Permalänk
Medlem

Anovo är ett företag som man definitivt inte vill ha att göra med.

Jag hade haft min Xperia X1 i ett par veckor när skärmen började krångla.

Den skickades in till anovo och jag fick tillbaka den idag.
Det första man noterar är att det finns fula märken på den som inte fanns innan.

Jag slår igång telefonen och lägger ifrån mig den för att äta lunch. Just nu visar telefonen att batteriet är fullt. När jag ätit färdigt tar jag upp den och tiltar ut tangentbordet varvid den börjar pipa som en kulspruta och jag upplever den väldigt varm.
Reset som gäller.

Telefonen startar upp och visar att man bara har halva batteriet kvar så jag sätter den på laddning och sätter mig framför tv'n.
En timme senare tänkte jag hämta telefonen, man nästan bränner sig på den när man ska ta den från laddaren och telefonen visar dessutom att
batteriet är slut!!

Woooh. 3-4 timmar efter att man fått tillbaka telefonen så är det dags att packa ner den för att skicka iväg den igen.

Det bästa av allt är att man får stå för frakten trots att det är garanti ärenden och de ska ha 19.50 för att man ska få ringa med den.

Undras vad de lyckas sabba nästa gång man skickar in den och hur sega de ska vara denna gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pucko
Anovo är ett företag som man definitivt inte vill ha att göra med.

Jag hade haft min Xperia X1 i ett par veckor när skärmen började krångla.

Den skickades in till anovo och jag fick tillbaka den idag.
Det första man noterar är att det finns fula märken på den som inte fanns innan.

Jag slår igång telefonen och lägger ifrån mig den för att äta lunch. Just nu visar telefonen att batteriet är fullt. När jag ätit färdigt tar jag upp den och tiltar ut tangentbordet varvid den börjar pipa som en kulspruta och jag upplever den väldigt varm.
Reset som gäller.

Telefonen startar upp och visar att man bara har halva batteriet kvar så jag sätter den på laddning och sätter mig framför tv'n.
En timme senare tänkte jag hämta telefonen, man nästan bränner sig på den när man ska ta den från laddaren och telefonen visar dessutom att
batteriet är slut!!

Woooh. 3-4 timmar efter att man fått tillbaka telefonen så är det dags att packa ner den för att skicka iväg den igen.

Det bästa av allt är att man får stå för frakten trots att det är garanti ärenden och de ska ha 19.50 för att man ska få ringa med den.

Undras vad de lyckas sabba nästa gång man skickar in den och hur sega de ska vara denna gång.

Haha, go Anovo!

Min f.d. Xperia som nu är reklamerad pga massa strul, fick jag tillbaka första gången med fler sprickor än vad det var när jag skickade in den och tredje gången den reklamerades så skulle antennen bytas och när jag fick tillbaka telefonen så tappade jag täckning non-stop.

Epic fail!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag var idag i kontakt med Tele2 och blev hänvisad till deras mob support på ngt 031 nummer. De skulle skicka en fraktsedel så jag fick den skickad till mobilakuten istället. De sa även att de hade mycket problem med anovo liknande minna där saker kom tillbaka i sämre skick än det skickats in. Får hoppas på att Mobilakuten kan sitt jobb. Att få skadorna på skalet åtgärdade kan man väl glömma. Skicket på batteriet är väl säkert inte det bästa när det kokats heller.

Det som gör mig mest förbannad är att Anovo gjort ingrepp i telefonen och skickat tillbaka ngt som är livsfarligt. Den blev ju stekhet så vad hade hänt om jag laddat den över natten. Det vågar jag inte ens tänka på.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pucko
Jag var idag i kontakt med Tele2 och blev hänvisad till deras mob support på ngt 031 nummer. De skulle skicka en fraktsedel så jag fick den skickad till mobilakuten istället. De sa även att de hade mycket problem med anovo liknande minna där saker kom tillbaka i sämre skick än det skickats in. Får hoppas på att Mobilakuten kan sitt jobb. Att få skadorna på skalet åtgärdade kan man väl glömma. Skicket på batteriet är väl säkert inte det bästa när det kokats heller.

Det som gör mig mest förbannad är att Anovo gjort ingrepp i telefonen och skickat tillbaka ngt som är livsfarligt. Den blev ju stekhet så vad hade hänt om jag laddat den över natten. Det vågar jag inte ens tänka på.

aftonbladet nästa?

fatta va kul det skulle vara om detta kom ut på aftonbladet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
aftonbladet nästa?

fatta va kul det skulle vara om detta kom ut på aftonbladet.

Vad är säkerhets avståndet?

man kanske skulle ladda lite till så man får en ny.

Nej skämt och sido, på ett eller annat sätt skullle nog det negativa hamna på SE och inte anovo med en rubrik som detta. Dessutom har det ju inte hänt ngt än. Hade ngt hänt hade de kanske velat skriva om det.

Permalänk

Nån´som vet vart Katsching skickar sina telefoner på reparation? Är det kanske bara anovo som utför massreparationer nu? Mobilakuten finns ju men inte i min hemstad..tror jag. Eller finns dom i Linköping igen?

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Hedersmedlem

dom flesta skickar sina lurar till anovo / engström

Permalänk
Medlem

I stort sett alla använder Anovo även vi gör det, jobbar i en RingUp butik. Skickar vi telefoner till någon annan verkstad slutar det med att Anovo
har telefonen endå för den andra verkstaden kunde inte reparera den....

Detta med mobiler är ett skit i dagens läge.

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk

Anova/Engström

Vilket skitbolag har en Nokia 6500 Slide den har varit där mer än någon annan telefon displayen fungerar inte o jag lämnar in kommer efter 4 veckor (suck) o samma fel kvarstår o så står felsökning gjord o inga fel påträffade?????? Gjort det 4 ggr nu har jag köpt en annan lur..Tänk om det fanns nån sida där man kunde svartlista såna skojare

Visa signatur

JWT

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Anova/Engström

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabeldraken
Vilket skitbolag har en Nokia 6500 Slide den har varit där mer än någon annan telefon displayen fungerar inte o jag lämnar in kommer efter 4 veckor (suck) o samma fel kvarstår o så står felsökning gjord o inga fel påträffade?????? Gjort det 4 ggr nu har jag köpt en annan lur..Tänk om det fanns nån sida där man kunde svartlista såna skojare

reklamera telefonen o kräv tillbaka pengarna

Permalänk
Medlem

tredje gången de försöker fixa ett fel utan att finna ett, har du rätt till en ny produkt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
tredje gången de försöker fixa ett fel utan att finna ett, har du rätt till en ny produkt.

Direkt felaktigt. Fel måste konstateras.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Nån´som vet vart Katsching skickar sina telefoner på reparation? Är det kanske bara anovo som utför massreparationer nu? Mobilakuten finns ju men inte i min hemstad..tror jag. Eller finns dom i Linköping igen?

Vet inte riktigt hur du menar nu men har du problem med en SE eller Nokia du köpt på Katshing så skickar du den till Mobilakuten. Vart Mobilakuten skickar telefoner vet jag dock inte. Första vändan till Mobilakuten gick väldigt snabbt, skickade den på torsdag och fick tillbaks den nästa torsdag ("byte mekaniska delar och mjukvara"), felet var dock kvar så den gick i retur direkt, nu står det "på extern service, vidareskickad för utbyte, rep eller bedömning till tillverkaren" på min orderstatus.

Permalänk

Mja jag menade att jag trodde att jag var tvungen att skicka den till Katshing för vidarebefodran till reparatör eftersom att den är köpt där (SE C905 med tusen fel)
Men man kanske kan skicka till mobilakuten direkt?

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Ja du ska vända dig till inköpsstället när du har problem med en vara, i Katshings fall så går du in på deras hemsida och väljer din tillverkare så står det detaljerat hur du ska gå tillväga. Lätt som en plätt

Permalänk
Medlem

det händemig enliknande grej närjag lämnade in min n73 på TRE i LUND.
Först sa de att det var mjukvaran, vilket de hade uppdaterat.
Sen sa de att det var knappsatsen, vilket de också bytte ut.
Tredje gången, sa de att inget fel på telefonen.

Sen efter lite tjafs o bråk i butiken lyckades jag klura ut att om man lämnar in en telefon 3ggr på garanti så har man rätt att få en ny.. så jag fick en SE C510

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Det är en fördel med Telenor.. Dom har egen verkstad så i dom flesta fall slipper man anovo.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EyEr0n
Jasså?
Hur många reparationer gör du per dag då?

Det JAG lyckas med är att det FUNGERAR... Hur många lyckas Anovo med? NOLL?

Jag har 100% fungerande hittills, Anovo ~30%?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Lämnade in min C905 för att micen var helt kass, det skrapade i högtalaren och sen lite andra fel så klart. Fick tillbaka den ifrån Anovo och skulle prova den. Telefonen fungerade startade men den hittade inte simkortet. In till butiken igen, dom uppdaterar mjukvaran som Anovo skrivit att dom oxå gjort. Telefonen funkar då bättre men hänger sig titt som tätt och fortfarande fel på högtalaren. Nu har jag fått en ny utbytestelefon. Dock verkar den inte heller riktigt kry. Har försökt få mina pengar tillbaka men PhoneHouse vägrar, Så vad ska man göra? Inse att man lagt 5000kr på en telefon som funkat felfritt i nästan en månad av fyra

Visa signatur

Karlsson

Permalänk
Medlem

har inga goda minnen från de tre gången jag hade min laptop där (köpt på the phonehouse), fick tillbaka den med nytt fel, saknade skydd för kortluckan, skuvar saknades samt de som fans va lösa och/eller sönderskruvade. pga alla dessa saknade skruvar så glappar allt lite här och där. kändes nästan som the phonehousebutiken skämdes när jag kom in med datorn efter att anovo tabbat sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XX6
Lämnade in min C905 för att micen var helt kass, det skrapade i högtalaren och sen lite andra fel så klart. Fick tillbaka den ifrån Anovo och skulle prova den. Telefonen fungerade startade men den hittade inte simkortet. In till butiken igen, dom uppdaterar mjukvaran som Anovo skrivit att dom oxå gjort. Telefonen funkar då bättre men hänger sig titt som tätt och fortfarande fel på högtalaren. Nu har jag fått en ny utbytestelefon. Dock verkar den inte heller riktigt kry. Har försökt få mina pengar tillbaka men PhoneHouse vägrar, Så vad ska man göra? Inse att man lagt 5000kr på en telefon som funkat felfritt i nästan en månad av fyra

Tjata på Phonehouse, du ska ha en fungerande produkt. Vägrar dom fortfarande så kan du gå till ARN.

Permalänk
Avstängd

Mii förstår inte alls, det är så många som säger att deras telefoner skickas in till Anovo, min nokia 5800 var lite defekt jag ringde till deras support och fick ett ärende. Skickade in telefonen fick tillbaka den lagad som ny efter 2 veckor. Jag frågade de även i telefon vilket företag de använder för att reparera telefoner och de sade att de har sitt eget dvs Nokia. Varför skickar tå ÅF till Anovo och inte till Nokias egna reparations avdelning?

(NOTERA att jag ringde direkt till Nokia och gick inte genom ÅF i detta fall Telenor)

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Tjata på Phonehouse, du ska ha en fungerande produkt. Vägrar dom fortfarande så kan du gå till ARN.

Ska in med telefonen på måndag igen. Miniräkanren cp:ar ur när man ska gå in i den för andra gången. Funkar varanan gång typ. Knapplåset går i när man trycker skärmen åt höger när telefonen är utdragen. Jävla skit telefon och denna ska ju vara ny. Får jag inte mina pengar denna gången så blir det nog som du säger ARN. Man har väl för fan annat för sig än att springa till Phone House hela dagarna. Får man två nya telefoner och ingen har varit redig någon längre tid då pratar vi inte om måndagsex längre då är det uselkvalite.

Visa signatur

Karlsson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pucko
Jag var idag i kontakt med Tele2 och blev hänvisad till deras mob support på ngt 031 nummer. De skulle skicka en fraktsedel så jag fick den skickad till mobilakuten istället. De sa även att de hade mycket problem med anovo liknande minna där saker kom tillbaka i sämre skick än det skickats in. Får hoppas på att Mobilakuten kan sitt jobb. Att få skadorna på skalet åtgärdade kan man väl glömma. Skicket på batteriet är väl säkert inte det bästa när det kokats heller.

Det som gör mig mest förbannad är att Anovo gjort ingrepp i telefonen och skickat tillbaka ngt som är livsfarligt. Den blev ju stekhet så vad hade hänt om jag laddat den över natten. Det vågar jag inte ens tänka på.

Jahopp. Nu har det kommit upp
"Extern service

Mobilen är vidareskickad för utbyte,rep eller bedömningtill tillverkaren.
Uppskattad tid: 3-4veckor

på mobilakutens sida.

Man har mobilen i en vecka sen strular den. Sen får man vara utan den i två månader (en vända hos anovo som sabbar den totalt först sen 3-4v för att tillverkaren ska bedömma den)

Fasiken vad surt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Mii förstår inte alls, det är så många som säger att deras telefoner skickas in till Anovo, min nokia 5800 var lite defekt jag ringde till deras support och fick ett ärende. Skickade in telefonen fick tillbaka den lagad som ny efter 2 veckor. Jag frågade de även i telefon vilket företag de använder för att reparera telefoner och de sade att de har sitt eget dvs Nokia. Varför skickar tå ÅF till Anovo och inte till Nokias egna reparations avdelning?

(NOTERA att jag ringde direkt till Nokia och gick inte genom ÅF i detta fall Telenor)

Anovo sköter inte Nokias service. utan all hårdvaru service på nokia sköts i två fabriker i Ungern och Bulgarien om jag inte minns fel. vad jag hört så ska den fabriken som ligger en bulgarien hålla högre kvalite o de får ta all service för mobiler från västländer, medans öststaterna får nöja sig me den lite sämre fabriken i ungern

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Till min fasa ser jag nu att jag är i behov (hänvisad till) Anovos tjänster, det är dock 'endast' ett par hörlurar till min HTC Hero som gått sönder, men maken till fräckhet från Anovo (och även HTC som anlitar detta företag) har jag inte stött på förr.

HTC hänvisar till Engström Telecom på ett 08 nummer, det numret är avstängt och hänvisar till ett 0900 nummer(Anovo) som kostar 19:-(!) .. det är helt oacceptabelt att ta ut en sådan avgift vid reklamationsärenden. Jag har mailat till Anovo och kommer maila till HTC.

Får se hur det löser sig.

Permalänk
Medlem

Hejsan

Min LG Arena har varit inne hos Anovo 2 gånger då det är svårt å avsluta samtal samt hittar ej min GPS possition .. sist hade dom uppdaterat mjukvaran till den som redan fanns .. nu när ja kollar så står det på deras sida på min service

Kommentar: Utbytesenhet

men det är samma Serienummer samt IMEI Nummer

vad kan man förvänta sig .. om dom bytt ut mobilen mot en ny borde väl inte vara samma nummer

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk

Min första X1:a var inne på Anovo 2 gånger. Fick en ny då de inte kunde reparera felet. Gissa vad? Samma fel på den nya också! (Handsfree/hörlursuttaget). Får jag en ny nu igen och det är samma fel på den ska jag nog fan reklamera.

Edit: Var nog fel tråd.

Permalänk

Jahopp here we go! Skickade detta till Kattskinn där jag köpte min telefon:

Jag önskar reklammera min SE C905
Jag har haft den inne på reparation nu två gånger för fel på bluetooth funktionen (dålig mottagning). Jag har inte hunnit testa telefonen ordentligt så jag kan inte säkert påstå att det felet är lagat.
Nu har jag fått tillbaka min telefon från Anovo och då är min knappsats trasig- den "hänger löst" och går att
röra och flytta(hela knappsatsen alltså-se själv hur den är konstruerad på C905). Det lyser dessutom igenom runt hela knappsatsen, vilket det inte ska göra.
Man kan också se lite klister, eller vad det nu är längst ner i kanten på knappsatsen.Jag tycker att det är fruktansvärt dåligt
att ha sönder min telefon och sedan inte upptäcka det och bara skicka iväg telefonen. Jag önskar också att få utlägg för mina 2 rek.brev som jag har lagt ut när jag
skicka min telefon- totalt 148 kr.

Telefonen var först reparerad hos mobilakuten men andra gången skickades den till Anovo.
Ser fram emot ert svar.

Anovo! Lägg ner för fan!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Ja vilket skämt för fan.. skrämmande.