Xbox 360/PS3 Utvecklingsmaskin.

Permalänk
Medlem

Xbox 360/PS3 Utvecklingsmaskin.

Tjenare, har lite frågor om Xbox 360/PS3 utvecklingsmaskiner, hur fungerar de, kan man lira online som vanligt med dessa maskiner? Vad är den stora skillnaden mellan dessa och vanliga konsoler? Går det att stänga av just utvecklingsdelen?

Tack för eran tid.

Permalänk

Inget svar till dig men vad är detta för maskiner då?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Skillnaden såvitt jag vet är att man kan debugga på dom, och inte på vanliga.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Avstängd

Sonys kit har väl precis prissämkts till ca 10 000$ från 25 000$.

xbox ingen aning, men en vanlig xbos fungerar ju med soväl kodu som XNA. Ganska billigt att komma igån om man vill lära sig lite om speldesign.

Permalänk
Medlem

Så egentligen är den stora frågan, kan man använda maskinen som en vanlig xbox/PS3, lira på xbox live motsv?

Permalänk

Om någon försöker sälja en utvecklingsmaskin till dig begagnad rör det sig garanterat om stöldgods...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Testpilot

Även om man har pengarna är det bara Sonys och Microsofts partners som får köpa utvecklingsmaskinerna, rent logiskt borde det gå att köra osignerad kod på dom och det vill knappast företagen att vem som helst ska få göra.

Microsoft släppte iallafall rätt nyligen en ny version med mer minne för att göra det lättare att debugga om man har minneshungriga spel.

Tyvärr finns det dåligt med information om maskinerna då utvecklarna skriver på avtal om att inte avslöja något om hur utvecklingen fungerar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Kan säga att ett bolag har konkat och auktionerar ut maskinerna, så stöldgods nej. Enda anledning jag skulle kunna tänka mig köpa en sådan är att kunna spela på den som ett vanligt xbox/ps3.

Permalänk
Medlem

Hmmm... risken för att åka fast är nog minimal. Jag tror dock att det kan vara avtalsbrott att du köper den.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Frågan isåfall är varför? En utvecklingsmaskin lär knappast auktioneras ut till ett lägre pris än 2500kr som en XBOX Elite 120GB kostar. Är det GRINS maskiner du syftar på?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Permalänk

Som sagt jag skulle inte räkna med att utvecklingsmaskinerna går för lägre bud än nypriset på vanliga konsollerna men annars är det bara att slå till. De lär ha ett högt kultvärde i framtiden om inte annat Vem är det som arrangerar auktionen?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Forss, en sådan maskin är mycket värdefull. Om du bara ska spela på den tycker jag du gör något inte helt schysst. Tänk dig en kid som pluggar programmering...

Jag tror att det går att spela men att den har ett eget PSN med andra developers och recensenter för att kunna testa en del online-funktioner.

Jag tror knappast att det kan anses olagligt på något sätt. Den har inte DRM-skydd Öht, HDMI ut kan exemplevis spela in.

Se till att någon som vet vad det är och kan nyttja den får den.

Permalänk
Testpilot

Låter konstigt att man får auktionera ut dom, tycker Microsoft och Sony borde vara väldigt intresserade av att inte få ut dom på vanliga marknaden.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Låter konstigt att man får auktionera ut dom, tycker Microsoft och Sony borde vara väldigt intresserade av att inte få ut dom på vanliga marknaden.

Tippar på att det är en konkursförvaltare som inte har någon aning om vad maskinerna gör / är och bara auktioner ut dom så fort som möjligt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Utvecklingsmaskinerna är nu borttagna från PN-trading i alla fall

Visa signatur

//Mattias

Permalänk

Vad jag vet så kan man göra allt med en utvecklingsmaskin som man kan göra med en vanlig eftersom den ska kunna testa spelen.
Fast den kan mer då den inte är låst på samma sätt.

Udda att de ens lades upp på så sätt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Utvecklingsmaskiner kan som sagt köra osignerad kod, så det är nog enda sättet att någonsin kunna köra piratkopior. Man får ju hoppas att någon cracker får tag i en och kan reverse enginera maskinen och se hur man kommer förbi skyddet på en vanlig maskin.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.