligt min egen uppfattning.

Lagg och eftersläpningar har okänsliga personer som du och mig inte märkt på skärmar sen flera år tillbaka. Jag är rätt så skadad på den fronten kan sägas. Men det finns de som är känsliga och då gäller det att tipsa om bra skärmar med lågt inputlag.

För 1300 är det nog en superb skärm, säger inget annat.

Permalänk
Medlem

Inet har en Samsung kampanj T220 för 1695 kr https://www.inet.se/kampanj/kampanj/samsung/

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Lagg och eftersläpningar har okänsliga personer som du och mig inte märkt på skärmar sen flera år tillbaka. Jag är rätt så skadad på den fronten kan sägas. Men det finns de som är känsliga och då gäller det att tipsa om bra skärmar med lågt inputlag.

För 1300 är det nog en superb skärm, säger inget annat.

jo jag vet, men killen frågade efter en skärm som var billig och funka bra i spel. det är den här. jag försökte beskriva skärmen ur en normal persons synvinkel, och blev nertryckt av nån som inte läst hela tråden, eller ens vad killen söker.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
jo jag vet, men killen frågade efter en skärm som var billig och funka bra i spel. det är den här. jag försökte beskriva skärmen ur en normal persons synvinkel, och blev nertryckt av nån som inte läst hela tråden, eller ens vad killen söker.

Nedtryckt? Av vem? Killen frågar efter den bästa skärmen han kan få för HELST under 2k, nu har ju Dellen dratt iväg i pris upp till 2700 tyvärr, men när den kostade 2300 så var den oslagbar prismässigt.

Permalänk
Medlem

Har själv Dell'en och den är som sagt i en klass för sig i den prisklassen. Visst, de flesta har en viss budget man måste hålla sig till. Men jag tycker du ska försöka få tag i de extra slantarna på något sätt. Det kommer du att ha igen i ett längre perspektiv. Bara en en sådan sak som foten och ergonomin är värd några extra hundralappar. Dessutom gäller pixelgarantin för en död pixel.

Visa signatur

Antec Three Hundred | Asus M4A78T-E | AMD PII X3 720 BE @ 3.5 GHz | OCZ DDR3 2x2GB @ 1600 7-7-7-21 | XFX GTX 260 @ 720/1170/1520 | Noctua NH-U12P | Corsair 620W | Hitachi Deskstar P7K500 500GB | Dell 2209WA