Kan jag ändra inställningar för dyamisk fläkt i Expert Tool?

Permalänk
Medlem

Kan jag ändra inställningar för dyamisk fläkt i Expert Tool?

Hej,

Tycker mina Gainward gtx260 väsnas lite mycket om de ligger på 40% fläkthastighet. Drar jag ner dem till fixed 30% tycker jag det blir en helt acceptabel ljudnivå och undrar därför om jag på något sätt kan ändra inställningarna för dynamisk fläkthastighet i Expert tool, programvaran som följer med gainward korten?

Jag vill alltså kunna ändra så att fläkthastigheten automatiskt lägger sig på 30% när jag bootar (40% i nuläget), och göra så den automatiskt går upp om korten blir varmare än ett visst antal grader.

Har jag på fixed 30% tror jag att korten lätt kan brännas om jag glömmer ändra tillbaka till dynamic när jag t.ex spelar spel.

Hoppas jag gör mig förstådd
Tack på förhand.

Visa signatur

Corsair tx650W || Gigabyte EX58-UD4D || 2x Gainward GTX 260 || 6x Crucial DDR3 1333MHz 2GB || Core i7 920 2.67 ghz || Win 7 Pro x64

Permalänk

Rivatuner kan göra det du väljer vilken hastighet sen kryssar du i "Apply fan settings at windows startup"

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Skall prova genast.

Visa signatur

Corsair tx650W || Gigabyte EX58-UD4D || 2x Gainward GTX 260 || 6x Crucial DDR3 1333MHz 2GB || Core i7 920 2.67 ghz || Win 7 Pro x64