Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snowy86
Snyggt, stör mig dock på att CPU kylaren sticker ut hade varit sjukt mycket snyggare och smidigare med en NOCTUA NH-C12P istället

du skulle bara veta hur mycket jag har funderat på det

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Personligen tycker jag hela galleriet känns fel. Varför tar inte TS och bygger datorn i ett mindre lättare chassi som kommer med handtag. Jobbar du två timmar om dagen (8-10?) så behöver du kanske inte monsterdator under den tiden, vad jobbar du egentligen med?

Jag hade tagit en betydligt större väska om jag skulle få en sådan här ide. Att kylaren sticker utanför chassit är den största anledningen till att jag sätter en 1a på detta. Hoppas du putsar lite på galleriet framöver (och inte lägger upp ytterliggare ett) så kommer nog jag iallafall att höja mitt betyg.

Resultat vad gäller temperaturer och hur allt fungerar vore också trevligt att se om möjligt.

Jävligt mycket negativt från din sida, men vad gör man med Internet Heroes.

Större väska? Hela idén med datorn verkar ju vara att få den lättare då den vägde 20 kilo, så där failar du direkt.

Att det sticker ut saker från väskan kan man leva med, då man vet vilka bra delar som finns i datorn.

Jag ger den högsta betyg då det är ett jävligt smart bygge, passar både som hem dator då den inte verkar ta mycket plats och det är en perfekt Lan dator.

Jag hoppas det kommer mer projekt från din sida Brolle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Personligen tycker jag hela galleriet känns fel. Varför tar inte TS och bygger datorn i ett mindre lättare chassi som kommer med handtag. Jobbar du två timmar om dagen (8-10?) så behöver du kanske inte monsterdator under den tiden, vad jobbar du egentligen med?

Jag hade tagit en betydligt större väska om jag skulle få en sådan här ide. Att kylaren sticker utanför chassit är den största anledningen till att jag sätter en 1a på detta. Hoppas du putsar lite på galleriet framöver (och inte lägger upp ytterliggare ett) så kommer nog jag iallafall att höja mitt betyg.

Resultat vad gäller temperaturer och hur allt fungerar vore också trevligt att se om möjligt.

du är säkert bar aavundsjuk för att han har bättre delar i sin "väska" än vad du har i din dator

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dontcomehere
Jävligt mycket negativt från din sida, men vad gör man med Internet Heroes.

Större väska? Hela idén med datorn verkar ju vara att få den lättare då den vägde 20 kilo, så där failar du direkt.

Att det sticker ut saker från väskan kan man leva med, då man vet vilka bra delar som finns i datorn.

Jag ger den högsta betyg då det är ett jävligt smart bygge, passar både som hem dator då den inte verkar ta mycket plats och det är en perfekt Lan dator.

Jag hoppas det kommer mer projekt från din sida Brolle

Negativt? Konstruktiv kritik heter det.

Jag såg först nu att det var ett ATX-moderkort han körde med, då begränsas ju alternativen vad gäller smidiga chassin. My bad.

Och fail kan du vara själv, sticker kylningen ut så är det ökad risk för att det dels kommer in skit i datorn samt att kylaren kan fastna i en dörr och på så vis förstöra en eller flera komponenter i väskan. Genom att låta kylaren sticka ut så försvinner ju lite av vitsen med att förvara den i just en väska.

Jag tycker TS borde överväga att skaffa en lämplig lägre kylare, exempelvis den som nämnts tidigare i tråden från Noctua.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av swetox
du är säkert bar aavundsjuk för att han har bättre delar i sin "väska" än vad du har i din dator

Nej, varför skulle jag vara avundsjuk på detta? Seriöst lägg ner.

Permalänk
Medlem

snyggt, seriöst bygge, en del som gjort det förut, men ditt är helt klart lika bra eller lite bättre än många av de andras

Undrar en sak bara varför skriver du alla ord utan sista bokstaven?
"Kylare" i stället för "Kylaren", "Chassi i stället för "chassit",

"del av kylare kommer utanför chassi"? :S

Om du är nyinflyttad i Sverige och inte är van vid språket, ber jag dig bara ignorera denna post, då är det förståeligt. Men i annat fall måste jag bara ha en förklaring, av ren nyfikenhet

Hoppas du inte tar illa upp

Visa signatur

NZXT Whisper | Asus ROG Strix x470-F Gaming | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz | RTX 3070 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Negativt? Konstruktiv kritik heter det.

Jag såg först nu att det var ett ATX-moderkort han körde med, då begränsas ju alternativen vad gäller smidiga chassin. My bad.

Och fail kan du vara själv, sticker kylningen ut så är det ökad risk för att det dels kommer in skit i datorn samt att kylaren kan fastna i en dörr och på så vis förstöra en eller flera komponenter i väskan. Genom att låta kylaren sticka ut så försvinner ju lite av vitsen med att förvara den i just en väska.

Jag tycker TS borde överväga att skaffa en lämplig lägre kylare, exempelvis den som nämnts tidigare i tråden från Noctua.

Om tittar på bilderna ser du att den finns dämpning av precis den anledningen, dvs ifall man stöter emot något. Visst kan det vara ökad risk att det kommer in skit i datorn, men det är smällar man får ta. Sen är det enkelt att byta ut delar också så det är ett plus.

Jag tycker fortfarande att det är en rolig sak de han har gjort, och som med alla chassin finns det både bra och dåliga saker.

Permalänk
Medlem

GRYMT brutal!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dontcomehere
Om tittar på bilderna ser du att den finns dämpning av precis den anledningen, dvs ifall man stöter emot något. Visst kan det vara ökad risk att det kommer in skit i datorn, men det är smällar man får ta. Sen är det enkelt att byta ut delar också så det är ett plus.

Jag tycker fortfarande att det är en rolig sak de han har gjort, och som med alla chassin finns det både bra och dåliga saker.

Sant, det jag funderar på är hur pass bra det dämpar, för att inte tala om de yttermonterade fläktarna. Jag var hård i betygsättningen och tänker höja den då jag hunnit snegla ett par gånger till på den. Projektet är intressant och än intressantare att få höra när han hunnit använt den ett par dagar. Tänker mest på temperaturer och hur den är att frakta och så.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Sant, det jag funderar på är hur pass bra det dämpar, för att inte tala om de yttermonterade fläktarna. Jag var hård i betygsättningen och tänker höja den då jag hunnit snegla ett par gånger till på den. Projektet är intressant och än intressantare att få höra när han hunnit använt den ett par dagar. Tänker mest på temperaturer och hur den är att frakta och så.

Absolut det tycker jag du ska, och vi hoppas vi får höra från TS angående temperaturer med mera.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser aldelles för oseriöst ut, en större västa och riktiga interna fläktar med fläktgaller osv hade varit bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbrolle
du skulle bara veta hur mycket jag har funderat på det

hehe förstår det ^_^ förövrigt mycket fint, gjort många liknande försök på yngre dar

Skulle fan va kul att göra en, synd att vi inte får använda egna datorer på jobbet, jävla sekretess skit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exterm
snyggt, seriöst bygge, en del som gjort det förut, men ditt är helt klart lika bra eller lite bättre än många av de andras

Undrar en sak bara varför skriver du alla ord utan sista bokstaven?
"Kylare" i stället för "Kylaren", "Chassi i stället för "chassit",

"del av kylare kommer utanför chassi"? :S

Om du är nyinflyttad i Sverige och inte är van vid språket, ber jag dig bara ignorera denna post, då är det förståeligt. Men i annat fall måste jag bara ha en förklaring, av ren nyfikenhet

Hoppas du inte tar illa upp

Nej du, tack för det, är italienare och glommer bort det ibland, men inte nu längre

Citat:

anders.149 Personligen tycker jag hela galleriet känns fel. Varför tar inte TS och bygger datorn i ett mindre lättare chassi som kommer med handtag. Jobbar du två timmar om dagen (8-10?) så behöver du kanske inte monsterdator under den tiden, vad jobbar du egentligen med?

Jag hade tagit en betydligt större väska om jag skulle få en sådan här ide. Att kylaren sticker utanför chassit är den största anledningen till att jag sätter en 1a på detta. Hoppas du putsar lite på galleriet framöver (och inte lägger upp ytterliggare ett) så kommer nog jag iallafall att höja mitt betyg.

Resultat vad gäller temperaturer och hur allt fungerar vore också trevligt att se om möjligt.

Håller inte med, det är en galleri där man kan posta sina bygg projekt så att andra kan ta del av, har själv fått mycket inspiration av andras och är tacksam för det. Jag ville ha en liten väska som ska flyttas runt på en smidigt sätt, ska kunna koppla många hårddiskar helst genom sata , kommer att göra små ändringar när jag har optimerat luftflöde i den. Har eget företag , bygger nya datorer samt datorservice , mm. Det blir en del virusrensning, komprimering av stora filer, återställning av data,mm. Det är smidigare att en dator med flera hdd inkopplat som kan göra olika uppgifter . Det finns säker många chassi som duger till det, valde att bygga en eget .

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RzOXz
Tycker det ser aldelles för oseriöst ut, en större västa och riktiga interna fläktar med fläktgaller osv hade varit bättre.

Smaken är som baken=delad . Alla fläktar var planerad på insidan, projektet började med en matx moderkort och tanken va att koppla in ett grafikkort. Sen fick jag för mig att istället använda en atx moderkort samt 2 ati kort i crossfire. Fläktarna fick helt enkelt inte plats då jag byggde in även en dvd brännare och va tvungen att flytta dem på utsidan. Jag håller med att det ser ut lite ghetto, men det gör mig inget. Viktigaste är att det ska blir tyst, lätt att flytta runt samt väl kyld på insidan.

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RzOXz
Tycker det ser aldelles för oseriöst ut, en större västa och riktiga interna fläktar med fläktgaller osv hade varit bättre.

Håller med större väska och haft fläktar på insidan hade varit betydligt snyggare iaf ^^

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Väldigt bra initiativ. Att cpu-kylaren sticker ut är inget jag retar mig på. De andra fläktarna dessvärre.
8p

Permalänk
Medlem

Fult och opraktiskt med utstickande fläktar. Är du inte rädd att fastna i en dörröppning tex och förstöra allt?

Visa signatur

3D grafiker
Arbetsdator: HP workstation
Hemdator: Core i7 3930k @ 4,5GHz, 32GB DDR3, 2 x 120GB SSD, 2 x 1TB HD, 3 x GTX 580

Permalänk
Medlem

Snyggt! 10p

Och alla som postar så negativa och elaka kommentarer är väl troligtvis avundsjuka för att du har kraftfullare grejer i din jobbdator än vad de har i sin CS-rigg haha

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

alla tjatar om att ghettomods är så feta
det är väl ghettomodd om nåt om inte allt får plats i väskan så han får såga upp skiten?

har en sagt något negativt så följer alla andra med för det är coolt
visst var det inte snyggt när det sticker ut saker, men jag tycker det såg ballt ut ändå

Permalänk
Medlem

Tack för det grabbar, det värmer ghetto mods är ett kreativ sätt att anpassa datorn till sina personliga behöv, men vissa fattar inte det. Orkar inte planera nåt en månad innan och sen putsa på det i en månad till. Hur kan en fläkt ser oseriöst ut ? Att väskan är bara 20cm bred när jag flytta på den tycker jag är väldigt praktiskt med tanke på hårvaran i den.

Datorn vägde 25 kilo!! innan, nu bara 11 kilo utan att göra kompromiss på prestanda . Mitt problem har varit dubbla datorer för samma ändamål, dubbla backup, mm. Jag tror att dem flesta som uttalar sig negativ om såna projekt är dem som aldrig moddar själva . Jag tycker att jag har lärt mig mycket nyttigt som jag kommer att använda i framtida modds . Jag ser väska för vad det är : ett chassi som väger lite, lätta att ha med sig, kyler bättre än förväntad och extrem smidigt att hanterar.

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Hedersmedlem

Positiv eller negativ kritik går bra men personligt påhopp är ett stort NEJ!

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbrolle
Tack för det grabbar, det värmer ghetto mods är ett kreativ sätt att anpassa datorn till sina personliga behöv, men vissa fattar inte det. Orkar inte planera nåt en månad innan och sen putsa på det i en månad till. Hur kan en fläkt ser oseriöst ut ? Att väskan är bara 20cm bred när jag flytta på den tycker jag är väldigt praktiskt med tanke på hårvaran i den.

Datorn vägde 25 kilo!! innan, nu bara 11 kilo utan att göra kompromiss på prestanda . Mitt problem har varit dubbla datorer för samma ändamål, dubbla backup, mm. Jag tror att dem flesta som uttalar sig negativ om såna projekt är dem som aldrig moddar själva . Jag tycker att jag har lärt mig mycket nyttigt som jag kommer att använda i framtida modds . Jag ser väska för vad det är : ett chassi som väger lite, lätta att ha med sig, kyler bättre än förväntad och extrem smidigt att hanterar.

Jag tycker inte den ser praktisk ut som en väska lite duggregn hade kommit rakt på mobot, En lätt smäll emot cpu kylaren hade kunnat knäcka / förstöra lödöar till cpu sockeln. Hårddisken är inte upphängd på något sätt för att undvika stötar.

Men det är bara mina åsikter sålänge du är nöjd är det ju bra.

Permalänk
Medlem

Det ser ju mycket hårdare ut när det sticker ut lite delar också.
ta en amerikansk muskelbil med en fet Supercharger genom hela motorhuven. Samma sak som här ;D

Grymt bygge imo 10/10

Permalänk
Medlem

Otroligt provocerande. Vad är det med er, varför vill ni ha fula, varma datorer att förstöra era komponenter i? Bara för att går? Bara för att det går att ta en såg och såga i en väska betyder i det att du ska sätta i datorkomponenter. Din dator är ful, ful ful ful. 1 poäng.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saturday_sun
Otroligt provocerande. Vad är det med er, varför vill ni ha fula, varma datorer att förstöra era komponenter i? Bara för att går? Bara för att det går att ta en såg och såga i en väska betyder i det att du ska sätta i datorkomponenter. Din dator är ful, ful ful ful. 1 poäng.

Alltid kul med folk som inte läser genom en bygglogg och mening med den och ändå ska göra en helt onödigt inlägg om utseende på en projekt . Postar en screen på mina temps lille vän.

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem

Inga utstickande fläktar hade gett 8p, nu får du 2p p.ga ogenomtänkt lösning.
Det är inte genomtänkt om fläktarna sticker ut. Dessutom var hålen i lådan ej kvalitativt utsågade. Använd lämpligt hålsåg istället?. Fila ner de vassa kanterna.

Man måste faila några gånger innan man kommer på rätt lösning på problemen.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbrolle
Alltid kul med folk som inte läser genom en bygglogg och mening med den och ändå ska göra en helt onödigt inlägg om utseende på en projekt . Postar en screen på mina temps lille vän.

http://i67.photobucket.com/albums/h300/bbrolle/screen-1.jpg

Du kanske tycker att vi är hårda på dig men kritik får man ju räkna med ifall man lägger ut galleriet för allmän beskådan. Kolla de andra nya gallerierna och kolla på kommentarerna och betygen i de så ska du se att folk varit rätt snälla här i jämförelse.

Rätt fina temperaturer!

Permalänk

Nej du detta var tufft! freestyle-dator ju =D

Permalänk

en corsair H50 (vattenkyling) borde vara perfekt för en sån här typ av väskdator liten smidig bra (Y)

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990