Rädda deletade filer?

Permalänk
Medlem

Rädda deletade filer?

Ok, min inkompetenta bror lyckades precis permanent deleta "C:\Users\"namn"\Documents"... För MIN profil på MIN dator då Har inte gjort någon återställningspunkt i windows (vista) så antar att det är totalt omöjligt att få tillbaka grejerna? Har dock, som tur är, själv sparat under det viktigaste manuellt men inte allt. Nåja finns det något annat sätta att få tillbaka det förutom att använda "restore files" funktionen i "Control Panel\Backup and Restore Center". Har ju som sagt inte gjort en sådan återställningspunkt...

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk

Enda jag tror man kan få tillbax det på ar systemåterställning

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid testa Recuva.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Om inte utrymmet där filerna varit på hårddisken har blivit överskrivna så finns filerna kvar. Då behöver du dock ett tredjepartsprogram.. kan inga såhär på rak arm men vet att de finns:)

Permalänk
Proffsmoddare

Testa "Getdataback for NTFS", vet att namnet inte inger nån vidare respekt men det har räddat mig flera gånger.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Vilket som helst av recovery programmen klarar en delete. Så det ska inte vara några problem. Se till att återskapa datan så fort som möjligt, innan det börjar att skrivas över då blir det genast lite jobbigare för programmen.

Permalänk
Medlem

Håller med, Getdataback är det bästa jag testat,

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Tack alla för de snabba svaren. Ska göra ett försök med programmen ni rekommendera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ybernisse
Enda jag tror man kan få tillbax det på ar systemåterställning

"System Restore" (på engelskt os) tar bara tillbaka systemfiler och dylikt. Ifall det va det du menade.

EDIT: Fick tillbaka de viktigaste Blev i princip bara lite sparade spel som försvann. Tackar för tipsen igen.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.